۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور چاپ

کریس رونالدو در قلعه‌حسن‌خان!

کریس رونالدو در قلعه‌حسن‌خان!

اقتصاد میهن: نائب رئیس فدراسیون فوتبال در شرایطی از برگزاری دیدارهای آسیایی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه شهر قدس خبر داده که مشخص نیست آیا این استادیوم می‌تواند مجوزهای لازم AFC را دریافت کند یا خیر.

به گزارش اقتصاد میهن، بحث مکان برگزاری دیدارهای آسیایی دو تیم استقلال و پرسپولیس، این روزها به سوژه داغ فوتبال ایران تبدیل شده است. ورزشگاه بزرگ و قدیمی آزادی در دست تعمیر و مرمت بوده و امکان میزبانی از سرخابی‌ها و تیم ملی را ندارد، در نتیجه این دو تیم باید استادیوم دیگری را برای برگزاری حداقل یک مسابقه خانگی معرفی کنند.صبح امروز بود که مهدی محمدنبی، نائب رئیس فدراسیون فوتبال، در گفتگویی اعلام کرد که استقلال تصمیم گرفته تا ورزشگاه شهر قدس را به عنوان دومین ورزشگاه خانگی خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کند. مسئله‌ای که ابهامات زیادی داشته و اینکه آیا آبی پوشان می‌توانند بازی با الغرافه را در قلعه حسن‌خان برگزار کنند یا خیر، با شک و تردید زیادی همراه است.

پیش از این، امیر علی حسینی، مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس، گفته بود: «ما تنها ورزشگاه آزادی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کردیم چون هر ورزشگاه دیگری را برای انجام بازی‌های آسیایی خود به کنفدراسیون معرفی می‌کردیم بایستی مجوز آسیا را می‌گرفت به همین دلیل چون مطمئن نبودیم که ورزشگاه جایگزین تأییدیه لازم را دارد، ورزشگاه دوم معرفی نکردیم. به همین علت اگر ورزشگاه آزادی تا روز نهم مهرماه آماده میزبانی نباشد، ممکن است با تصمیم کنفدراسیون بازی ما در ورزشگاه ثالث در کشور دیگری انجام شود.»

در واقع صحبت‌های علی حسینی به بند مهمی در آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ نخبگان اشاره می‌کند که به صراحت درباره الزام به تأیید استانداردهای ورزشگاه معرفی شده از سوی هر باشگاه صحبت می‌کند.در رگولیشن مرحله مقدماتی، مرحله گروهی و مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ نخبگان و درخصوص استانداردهای لازم برای استادیوم‌های معرفی شده، آمده است:

«بند ۱۴٫۱٫ باشگاه‌های شرکت‌کننده باید اطمینان حاصل کنند که مسابقات خانگی آن‌ها در ورزشگاه‌هایی برگزار می‌شود که مطابق با مقررات ورزشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و سایر مقررات مرتبط AFC است. دبیرخانه کل AFC می‌تواند در هر زمانی قبل و در طول مسابقات بازرسی‌هایی را انجام دهد تا بررسی کند که آیا الزامات رعایت شده‌اند یا خیر. تمامی هزینه‌های مربوط به این بازرسی‌ها بر عهده باشگاه‌های شرکت‌کننده مرتبط خواهد بود.»

موضوعی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا ورزشگاه شهر قدس مطابق با قوانین مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا هست یا خیر؟ طبق تصاویری که تا چند روز پیش از این استادیوم رسانه ای شده بود، به نظر نمی‌رسید که ورزشگاه قلعه حسن‌خان بتواند به راحتی، سخت گیری‌های AFC را پشت سر بگذارد و مجوزهای لازم را کسب کند، همان‌طور که در فصل قبل، ورزشگاه فولادشهر اصفهان با آن همه قدمت و امکانات، مجوز لازم را کسب نکرده بود.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک مسکن بانک ملی بانک تجارت بانک سینا بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها