• آخرین فهرست احتمالی کابینه پزشکیان منتشر شد + اسامی

    اقتصاد میهن: با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی که عیار آنها روی سنگ محک قرار می‌گیرد، داغ‌تر شده است. البته در این میان نام برخی از افراد به چشم می‌خورد که از معیارهای مطرح شده از سوی شورای راهبری دوره انتقالی دولت چهاردهم، فاصله فاحشی داشته و از دور دایره ارزیابی خارج بوده‌اند.

  • اولین دستور کار وزیر کشور پزشکیان؛ مهاجران غیر قانونی افغان

    اقتصاد میهن: یکی از مسائلی که این روزها ذهن مردم را به شدت درگیر کرده، حضور بی‌شمار مهاجران افغان در سطح شهرهای مختلف ایران است. این حضور به‌ویژه در روزهای تعطیل بسیار پررنگ می‌شود و گاهی شهروندان ایرانی احساس می‌کنند که به افغانستان سفر کرده‌اند.

  • انهدام طبقه متوسط

    اقتصاد میهن: اخیرا گزارشی توسط مرکز مطالعات اقتصادی مونیخ منتشر شد برمبنای پژوهشی که توسط دکتر محمدرضا فرزانگان ( عضو دپارتمان تجارت و اقتصاد دانشگاه ماربورگ آلمان) و همچنین نادر حبیبی (‌پژوهشگر مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه برندیس والتهام ایالات‌متحده) انجام پذیرفته که به بررسی ابعاد اثرگذاری تحریم‌ها بر طبقه متوسط ایران پرداخته‌اند و در آن با به آزمون گذاشتن فرضیات مختلف، اثبات کرده‌اند که طبقه متوسط در ایران طی سه موج مختلف در برابر تحریم‌ها درهم شکسته و به سرعت سراشیبی فقر را پیموده است.

  • هدیه ۷۱۱ میلیارد تومانی تأمین‌اجتماعی به زوج‌های جوان در سال ۱۴۰۲

    اقتصاد میهن: معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی به مناسبت هفته تأمین‌اجتماعی ( ۱۹ تا ۲۵ تیر ماه )، از پرداخت ۷۱۱ میلیارد تومان هدیه ازدواج به ۹۹ هزار و ۶۲۶ نفر از بیمه‌شدگان واجد شرایط این سازمان در سال ۱۴۰۲ خبر داد. این هدیه به ازای ازدواج اول بیمه‌شدگان واجد شرایط پرداخت می‌شود و مبلغ ریالی آن معادل یک ماه متوسط حقوق یا مزد بیمه‌شده قبل از ازدواج است.

  • جدیدترین خبر درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری

    اقتصاد میهن: با وجود پیش‌بینی اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اما هنوز خبری از اجرای آن در دولت سیزدهم نیست.

  • واریز علی‌الحساب سه میلیون تومانی متناسب‌سازی به حساب ۴٫۲ میلیون نفر مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی

    اقتصاد میهن: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، از پرداخت مبلغ سه میلون تومان بابت علی‌الحساب متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان عزیز برای ماه‌های فروردین تا خرداد ماه خبر داد.

  • ورود ۱۰ شرکت جدید به بورس تا پایان سال ۱۴۰۳/ وزارت کار، پیگیر حل چالش برق صنایع در تابستان

    اقتصاد میهن: معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از پیگیری این وزارتخانه برای حل چالش برق صنایع خبر داد و گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده اکنون تعداد ۱۰ شرکت از آمادگی لازم برای ورود به بورس برخوردارند که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صدد عرضه این شرکت‌ها به بورس تا پایان سال جاری هستیم.

  • تسویه بزرگ‌ترین مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با رقمی بالغ بر 230 هزار میلیارد ریال

    اقتصاد میهن: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از تسویه بی‌سابقه مطالبات مراکز درمانی دولتی، دانشگاهی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان و استمرار پرداخت بهنگام مطالبات مراکز طرف قرارداد این سازمان در ماه‌های آینده خبر داد و تأمین منابع برای این تسویه 230 هزار میلیارد ریالی را اقدامی بی‌نظیر از سوی دولت مردمی سیزدهم و متأثر از پیگیری‌ها و تأکیدات مستمر رئیس‌جمهور شهید و مساعدت و همراهی دولت دانست.

  • سميه گلپور خواستار ارائه برنامه هاي خاص نامزدهاي رياست جمهوري براي كارگران شد

    اقتصاد میهن: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با انتشار نامه‌ای با تشريح مشكلات كارگران كشور خواستار ارائه برنامه راهبردی، منسجم و عملیاتی نامزدهاي رياست جمهوري براي كارگران شد و تصريح كرد: نباید به جامعه شریف کار و تولید نگاه ابزاری در جهت مصادره رأی جناحی، سیاسی و حزبی داشت، چراکه جامعه کار و تولید، جامعه‌ای پویا، هوشیار و صاحب اندیشه و بصیرت است و سیاهی لشگر نیست.

  • ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد+ جزئیات

    اقتصاد میهن: مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی از آغاز ثبت‌نام اولین مرحله وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و آخرین مهلت زمان ثبت‌نام را تا روز دوشنبه (۴ تیرماه) اعلام کرد.

  • نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی اعلام شد

    اقتصاد میهن: معاون امور بازنشستگی اداره کل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی بیمه‌شدگانی که از محل دو کارگاه بیمه‌پردازی دارند را تشریح کرد.

  • گام بزرگ تأمین‌اجتماعی در مسیر هوشمندسازی

    اقتصاد میهن: رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی با اعلام اجرایی شدن طرح لیست هوشمند حق بیمه در کل کشور، اجرایی شدن این طرح را اقدامی مهم و گامی بزرگ در مسیر راهبرد هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: مطابق اعلام قبلی قرار بود لیست هوشمند تا خردادماه در سراسر کشور اجرایی شود که به لطف خداوند متعال و تلاش همکاران این تعمیم سراسری در این ماه انجام شد.

  • دومین «نمایشگاه آبادیران» با مشارکت بنیاد برکت برگزار می شود

    اقتصاد میهن: دومین دوره از نمایشگاه آبادیران با شعار نوآوری برای آبادانی با مشارکت بنیاد برکت از ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه در محل مصلی امام خمینی برگزار می شود.

  • بازنشستگی پیش از موعد کارگران ، به کُما رفت

    اقتصاد میهن: ۹ خردادماه سال جاری، وزارت کار با ابلاغ دستورالعمل شماره ۵۷، تکلیف ۴ درصد سخت و زیان آورِ کارگران پیمانکاری را روشن کرد: همه مسئولیت برعهده پیمانکار است و کارفرمای مادر هیچ مسئولیتی ندارد.

  • پاسخ به چند پرسش بازنشستگان کشوری در خصوص قرارداد بیمه تکمیلی درمان سال 1403

    اقتصاد میهن: در پی انتخاب شرکت بیمه ملت به عنوان ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در سال 1403، سوالاتی از سوی بازنشستگان محترم مطرح می‌شود که سعی می‌شود به مرور به این پرسش‌ها پاسخ داده شود.

  • انجام رایگان ۵۶۱ هزار عمل جراحی برای بیمه‌شدگان در سال ۱۴۰۲

    اقتصاد میهن: بر اساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی تنها در سال ۱۴۰۲، بیش از 561 هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی به‌صورت کاملا رایگان برای بیمه‌شدگان این سازمان انجام شده است. هزینه تعرفه آزاد برخی از این اعمال جراحی تا چندصد میلیون تومان برآورد می‌شود.

  • امدادرسانی ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق سیل زده استان خراسان رضوی

    اقتصاد میهن: مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: امدادرسانی و حمایت از آسیب دیدگان مناطق سیل‌زده استان خراسان رضوی انجام خواهد شد.

  • خبرخوش وزیر کار :افزایش حق مسکن کارگران منتفی شد؛ تعدیل نیرو کاهشی!

    اقتصاد میهن: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه کارگری ما پایدار و تعدیل نیروی کار کاهش پیدا کرده و شاهد آن هم این است که مستمری‌بگیران بیمه بیکاری رو به کاهش است و نرخ اشتغال در کشور افزایش و بیکاری کاهش پیدا کرده است. همچنین قرارگاه مسکن هم در ستاد وزارت‌خانه راه‌اندازی کردیم و مقرر شد بانک رفاه کارگران هم به عنوان متولی ان‌شاالله منابع مورد نیاز مسکن کارگری را متقبل شود و تامین کند.

  • جزییات افزایش مستمری و کمک‌های جنبی پرداختی به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی

    اقتصاد میهن: سازمان تأمین‌اجتماعی جزییات افزایش مستمری و کمک‌های جنبی پرداختی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را که حقوق اردیبهشت ماه آنان براساس فرمول افزایش یافته در حال پرداخت است؛ اعلام کرد.

  • راه‌اندازی کارگاه تولید شمش آلومینیوم از ضایعات به همت بنیاد برکت

    اقتصاد میهن: مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت استان خوزستان گفت: با همت جوانان استان خوزستان یک کارگاه کوچک تولید شمش آلومینیوم از ضایعات که زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای 5 تا 6 نفر شده راه‌اندازی شد.

  • هدیه ۴۰۰ هزار تومانی خرید کتاب برای بیمه‌شدگان جدید طرح بیمه دانشجویان و بیمه دختران و زنان خانه‌دار

    اقتصاد میهن: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، همزمان با آغاز 35 اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از هدیه ویژه این سازمان به افرادی که در طول دوره برگزاری نمایشگاه کتاب، به جمع بیمه‌شدگان این سازمان در طرح بیمه دانشجویان و طرح بیمه دختران و زنان خانه‌دار می‌پیوندند، خبر داد.

  • معاون وزیر کار خبر داد:تشکیل میز تخصصی نفت و گاز در وزارت رفاه

    اقتصاد میهن: معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه میز تخصصی نفت و گاز در وزارت رفاه تشکیل شده است گفت: به خاطر اهمیت شرکت های پتروشیمی این میز از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در این وزارتخانه تشکیل شده است تا در جهت تکمیل زنجیره ارزش، سودآوری وآرزاوری شرکت های تابعه با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی و سیاست گذاری کند.

  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان

    اقتصاد میهن: مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد: همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم و در راستای یکپارچگی سازمانی، شفافیت حداکثری، نظارت هوشمند و انضباط مدیریتی به عنوان یکی از مطالبات و خواسته‌های فرهنگیان، " سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان" تحت عنوان «پنجره» امروز آغاز به کار کرد.

  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در کاشان به همت بنیاد برکت

    اقتصاد میهن: سرپرست معاونت طرح های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: 5 طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک ،کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 58 نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.

  • ارزش مزد روزانه کارگران به ۳ دلار کاهش یافت!

    اقتصاد میهن: بعد از ساعت‌ها مذاکره‌ی بی‌حاصل در نهادی که قرار بوده سه‌جانبه اداره شود، حداقل دستمزد روزانه کارگران برای سال ۱۴۰۳، رقم ناچیزِ ۲۱۲۳۳۱۳ ریال تعیین شد.

آخرین خبرها
بنر ماه محرم بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت بیمه پارسیان موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
وزارت ارشاد