۱۴۰۲ جمعه ۲۲ دي چاپ
مهندس پاک بین عنوان کرد

تمرکز بر بومی‌سازی پروژه‌ها برای مقابله با تحریم‌ها و تامین قطعات در فولاد خوزستان

تمرکز بر بومی‌سازی پروژه‌ها برای مقابله با تحریم‌ها و تامین قطعات در فولاد خوزستان

اقتصاد میهن: معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان گفت: راهبرد اصلی شرکت بومی سازی است و حمایت از تولید کنندگان داخلی و بومی سازی یک ضرورت است برای مقابله با تحریم‌ها و تامین قطعات شرکت فولاد خوزستان به شدت بر بومی‌سازی پروژه‌ها متمرکز شده و با شرکت‌های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و نخبگان صنعتی همکاری‌ فعال را آغاز کرده است.

به گزارش  پایگاه خبری اقتصاد میهن،  مهندس پاک بین گفت: این شرکت برای اولین بار در کشور کارخانه تولید آهن اسفنجی را با استفاده از دانش بومی، توانمندی‌های ایرانی و تلاش‌های کارشناسان بومی‌سازی کرده است. و راهبرد اصلی شرکت برای صنعت فولاد، بومی‌سازی و حمایت از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان داخلی است.وی ادامه داد: این پروژه در سال ۱۳۷۹ توسط کارشناسان ایرانی آغاز شد و در اوایل سال ۱۳۸۰ زمزم یک به مرحله بهره‌برداری رسید. این اقدام نه‌تنها نمونه‌ای از پیشرفت و توانمندی‌های داخلی در زمینه صنعت و تولید است، بلکه نشان‌دهنده استقلال و استفاده از دانش بومی در توسعه صنعت کشور است.

پاک بین ادامه داد: با بومی‌سازی ما توانستیم اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را در کشور ایجاد کنیم و بخش قابل توجهی ارز برای تامین نیازهای فولاد خوزستان را فراهم آوریم. همچنین با بومی‌سازی محصولات می‌توانیم با توانمندی‌های خود در بازارهای بین‌المللی حضور یافته و به صادرات اقدام کنیم که این امر به ارزآوری در کشور منجر خواهد شد.وی اعلام کرد: که این گام بزرگ نشان از تصمیم جدی این شرکت برای توسعه صنعت فولاد و پیشبرد راهبرد بومی‌سازی است. این اقدام به عنوان یک واکنش مثبت به تحریم‌ها به‌شمار می‌آید و باعث تقویت اقتصاد داخلی و افزایش قدرت صادرات ایران در زمینه فولاد می‌گردد.

مهندس پاک بین، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان اعلام کرد: که از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲، این شرکت توفیق بومی‌سازی حدود شش هزار و هفتصد و چهار کالا را به دست آورده است.وی بیان کرد در سال ۱۴۰۰ شرکت فولاد خوزستان با بومی‌سازی هشتصد و بیست و دو کالا به عنوان قدم اول گام برداشت. همچنین در سال ۱۴۰۱ به هفتصد و سی و چهار کالا افزایش یافت و در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ بیش از چهارصد کالا بومی‌سازی افزوده شد.

مهندس پاک بین تاکید کرد: که فعالیت‌های بومی‌سازی به صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای منجر شده است. در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ میزان صرفه‌جویی به حدود بیست و دو میلیون یورو رسیده است که نشان‌دهنده عملکرد برجسته این شرکت در بهره‌برداری از منابع و توانمندی‌های داخلی می‌باشد. این عدد در سال ۱۴۰۱ برابر با بیست میلیون یورو بوده است.مهندس پاک بین اعلام کرد: تعداد سفارشات کالاهای شرکت به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این دوره افزایش یافته است. معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان یادآور شد که در نه ماه نخست سال ۱۴۰۲ دویست و سی و پنج کالا به شرکت های دانش بنیان واگذار شده است این در حالی که در سال ۱۴۰۱ این تعداد صدو شصت و نه کالا بوده است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها