۱۴۰۲ شنبه ۱۹ اسفند چاپ
بیرانوند و نیازمند؛ شماره‌یک‌های تیم‌ملی یکی از یکی بدتر

«نجومی بگیرهای» ، توپ نگیر!

«نجومی بگیرهای» ، توپ نگیر!

اقتصاد میهن: همه اشتباه وحشتناک علیرضا بیرانوند در ثبت گل به خودی مقابل فولاد خوزستان را دیدند. او در اغلب مسابقات پرسپولیس را سورپرایز کرده است.

مطمئن ترین دروازه‌بان ایران که ارزش خود در بازار فوتبال را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان می‌دانست، لغزش را قبل از جام ملت‌ها شروع کرد، در این تورنمنت به آن شدت بخشید و حالا در لیگ برای حریفان، به پرسپولیس گل می‌زند! افت شدید بیرانوند در حالی است که ذخیره اصلی او در تیم ملی یعنی پیام نیازمند هم بعد از جام ملت‌های آسیا به کیسه گل تبدیل شده است و سپاهان را عذاب می‌دهد. بعد از گل عجیبی که علیرضا رضایی دروازه‌بان نساجی قائمشهر از صنعت نفت در آبادان خورد، روز گذشته نوبت پیام نیازمند بود تا یک گل عجیب از پیکان دریافت کند؛ گلی که باعث شد مورایس در حرکتی کمتر دیده شده او را با نیما میرزازاد تعویض کند.

پیام نیازمند چند هفته‌ای است، در کابوس بازی های رفت و برگشت مقابل الهلال عربستان باقی مانده و گل‌های فاجعه‌باری می‌خورد و به طور کلی از دوران اوج خودش فاصله گرفته است. سپاهان برای بازگرداندن قطعی نیازمند از تیم پرتغالی اعدادی نجومی و باورنکردنی خرج کرد و اعدادی اعجاب‌انگیز هم به خود این دروازه‌بان بلندقامت پرداخت تا بازیکنی که مفت از دست داده بود، به چندبرابر بهای اولیه خریداری کرده باشد!

درست مثل بیرانوند که نه تنها در جام ملت‌ها آنچنان که باید توقع‌ها را برآورده نکرد، بلکه پس از بازگشت به لیگ هم افت شدیدش را به رخ کشید و به هیچ نوع توپی نه نمی‌گوید! او حتی یک ضربه معمولی زاویه بسته مدافع حریف را به گل تبدیل می کند تا فریاد بزند موقع تصمیم دیگری از اوسمار ویرا نزدیک شده است. گلری که در لیگ‌های درجه دوی اروپا هم شماره یک نشد، اما حالا با نگاه از بالا به پایین، خودش را تافته جدابافته می‌پندارد.می‌گویند بیرانوند تمرکز لازم را ندارد؛ معلوم نیست آیا باز هم موضوع بی‌پولی استاد است یا این بار بهانه چیز دیگری است. بیرانوند نه تنها گل اول فولاد را شخصا وارد دروازه پرسپولیس کرد تا بر خلاف جریان مسابقه، به هم‌تیمی‌هایش شوک منفی بدی وارد کند، بلکه وقتی همبازیانش به زحمت بازی را مساوی کردند، دوباره روی گل دوم فولاد با خروجی افتضاح و ناموفق، دروازه را خالی گذاشت.

نکته مهم اینجاست که بیرانوند و نیازمند دروازه‌بانان که هیچ، گرانقیمت‌ترین بازیکنان لیگ هستند که حسابی روی دست باشگاه‌های خود خرج گذاشته‌اند. آنها در برهه‌ای از فصل که باید جواب این هزینه نجومی پرسپولیس و سپاهان را بدهند، حواس‌شان جایی غیر از مصالح تیم‌شان گیر کرده است و گل‌های بچگانه می‌خورند. شاید لازم باشد امیر قلعه‌نویی برای دو بازی فروردین در مقدماتی جام جهانی به این دو استراحت دهد تا به بازسازی ذهنی برسند و گزینه‌های شایسته لیگ هم فرصت خودنمایی بیابند. این اقدام شاید آنها را از خواب بیدار کند و بفهمند حضور در فهرست تیم ملی همیشگی و قطعی نیست.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها