۱۴۰۲ سه شنبه ۱۷ مرداد چاپ

پرچم ایران در بین ۱۰۰۰ بانک برتر جهان توسط بانک پاسارگاد، به اهتزاز درآمد

پرچم ایران در بین ۱۰۰۰ بانک برتر جهان توسط بانک پاسارگاد، به اهتزاز درآمد

اقتصاد میهن: بانک پاسارگاد در رتبه‌بندی 1000 بانک برتر جهان در سال 2023 که توسط نشریه بنکر و به‌صورت سالیانه اعلام می‌شود، علاوه بر صعود 115‌پله‌ای نسبت به سال قبل و کسب جایگاه بی‌سابقه 205، رتبه اول خاورمیانه و دوم جهان در معیار بازده سرمایه (ROC) ، رتبه اول خاورمیانه و 15 جهان در معیار بازده دارایی (ROA)و رتبه 17 خاورمیانه بر اساس معیار سرمایه لایه یک را کسب کرد.

به ‌گزارش اقتصاد میهن از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، نشریه بنکر در ماه جولای هر سال، نسبت به انتشار رتبه‌بندی ۱۰۰۰ بانک برتر جهان اقدام می‌کند. این نشریه در سال جاری نیز با توجه به گزارش‌های مالی سال۱۴۰۰، نتیجه این رتبه‌بندی را بر اساس معیار سرمایه لایه یک (Tier-1 Capital) اعلام کرده است.بانک پاسارگاد که تنها نماینده کشورمان در رتبه بندی سال ۲۰۲۳ بود، با صعود ۱۱۵‌پله‌ای نسبت به سال قبل، جایگاه بی‌سابقه ۲۰۵ را کسب کرد. رشد چشمگیر ۱۱۵‌پله‌ای بانک پاسارگاد، نام آن را در صدر فهرست بالاترین رشد سرمایه لایه یک(Highest Mover Bank) در سطح خاورمیانه قرار داد تا افتخاری دیگر را برای کشور عزیزمان به ارمغان بیاورد.بر اساس نتایج این رتبه‌بندی، بانک پاسارگاد در میان بانک‌های خاورمیانه جایگاه ۱۷ام را کسب کرد. مقایسه اطلاعات بانک پاسارگاد با بانک اول خاورمیانه (Saudi National Bank) بیانگر این مطلب است که رقم سرمایه لایه یک بانک مزبور تقریبا ۴ برابر سرمایه لایه یک و مجموع دارایی‌های آن ۳ برابر دارایی‌های بانک پاسارگاد است. با این حال بازده سرمایه بانک پاسارگاد ۳ برابر بازده سرمایه آن بانک بوده که بیانگر نسبت‌های مناسب سودآوری بانک پاسارگاد در صنعت بانکداری، مدیریت موفق دارایی‌ها و نیز تبدیل سرمایه به سود است.

در ادامه موفقیت‌های کسب شده، بانک پاسارگاد با کسب بازده ۴۴٫۲۲درصدی بر اساس معیار نرخ بازده سرمایه(ROC)، رتبه اول خاورمیانه و رتبه ۲ جهانی و از نظر معیار نرخ بازده دارایی‌ها (ROA) با بازده ۳٫۷۱درصدی رتبه اول خاورمیانه و ۱۵ جهان را نیز کسب کرد.  گفتنی است در رتبه‌بندی ۱۰۰۰ بانک برتر جهان که توسط نشریه بنکر صورت می‌پذیرد، بانک‌ها بر اساس شاخص‌های مالی کلیدی در بخش ترازنامه و صورت سود‌وزیان، سایر شاخص‌های مرتبط با تعداد مشتریان در بخش بانکداری خرد و شرکتی، کانال‌های پرداخت و تعداد کارکنان مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گرفته و نتیجه دقیقی از وضعیت آن‌ها ارائه می‌گردد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک رفاه بانک توسعه تعاون فولاد خراسان بانک تجارت بانک ملی موسسه ملل بانک سینا بانک صادرات ایران بیمه ملت
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها