۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۹ مرداد چاپ
مهدی صالحی خبر داد

رونمایی از سند تحولی شهرداری منطقه دو / بهره‌برداری از تصفیه‌خانه بوستان نهج‌البلاغه تا یک ماه آینده

  رونمایی از سند تحولی شهرداری منطقه دو / بهره‌برداری از تصفیه‌خانه بوستان نهج‌البلاغه تا یک ماه آینده

اقتصاد میهن: شهردار منطقه دو در مراسم رونمایی از سند تحولی این منطقه ، خبر از بهره‌برداری تصفیه‌خانه بوستان نهج‌البلاغه تا یک ماه آینده داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد میهن ، مهدی صالحی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با اشاره به جزئیات سند تحولی شهرداری منطقه دواظهار کرد: شهردار تهران در ابتدای سال ۱۴۰۲ طرح تحول ارائه خدمت در تهران را در ۴ برنامه اعلام و تحول کالبدی، تحول نرم افزاری، تحول درون زا و هوشمندسازی را مطرح کرد. تاکید این بود که تمام مدیران ذیل کارکردها و ماموریت های خود را پیگیری کنند. بر همین اساس، بعد از جمع بندی صورت گرفته در منطقه در ۲۲ کلان پروژه و ذیل ۱۱۴ عنوان پروژه، سند تحولی منطقه آماده شده است .وی افزود: این پروژه ها سطح کلان و خرد و تاثیر شهری، منطقه ای و محلی دارند. برخی از پروژه ها از قبل شروع و برخی نیز امسال شروع می شوند و حداکثر تا دو سال آینده به اتمام می رسند.

صالحی ادامه داد: در ذیل بحث ایمنی و تاب آوری شهری، ۸ پروژه تعریف کردیم که دو مورد ناظر بر ساماندهی مسیل ها است. از مجموع ۷ رود دره شهر ، دو رود دره اسلام آباد و فرحزاد در منطقه ۲ واقع شده است و موضوع ایمنی روددره ها و مسیل ها مورد توجه قرار گرفته است. ساماندهی کانال شایق و ساماندهی کانال اوین-درکه در حد فاصل شمالی انجام می شود . ایمنی ساختمان‌ها در مقابله حریق و مقاوم سازی در بحث سازه نیز در دستور کار است.شهردار منطقه ۲ اضافه کرد: در بحث هویت بخشی، پروژه ساماندهی محله اسلام آباد را در دستور کار داریم ، محله ای که در طول ۵۰ سال گذشته به عنوان یک سکونتگاه بعضا غیر رسمی از آن یاد می شده است اما شهرداری به آن به‌ عنوان‌ بحث بد مسکنی نگاه می کند و با این اقدامات، ۸۰۰ خانوار از بد مسکنی نجات پیدا می کنند تا بتوانند در مسکن های ایمن زندگی کنند؛ می خواهیم محله اسلام آباد به‌عنوان یک محله نوین قابلیت آدرس دهی پیدا کند.

توزیع ۶۰ هزار تن آسفالت در معابر منطقه تا مهرماه

وی عنوان کرد: در راستای بحث ساماندهی، طرح شمسه را داریم که مصوب شده و ادامه مراحل خود را طی می کند. همچنین تا امروز ۲۲ هزار تن آسفالت در معابر ما توزیع شده و تا مهرماه ۶۰ هزار تن آسفالت را در معابر توزیع خواهد شد. در بحث تامین منابع برای اجرای کلان پروژه ها مانند آسفالت، منطقه ۲ عهده دار تامین قیر آسفالت تمام مناطق شهر است.شهردار منطقه ۲ گفت: همچنین تامین منابع احداث خط ۱۰ مترو در منطقه ۲ به عهده این منطقه است که از طریق مولد سازی آن را دنبال می کنیم. آخرین ایستگاه‌ خط ۷ در ماه های آینده در میدان کتاب به بهره برداری می رسد و خط ۱۰ مترو نیز ایستگاه‌ هایی در منطقه دارد که طول این خط در منطقه به حدود ۵ کیلومتر می رسد.

وی بیان کرد: در محله اسلام آباد وقتی ورود کردیم طرح را اصلاح کردیم و در کنار آن با مردم تعامل داشتیم ، امری که پیش از این مغفول مانده بود. طرح را به عرصه عمومی بردیم و تا امروز بالغ بر ۴۰ جلسه با مردم داشتیم و به حدود ۹۰ درصد تعامل با مردم رسیدیم؛ با ساکنان محله تعامل داریم و اگر برخوردی وجود داشت با افرادی بود که به برخی املاک مردم دست اندازی کرده بودند.صالحی تصریح کرد: احداث ۲ هزار واحد پارکینگ را در ۴ پروژه دنبال می کنیم ، همچنین در بحث آرام سازی ترافیکی ساماندهی میدان صنعت ، تیموری و چند نقطه دیگر دنبال می شود. در بحث توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز از این راهبرد منتفع خواهیم بود و علاوه بر این بحث کمربند شمالی تهران نیز در دست مطالعه است.

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه ایمن‌سازی گود برج میلاد

شهردار منطقه ۲ در پاسخ به سوالی درباره گودهای این منطقه نیز توضیح داد: گود ناایمن رها شده در منطقه نداریم؛ گود برج میلاد ۹۰ درصد ایمن سازی شده و گود دریا پر شده است و بالای ۸۰ درصد ایمنی سازی شده و تا دو ماه آینده تکمیل می شود. گود ایران‌زمین تحت رصد است و ناایمن نیست و پایش های آن مرتب انجام می شود اما زمانی اطمینان خاطر حاصل می شود که پروژه عمرانی آن شروع شود که در بالاترین سطح این موضوع دنبال می شود.وی عنوان کرد: در بحث تامین منابع، خارج از عرف عمل نکردیم ، از منابع مغفول در سیستم که بعضا ۳۰ سال مور غفلت واقع شده بود استفاده و آنها را مولدسازی کردیم. مثل زمین هایی که سال‌ها بود که تملک شده بود اما کسی از آنها خبر نداشت،  این زمینها را شناسایی و کشف کردیم و سند آن به نفع شهرداری منتقل و بارگذاری روی انجام و از آن استفاده شد.

صالحی با بیان اینکه در حوزه قرارگاه جهادی مسکن تسهیل گری می کنیم ، گفت: املاک متعلق به شهرداری را مولد سازی کردیم که تا امروز از آن هزار واحد در آمده است، همچنین املاک متعلق به دولت را به آنها معرفی کردیم. علاوه بر این، از ظرفیت کمیسیون ماده پنج به صورت قانونی استفاده و املاک بخش خصوصی و عمومی را نیز مولد کردیم.به گفته شهردار منطقه ۲؛ پروژه اکو پارک در دست اجرا است و برای حل بخش معارضین آن در حال مذاکره با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستیم.

وی افزود: سرانه فضای سبز منطقه بالاتر از متوسط شهر تهران است و نیاز به آب بالایی برای آبیاری فضای سبز داریم، بر همین اساس استفاده از پساب را از ۲ به ۹ میلیون متر مکعب می رسانیم که با این گونه اقدامات، تامین پایدار آب فضای سبز را بدون استفاده از منابع زیر زمینی خواهیم داشت . در کنار آبیاری فضای سبز از محل پساب های شهری  استفاده از تصفیه خانه ها را خواهیم داشت؛ تصفیه خانه بوستان نهج البلاغه تا یک ماه آینده افتتاح می شود و تصفیه خانه سازمان آب سال آینده بهره برداری می شود.

پیش‌بینی ساخت سه تصفیه‌خانه در اکوپارک منطقه

صالحی ادامه داد: در تامین برق، یک نیروگاه یک مگاواتی را وارد چرخه کردیم و همچنین در بحث فاضلاب شهری با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب، مشکل فاضلاب محله فرحزاد و اجرای شبکه فاضلاب این محله در حال اجراست که تاکنون ۱.۵ کیلومتر از ۹ کیلومتر آن انجام شده است. با این اقدام دیگر ورود فاضلاب این محله به روددره فرحزاد را نخواهیم داشت، علاوه براین در اکو پارک سه تصفیه خانه لوکال و محلی نیز پیش بینی شده است.شهردار منطقه ۲ اضافه کرد: این منطقه حدود ۴۶ پروژه طرح من شهردارم دارد که تا کنون به طور متوسط ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴ پروژه آن به اتمام رسیده است و تعداد پروژه هایی که هنوز شروع نشده بسیار معدود است. پیش بینی ما این است که عمده این پروژه ها تا مهر ماه به اتمام می رسد.

وی در پایان در خصوص حادثه‌ ریزش ساختمان های غیرمجاز و ناایمن در منطقه ۱۹ نیز بیان کرد: تا وقتی که ساخت و ساز غیرمجاز، تخلفی معادل با رد شدن از چراغ قرمز داشته باشد و جرم تلقی نشود،  زمینه بروز موارد اینچنینی وجود دارد، کما اینکه ما نیز در منطقه محلاتی داریم که ساخت و ساز غیر مجاز در آن وجود دارد اما اجازه ندادیم نهادینه و تبدیل به یک فرایند تعریف شده شود. نمونه آن را در محله اسلام آباد دیدیم که برخورد قانونی با آن انجام شد و سعی می کنیم  اجازه ساخت آن حتی در پایین‌ترین میزان را نیز ندهیم.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها