۱۴۰۱ شنبه ۸ بهمن چاپ

تفاهم‌نامه ۵ جانبه احداث ۵۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

تفاهم‌نامه ۵ جانبه احداث ۵۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

اقتصاد میهن: تفاهم‌نامه احداث 55 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تفاهمی 5 جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک پارسیان و بانک کارآفرین به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر است تا ۵۵ هزار واحد مسکونی طی ۳ سال برای متقاضیان مسکن با امکانات و تسهیلات وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک کارآفرین و بانک پارسیان احداث شود. در این تفاهم‌نامه مقرر است تا اراضی مازاد توسط قوه قضاییه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد تا وزارت راه و شهرسازی با ارایه اراضی موردنیاز این طرح در مناطقی که زمین دارد برای کمک به احداث مسکن گام بردارد. بانک‌های پارسیان و کارآفرین نیز در ارایه تسهیلات به متقاضیان معرفی و تایید شده از سوی وزارت راه و شهرسازی همراهی خواهند کرد.عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: مقرر شده است تا ۵۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی ۳ سال در این تفاهم ۵ جانبه احداث شود. نوروزی ادامه داد: در تفاهمات اولیه قرار بود تا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در همکاری با وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۰ هزار واحد را بسازد که پیش‌تر ۳۵ هزار واحد آغاز شد و در حال حاضر نیز در تفاهم جدید با وزارت راه و شهرسازی و همچنین قوه قضاییه، بانک کارآفرین و بانک پارسیان ۵۵ هزار واحد دیگر در دستور ساخت قرار گرفته است.نوروزی حجم سرمایه گذاری در اجرای این طرح را برای ۵۵ هزار واحد مسکونی ۵۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کرد: امضای این تفاهم‌نامه در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به امضا رسید و در تلاش هستیم تا ۵۵ هزار واحد در همکاری با قوه قضاییه و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بانک‌های پارسیان و کارآفرینی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان فاقد مسکن احداث شود.مهرداد بذرپاش ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در این دوره قصد دارد تا با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی، نهادهای انقلابی و حقوقی برای تامین مسکن متقاضیان فاقد مسکن، قدم بردارد.وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در مناطقی که زمین دارد در تامین اراضی و در مناطقی که زمین ندارد از طریق مشارکت بخش خصوصی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن کمک خواهد کرد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها