۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۱ خرداد چاپ

امکان احیاء غیرحضوری سوابق بیمه ای فراهم شد + جزئیات

امکان احیاء غیرحضوری سوابق بیمه ای فراهم شد + جزئیات

اقتصاد میهن: مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان نیز بخش اعتراض به سوابق، فعال شده است تا بیمه‌شدگان بدون مراجعه به شعبه، درخواست خود را در زمینه احیا سوابق بیمه ایی ارائه دهند.

محمدی افزود: مقرر شده است پس از ثبت اعتراض بیمه‌شدگان درباره سوابق ناموجود، سازمان تأمین‌اجتماعی ظرف ۲ ماه، پس از رسیدگی فنی و کارشناسی، پاسخ پذیرش یا رد ادعای سابقه بیمه شده را اعلام کند و درصورت تأیید و احراز اشتغال بیمه شده در ایام ادعایی در کارگاه، موضوع به کارفرما برای پرداخت حق بیمه موردنظر ابلاغ و پس از گذراندن مراحل قانونی، سوابق ماه‌هایی که بیمه شده در کارگاه اشتغال داشته، در کارنامه سوابق بیمه فرد بیمه‌شده، ثبت خواهد شد.

وی در ادامه محاسبه سوابق یاد شده را تنها برای آن دسته از بیمه شدگانی دانست که سابقه کارکِرد در زمان موردنظر را داشته اند و در نتیجه امکان تکمیل سوابق برای ماه‌های بدون کارکرد وجود ندارد. محمدی در ادامه تاکید کرد: البته یک استثناء هم داریم و آن هم مربوط به افرادی است که بالای ۶۰ سال سن و دارای سابقه بیمه کمتر از ۱۰ سال هستند و می‌خواهند با استفاده از قانون خاص تصویب شده برای این افراد، از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند. وی در ادامه افزود: این گروه از افراد می‌توانند در صورت تمایل شخصی خود، سوابق بیمه‌پردازی خود را تا سقف ۱۰ سال با پرداخت یکجای حق بیمه ایام باقیمانده تا ده سال، تکمیل کنند تا مطابق مقررات مستحق دریافت مستمری بازنشستگی از سازمان تأمین‌اجتماعی شوند.

مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی در پایان به همه بیمه‌شدگان توصیه کرد به‌صورت منظم به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی مراجعه و سوابق بیمه‌ای خود را مشاهده و بررسی کنند. وی اضافه کرد:افرادی که در مقاطعی اشتغال نداشته اند، حسب مورد با انعقاد بیمه اختیاری یا بیمه مشاغل آزاد، بیمه‌پردازی خود را ادامه دهند تا میان سوابق بیمه‌ای آن‌ها فاصله‌ای ایجاد نشود. لازم به ذکر است هریک از بیمه‌شدگان با شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴* و ارسال شماره ۲ و نهایتاً با ارسال شماره ملی آخرین سابقه ماه قبلی خود را با مقدار کارکرد روزانه و همچنین دستمزد ماهیانه، دریافت کنند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها