۱۴۰۲ شنبه ۱۰ تير چاپ

ضرورت تقویت عملکرد بانک توسعه صادرات ایران در تامین مالی شرکت های دانش بنیان

ضرورت تقویت عملکرد بانک توسعه صادرات ایران در تامین مالی شرکت های دانش بنیان

اقتصاد میهن: عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران بر توسعه عملکرد بانک در تامین مالی شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد میهن از اگزیم نیوز، نرگس نجفی ضمن بازدید از دفتر این بانک در صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: تاسیس دفتر بانک در صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف بهبود موثر تعامل بین این بانک و صندوق در حمایت از شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است.وی همچنین با تاکید بر اینکه یکی از بندهای هشتگانه سیاست های کلان سال ۱۴۰۲، مشخصاً بر “حمایت از شرکت های دانش بنیان با هدف ارتقاء سهم بانک از بازار تامین مالی شرکت های مزبور” متمرکز می باشد، ابراز امیدواری کرد که با تاسیس دفتر بانک در صندوق نوآوری به زودی شاهد توسعه روابط فیمابین در راستای پیشبرد این سیاست باشیم.

نجفی در جلسه با مدیران و مسئول این صندوق، ضمن اشاره به تغییرات پرشتاب پارادایم توسعه اقتصادی در جهان از اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش بنیانی، تاکید کرد: اگر واقعاً به دنبال ارتقاء جایگاه بانک توسعه صادرات به یک “اگزیم بانک جهان تراز” هستیم، راهی جز تغییر رویکردهای سنتی بانک در حمایت از صادرات، هم به لحاظ تنوع بخشی به روش های تامین مالی و نیز روش های ارزیابی و اعتبارسنجی متناسب با ماهیت ساختار مالی شرکت های دانش بنیان و هم به لحاظ بازآرایی ترکیب پورتفوی اعتباری بانک و افزایش سهم دانش بنیان ها در این ترکیب نخواهیم داشت. از این رو فعال و پویا بودن دفتر بانک در صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند نقش تعیین کننده ای در سرعت بخشی به این تغییر رویکردها و نتیجتاً حمایت موثر از صادرات محصولات دانش بنیانی دانشته باشد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها