۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد چاپ
نماینده سیرجان در مجلس از عملکرد درخشان مجموعه خبرداد

دست بالای گهرزمین در ساخت نیروگاه و برق خودتامین

دست بالای گهرزمین در ساخت نیروگاه و برق خودتامین

اقتصاد میهن: نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه بحران صنایع پایانی ندارد گفت: ناتوانی دولت در تامین برق نه تنها به صنایع بلکه به اقتصاد کشور لطمه زده است.

به گزارش اقتصاد میهن، محمد معتمدی زاده با اشاره به اینکه رهبر انقلاب سالهاست بر تولید تاکید کرده و نامگذاری سالها را بر محوریت تولید قرار داده اند گفت: رهبر انقلاب برای سال ۱۴۰۳ یک گام فراتر رفته و تاکید کرده اند که باید جهش تولید صورت بگیرد که برای جهش به یک عزم ملی و همیاری عمومی نیاز است. وی با اشاره به اینکه برای تحقق تولید به ابزارهای بسیاری نیاز است گفت: از سرمایه گذاری تا نیروی انسانی کارآمد و از تامین مواد اولیه تا ماشین آلات و دراختیار قراردادن گزینه های تولید باید محقق شود تا بتوان به رشد و البته جهش تولید دست یافت.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های توسعه که برای صنایع تعریف شده گفت: شرکت ملی مس  سرمایه گذاری لازم برای اجرای طرح های توسعه را ۱۵ میلیارد دلار برآورد کرده و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات برای دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد اعلام نیاز ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده که این تنها در دو بخش مس و فولاد است و اعتبارات مورد نیاز تمامی صنایع بسیار بسیار بالاتر از اینها می شود.وی با اعلام اینکه معادن بدلیل کمبود و قطع برق با بحران جدی رو به رو شده اند گفت: متاسفانه از گوشه کنار کشور اخبار نگران کننده قطع برق و تعطیلی صنایع بگوش می رسد، اخباری که نه تنها تحقق شعار سال را زیر سوال می برد، بلکه نگرانی سقوط به رتبه های پایین را پیش بینی می کند.

معتمدی زاده با اشاره به اینکه صنایع مکلف به تامین برق مورد نیاز خود شده اند گفت: از آنجا که وزارت نیرو در تامین برق مصرفی با مشکل رو به رو است و به صراحت اعلام کرده که توان تامین برق مورد نیاز مصرفی کشور را ندارد و برای تامین برق مصارف خانگی، با قطع برق صنایع، این بخش از اقتصاد را قربانی می کند، صنایع را مکلف کرده برق مورد نیاز خود را با ساخت نیروگاه تامین کنند. وی با اعلام اینکه ساخت نیروگاه برای تولید برق برای صنایع بسیار اهمیت دارد گفت: قطع برق و تعطیلی صنایع، سرنوشت صنایع است که وزارت نیرو آن را برای صنایع رقم زده، به همین دلیل صنایع باید با برق خودتامینی، به سوی ساخت نیروگاه بروند که تاکنون با قدرت در این زمینه گام برداشته اند.

نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرکت سنگ آهن گهر زمین که توانسته سهم قابل توجهی در تولید و اشتغالزایی کشور ایفا کند گفت: گهرزمین طرح های توسعه بسیاری در دستور کار دارد که برای اجرای آنها به برق نیاز دارد تا سهم چشمگیری در تحقق جهش تولید داشته باشد، اما با روند قطع برق، می توان چنین پنداشت که وزارت نیرو چوب لای چرخ جهش تولید گذشته است.وی با تاکید بر اینکه گهرزمین با تمام توان در مسیر برق خودتامینی گام برداشته گفت: گهر زمین نه تنها در عرصه ساخت نیروگاه بخوبی عمل کرده، بلکه ۱۰۰ درصد سهام شرکت غیر بورسی دارنده مجوز ساخت نیروگاه به قیمت ۳۵۰ میلیارد تومان را خرید تا هیچ چالشی در تامین برق نداشته باشد.

معتمدی زاده با اشاره به اهمیت ساخت نیروگاه خودتامین از سوی صنایع گفت: ساخت نیروگاه برای تامین برق صنایع به اندازه ای اهمیت دارد که رسانه‌ها نیز از این رویکرد استقبال کردند و به تشویق صنایع در ساخت بیشتر نیروگاهها پرداختند.وی با اعلام اینکه لطمه قطع برق تنها مختص به صنایع نیست گفت: مسوولان کشاورزان را ترغیب کردند موتور چاه خود را از گازوییلی به برقی تغییر دهند و کشاورزان نیز گوش کردند، اما اکنون این تغییر رویه به بحرانی برای کشاورزی تبدیل شده و قطع برق باعث شده تا زمین های کشاورزان به موقع آبیاری نشود، اتفاقی که باعث از بین رفتن محصولات کشاورزان و بدبخت شدن کشاورزان می شود.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بنر ماه محرم بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها