۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور چاپ

گهرزمین، نقطه امید مردم سیرجان و ایران

گهرزمین، نقطه امید مردم سیرجان و ایران

اقتصاد میهن: نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رونق و توسعه سیرجان، استان کرمان و حتی کشور متاثر از شرکتهای صنعتی و معدنی مستقر در سیرجان است گفت: بی شک گل گهر و سیرجان در قطب برجسته در عرصه اقتصاد معدنی و صنعتی هستند.

به گزارش اقتصاد میهن، محمد معتمدی زاده با اشاره به اینکه برای مبارزه با بیکاری به اشتغالزایی نیاز داریم گفت: برای اشتغالزایی به ظرفیت هایی نیاز داریم که بتواند فعالیت سالم، سودده، آینده دار با قابلیت توسعه را رقم بزند.وی از گهرزمین به عنوان تاثیرگذارترین قطب صنعتی و معدنی سیرجان یاد کرد و گفت: ذخایر سنگ آهن گهرزمین از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است و با توجه به اکتشافات صورت گرفته، سالها می تواند نیاز فولادسازی های کشور به سنگ آهن را تامین کند.عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گهرزمین در عرصه های دیگر نیز بخوبی درخشیده گفت: خوشبختانه سالهاست از خام فروشی فاصله گرفته ایم و با ایجاد صنایع پایین دستی بدنبال تولید محصولاتی هستیم که نیاز کشور را تامین کند.وی از گهر زمین به عنوان صنعتی پایدار یاد کرد و گفت: جایگاه گهر زمین در اقتصاد منطقه بی بدیل است و فعالیت های گهرزمین توانسته میزان قابل توجهی اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند. اما نکته مهم اینجاست که این صنعت و اشتغال ایجاد شده، پایدار است و بر افرادی که در این عرصه اشتغال بکار دارند، هیچ نگرانی بابت از دست رفتن شغل خود ندارند، زیرا می دانند گهرزمین تعطیلی بردار نیست.

معتمدی زاده با اشاره به برنامه های توسعه ای در گهر زمین گفت: گهرزمین دایم در حال برنامه ریزی به منظور گسترش دایره فعالیت خود است. به همین دلیل نه تنها بخش قابل توجهی از اقتصاد و اشتغال منطقه را در اختیار دارد، بلکه بدنبال افزایش سهم خود در حوزه های اقتصادی منطقه و کشور است.وی با تاکید بر اینکه گهرزمین با تمام توان در مسیر خودکفایی گام برمی دارد گفت: گهر زمین هر آنچه برای توسعه نیاز دارد، به هر شکل ممکن تامین می کند. آن بخش از ماشین آلات که باید از خارج وارد شود را به هر شکل ممکن وارد می کند، اما در مسیر وابستگی حرکت نمی کند بلکه با استفاده از مهندسی معکوس و همکاری با شرکتهای دانش بنیان، نیازهای خود به تجهیزات و ماشین آلات را تامین و تولید می کند.نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گهرزمین برند سیرجان است گفت: امروزه سیرجان را با گهرزمین و گهرزمین را با سیرجان می شناسند و این دو مکمل یکدیگر هستند.وی از گهرزمین به عنون قطب صنعتی کشور یاد کرد و گفت: باید به گهرزمین رفت و از نزدیک عملکرد آن را مورد بررسی قرار داد.

معتمدی زاده با اشاره به بازدیدی که از گهرزمین داشته گفت: گهرزمین وسعت بسیاری در عرصه و عملکرد دارد، به همین دلیل تا زمانی که از این مجموعه بازدید نداشته باشیم، متوجه نقش آفرینی، جایگاه و توانمندی گهرزمین نمی شویم.وی از گهر زمین به عنوان مروارید سیرجان و کرمان یاد کرد و گفت: دولت باید قدر این مجموعه را بداند، با تمام قوا از آن حمایت کند و در جهت رفع مشکلات این مجموعه با جدیت بکوشد.نماینده سیرجان با اشاره به نقش آفرین گهرزمین در مسوولیت های اجتماعی گفت: هرکجا که دستگاهها کم می آورند و از عهده انجام برخی امور بر نمی آیند، به سراغ گهر زمین می روند و مدیران گهر زمین با روی باز توان مالی خود را در اختیار مردم منطقه قرار می دهند. بنابر این گهرزمین نقطه امیدی برای مردم منطقه است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بنر ماه محرم بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها