۱۴۰۲ جمعه ۵ خرداد چاپ

سهم قابل توجه پتروشیمی ایلام در اشتغالزایی استان

سهم قابل توجه پتروشیمی ایلام در اشتغالزایی استان

اقتصاد میهن: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در‌ جریان بازدید از واحدهای الفین، سولفورزدایی و پلی‌اتیلن پتروشیمی ایلام گفت: پتروشیمی ایلام و ارغوان گستر با اشتغال برای بیش از ۲ هزار و ۷۵۰ نفر سهم قابل توجهی در اشتغال استان داشته است.

به گزارش اقتصاد میهن، مهدی مسکنی که برای شرکت در نشست تعاون‌گران و مدیران بخش تعاون استان‌های غرب کشور به میزبانی ایلام به استان سفر کرده است ،با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و دهه کرامت افزود:پتروشیمی ایلام از صنایع مهم و تاثیرگذار کشور است که نقش مهمی در کاهش بیکاری استان دارد.وی با بیان اینکه در راستانی نهضت ملی مسکن ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آمادگی خود را برای ساخت منازل مسکونی کارگران اعلام می‌نماید ادامه داد: در این طرح شرکت پتروشیمی ایلام به عنوان کانون اولیه برای حمایت از ساخت منازل مسکونی کارگر مطرح شده است.معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در امر تولید و اشتغال در پتروشیمی ایلام ، از آمادگی این وزارت‌خانه برای حل و فصل مسائل کارگری پیرامون واحدهای تولیدی خبر داد.

بهزاد یاری؛ رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام در این بازدید با تشریح اقدامات انجام شده و روند تولید در این مجتمع گفت: این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی غرب کشور سالانه ظرفیت تولید حدود یک‌ میلیون تن محصول را دارا می‌باشد.یاری به ظرفیت تولید پلی‌اتیلن سنگین به میزان ۳۵۰ هزار تن و اتیلن به میزان ۴۵۰ هزار تن اشاره کرد و افزود:بنزین پیرولیز و پروپیلن از دیگر محصولات تولید شده در این مجتمع عظیم صنعتی هستند. وی ادامه داد: در پتروشیمی ایلام بیش از ۲ هزار نفر مشغول کار هستند که بیش از ۹۰ درصد این افراد بومی استان هستند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها