۱۴۰۱ دوشنبه ۸ فروردين چاپ

تمهیدات منطقه آزاد چابهار برای پذیرایی از میهمانان نوروزی

تمهیدات منطقه آزاد چابهار برای پذیرایی از میهمانان نوروزی

اقتصاد میهن: مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به استفاده همه ظرفیت‌ها برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در این منطقه گفت: ستاد خدمات و تسهیلات سفرهای نوروزی باید در طول سال فعال باشد چراکه نمی‌توان تنها طی یک ماه امکانات لازم برای رفاه مسافران نوروزی را تامین کرد.

به گزارش روابط عمومی  منطقه آزاد چابهار، نصرالله ابراهیمی در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل و شورای هماهنگی ترافیک و ستاد خدمات سفر، اظهار داشت: فرهنگ تعامل را بین دستگاه‌های اجرایی و امنیتی برقرار کردیم چراکه تعامل، یکی از ویژگی‌های توسعه و سرعت‌بخشی خدمت‌رسانی شایسته به مردم است.وی اضافه کرد: ۴۰۰ نفر نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف، انتظامات و ترافیک، آبرسانی و خدمات شهری با ۷۰ دستگاه خودروی امداد، پشتیبانی از ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار را بر عهده دارند و در واقع برای خدمت‌رسانی مطلوب به میهمانان نوروزی هیچ ظرفیتی را بدون استفاده نگذاشتیم.

ابراهیمی بیان داشت: در نیمه نخست تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه ۲ سال قبل از شیوع کرونا ۵۰ درصد افزایش رونق اقتصادی در بحث بازار و کسب و کار در مراکز تجاری منطقه آزاد چابهار داشتیم و این، نشان دهنده استقبال خوب مسافران از منطقه و بازار بوده است. وی ادامه داد: تا حدی که امکان داشت بر قیمت‌ها نظارت شد منتهی این نظارت‌ها باید جدی‌تر باشد و پیشنهاد می‌کنیم یک نمایندگی از تعزیرات حکومتی در منطقه آزاد در چارچوب ماده ۶۵ قانون احکام دائمی توسعه کشور مستقر شود تا نظارت مضاعف بر قیمت کالاها و اجناس افزایش یابد و با متخلفان وفق مقررات برخورد قانونی شود، درواقع به یک اهرم بازدارنده با اختیار قضایی نیاز داریم. انتظار داریم برنامه جامع هتلینگ برای همه مناطق تهیه شود تا نظارت بر قیمت‌ها به نحو مطلوبی انجام شود.

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه ۱۸ هتل و مرکز بومگردی در این منطقه وجود دارد اظهار داشت: حدود یکهزار و ۹۵۰ نفر می‌توانند در این مراکز اقامت کنند و این، ظرفیتی بسیار کم است در مقابل حجم زیادی از مسافران که وارد چابهار می‌شوند و این کمبود ظرفیت تنها به نوروز ختم نمی‌شود بلکه در طول روزهای سال با کمبود میهمانپذیر مواجه هستیم و باید به این مهم توجه کنیم.به گفته وی باید مراکز تفریحی و اقامتی هم در حوزه سواحل و هم در حوزه شهری افزایش پیدا کند و در این رابطه باید تسهیلگری در بخش سرمایه‌گذاری انجام شود.وی تاکید کرد: می‌طلبد زیرساخت‌های لازم برای استقبال از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری خصوصا در حوزه سواحل مهیا شود.

مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مهمترین مولفه برای یک مسافر، خواب و استراحت کافی و همچنین بهره‌مندی از سرویس‌های خدماتی و بهداشتی است و امکانات موجود به هیچ عنوان نمی‌تواند حجم زیادی از مسافران را پوشش دهد.ابراهیمی بیان داشت: طی چند روز اخیر سعی کردیم علاوه بر ۶ مرکز اقامتی سازمان منطقه آزاد در حوزه مراکز نمایشگاهی، میهمانسراها، سالن‌های ورزشی، پارکینگ‌ها  و چند محوطه دیگر برای اسکان مسافران و برپایی چادرهای مسافرتی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: با بازسازی و راه‌اندازی سرویس‌های معیوب، ۱۲۶ چشمه سرویس‌بهداشتی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و  طی یک هفته گذشته در منطقه آزاد چابهار روزانه ۶۰۰ متر مکعب آب مصرفی در حوزه تامین آب سرویس‌های بهداشتی منطقه داشتیم و تاکنون با قطعی آب و برق مواجه نشده‌ایم.مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: ۱۵۰ مخزن ۶۶۰ لیتری هم به صورت رایگان برای جمع‌آوری زباله در اختیار شهرداری چابهار و روستاهای اطراف و هدف گردشگری قرار دادیم.ابراهیمی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های گردشگری منطقه محدود است گفت: در ۱۲۰ کیلومتری شرق و ۱۲۰ کیلومتری غرب چابهار باید حداقل ۲ مرکز خدمات رفاهی و جایگاه توزیع سوخت ترکیبی ایجاد شود که این امر به خودی خود باعث ایجاد جاذبه برای گردشگر می‌شود.

وی بیان داشت: یک مرکز بزرگ سرویس‌های بهداشتی پیشرفته با امکانات جانبی را می‌توانیم در مرکز چابهار ایجاد کنیم و علاوه بر بخش خصوصی، منطقه آزاد هم برای واگذاری زمین اعلام آمادگی می‌کند و حتی اصناف و بازار برای ساخت و بهره‌برداری به صورت رایگان اعلام آمادگی کرده‌اند که این مورد نیز باید جزو اولویت‌ها قرار گیرد.وی در بخش تامین سوخت هم گفت: جایگاه سوخت کنارک به چابهار باوجود اینکه همه تاسیساتش کامل بود اما در ایام نوروز مورد بهره‌برداری قرار نگرفت و انتظار داریم شرکت پخش فراورده‌های نفتی همکاری کند تا سوخت مورد نیاز این جایگاه نیز تامین شود.ابراهیمی اضافه کرد: اقداماتی که سازمان منطقه آزاد چابهار طی این مدت انجام داده با معذورات مالی و قانونی در پرداخت‌ها مواجه بوده است و درواقع تمامی این اقدامات را بدون هزینه و منابع مالی انجام داده است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها