۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين چاپ
مدیرعامل کارگزاری امین سهم مطرح کرد:

حمایت از حقوق سهامداران با کاهش ریسک‌های سیستماتیک با محدودیت دامنه نوسان

حمایت از حقوق سهامداران با کاهش ریسک‌های سیستماتیک با محدودیت دامنه نوسان

اقتصاد میهن: معین شفیعی، مدیرعامل شرکت کارگزاری امین سهم بیان کرد: تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر محدودیت دامنه نوسان نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس حافظ منافع سهامداران خواهد بود.

به گزارش اقتصاد میهن، با توجه به این که اقتصاد ایران تحت تاثیر ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک است، به همین دلیل می‌توان ادعا کرد بازار سرمایه نیز تحت تاثیر اخبار و تحولات است. در همین زمینه، سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات شکل گرفته در فضای فعلی، دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس را برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی یک درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی را نیز به مثبت و منفی دو درصد محدود کرد.به نظر می‌رسد این محدودیت‌ مانع از افزایش هیجانات در بازارها به ویژه در شرایط بحرانی شود.

تصمیم منطقی

در همین زمینه، مدیرعامل شرکت کارگزاری امین سهم با اشاره به تاثیر علمی و اجرایی تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار بر حمایت از حقوق سهامداران به سنا، گفت: به طور قطع تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر محدود شدن دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس حافظ منافع سهامداران خواهد بود.

کاهش ریسک سیستماتیک

معین شفیعی افزود: با توجه به اتفاقات اخیر، ریسک سیستماتیک در بازار به‌طور فوق‌العاده افزایش پیدا می‌کند که بهتر بود تصمیمی درست در این رابطه گرفته شود. بنابراین، کاهش دامنه نوسان از منافع تمامی سهامداران حمایت می‌کند تا زمانی که شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی مناسب‌تر شده و دامنه نوسان به وضعیت سابق برگردد.

تاثیر مثبت بر منافع سهامداران خرد

وی عنوان کرد: به هر حال در شرایط بحرانی و به منظور جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، محدودیت دامنه نوسان بهترین و مناسب‌ترین تصمیم از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار بود چرا که این تصمیم به طور موقت تاثیر مثبتی در تمامی سهم‌ها خواهد گذاشت.مدیرعامل کارگزاری امین سهم در پایان اظهار داشت: تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار برای سهامدارن خُرد نیز بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها