۱۴۰۲ شنبه ۶ خرداد چاپ

پیامک دادن حین رانندگی، مرگ را ۲۳ برابر نزدیکتر می‌کند

پیامک دادن حین رانندگی، مرگ را ۲۳ برابر نزدیکتر می‌کند

اقتصاد میهن: فرمانده انتظامی لارستان گفت: تحقیقات پلیس نشان داده که ارسال پیام کوتاه حین رانندگی احتمال تصادف را تا ۲۳ برابر افزایش می‌دهد.

سرهنگ محمد یوسفی در این باره بیان کرد: حواس پرتی راننده در زمان استفاده از تلفن همراه باعث کاهش تمرکز او شده و تنها حدود ۶۰ درصد مغز درگیر رانندگی خواهد بود. وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده احتمال تصادف رانندگان در حین استفاده از تلفن همراه تا چهار برابر بیشتر می‌شود و در بررسی و ریشه یابی علل حوادث رانندگی و حتی برخی اختلالات ترافیکی در سطح شهرها که بیشتر به صورت عدم به جلو و اطراف، تغییر مسیرهای ناگهانی و حتی عدم رعایت حق تقدم می‌باشد ریشه در انجام اعمال مخاطره آمیز مثل صحبت کردن با تلفن همراه دارد.

یوسفی افزود: استفاده از هندزفری و هندست، کابل رابط تلفن همراه و بلوتوث به جای آزاد بودن دست‌ها مشکل را حل نمی‌کند بلکه صحبت و مکالمه با تلفن همراه انحراف ذهنی برای راننده بوجود آورده و مغز و ذهن او را به عنوان مرکز فرماندهی انسان درگیر می‌کند.فرمانده انتظامی لارستان یادآور شد: ارسال پیام کوتاه در حین رانندگی نیز احتمال تصادف را تا ۲۳ برابر افزایش می‌دهد؛ بنابراین به طورکلی هر عملی که باعث سلب توجه کامل و حواس پرتی و پریشانی و اضطراب و تمرکز فکری راننده گردد ممنوع است. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تبعات بعضی اشتباهات انسانی تنها شامل حال خود فرد نمی‌شود بلکه گریبانگیر دیگران نیز شده و جان آنها را به خطر می‌اندازد، افزود: از رانندگان خودروهای شخصی و عمومی در سطح شهر درخواست می شود ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی از بروز حوادث ناگوار برای خود و سایرین پیشگیری کنند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها