۱۴۰۱ سه شنبه ۸ شهريور چاپ

افت تراز عملیاتی بانک کارآفرین در مهم‌ترین سرفصل درآمدی

افت تراز عملیاتی بانک کارآفرین در  مهم‌ترین سرفصل درآمدی

اقتصاد میهن: بانک کارآفرین از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه در بخش درآمد تسهیلاتی و پرداخت سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری، تراز مثبت ۳۷۳ میلیارد تومان را ثبت کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش عملکرد ماهیانه بانک کارآفرین منتهی به پایان مردادماه ۱۴۰۱، این بانک دو هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان از محل تسهیلات اعطایی درآمد کسب کرد و در مقابل به سپرده‌های سرمایه‌گذاری دو هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان سود اختصاص داد. این بانک خصوصی در این دوره پنج‌ماهه تراز عملیاتی مثبت ۳۷۳ میلیارد تومان را ثبت کرد، این رقم در دوره مشابه سال گذشته ۳۷۶ میلیارد تومان بود که شاهد افت یک‌درصدی است. ادامه این روند در ماه‌های آینده می‌تواند بر سودآوری بانک کارآفرین اثر منفی داشته باشد.

درآمد تسهیلاتی ۲۶ درصد، سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری ۳۱ درصد در این دوره در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است که نشان‌دهنده افزایش هزینه جذب منابع سپرده‌ای در این بانک است که منجر به کاهش تراز درآمدی آن شده است.بانک کارآفرین در پنج ماه نخست سال گذشته دو هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان درآمد تسهیلات داشت و همچنین یک هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری اختصاص داده بود. لازم به یادآوری است: مجموع درآمدهای این شرکت بورسی در پنج سرفصل اصلی در‌ این دوره به سه هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان رسید که سهم درآمد تسهیلاتی ۷۸ درصدی از مجموع آن‌ها است و همچنین مجموع هزینه‌های آن از سه سرفصل اصلی دو هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان است که سهم هزینه سود سپرده‌ها بیش از ۹۸ درصد است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها