۱۴۰۲ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت چاپ

گل گهر در مسیر کسب درآمد بیشتر

گل گهر در مسیر کسب درآمد بیشتر

اقتصاد میهن: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود را ارتقای کیفیت محصولات تولیدی قرار داده که در این زمینه توانست به ۱۹ رکورد کیفیت در بخش‌های مختلف شرکت تا پایان سال ۱۴۰۱ به ثبت برساند. یکی از موفقیت‌های گل گهر آغاز به کار بزرگترین آسیاب گلوله‌ای سنگ آهن کشور توسط متخصصان داخلی بود که بی تردید در صرفه جویی ارزی هم اثر گذار بود.

شرکت گل‌گهر یکی از شرکت‌های تاثیرگذار در تولید و تامین زنجیره فولاد کشور است که می‌تواند در چشم انداز بلند مدت خود یکی از شرکت‌های حاضر در جمع کنسرسیوم‌های بین المللی و برندی برای بخش معدن ایران باشد. فعالیت‌های شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، می‌تواند به توسعه اقتصادی منطقه، ایجاد اشتغال و افزایش تولید و صادرات در صنایع فولادی و معدنی کشور کمک کند. این نقش‌آفرینی گسترده در تحقق شعار سال و کاهش تورم ناشی از نابرابری عرضه و تقاضا در نبود میزان موردنیاز تولید نیز دخیل است. طبق آمار، گندله سنگ آهن از ابتدای سال جاری تا هفته هفتم، یک میلیون و ۲۴۵ هزار تن جمعا به ارزش حدودا ۵،۲۴۷ میلیارد تومان در بورس کالا معامله شده است. شرکت های سنگ آهن گهر زمین، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و سنگ آهن مرکزی ایران عرضه این محصول را در بورس کالا به عهده دارند. کگل در آخرین عرضه خود در روز ۱۶ اردیبهشت ۲۵۰،۰۰۰ تن گندله سنگ آهن در بورس کالا با قیمت پایه ۴۴،۸۷۰ ریال عرضه کرد. ۱۳۰،۰۰۰ تن معامله در همان قیمت پایه صورت گرفت که ۵ درصد بالاتر از قیمت پایانی عرضه قبل در ۱۰ اردیبهشت می‌باشد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر  با مالکیت ۲۳ درصدی در مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با بهای تمام‌شده ۶۸۸ ریالی به ازای هر سهم در عمده دارایی‌های با افزایش درآمد ومعادن در سال مالی منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۱صنایع معدنی و فلزی در جایگاه برتر ایفای نقش کرد. این شرکت به جای عرضه گسترده سهام برای تامین مالی با توثیق دارایی های خود هم از بازار سهام حمایت های لازم را می کند و هم شرایط لازم را برای بهره مندی سرمایه گذاران خرد فراهم کرده است. همچنین با تامین منابع لازم برای پیشبرد طرح های توسعه ای در راستای افزایش بیش از پیش حقوق سهامداران خود تلاش می کند.  شرکت معدنی و صنعتی گل گهر را می توان یکی از شرکت های پیشتاز در به کارگیری از ابزارهای مالی دانست چرا که تاکنون بیش از ۸هزار میلیارد تومان از بازار بدهی تامین مالی کرده است اقدامی که منجر به پیشبرد اهداف توسعه ای این شرکت بوده است. این شرکت با بهره‌گیری از تمام قابلیت‌های خود، به بهترین نحو ممکن در زنجیره ارزش فولاد عمل می‌کند و در تلاش است تا سهم بیشتری در این زمینه به دست آورد.

عملکرد موفق شرکت گل گهر نشان از اعتماد به مدیریت بومی دارد چرا که در سال گذشته شاهد رشد فروش و اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی بر پایه بومی‌سازی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، به همراه فعال بودن پروژه‌های بزرگ در پهنه گل گهر در شرایط تحریمی بود. از همه مهمتر برنامه محور بودن مدیران شرکت در سه بخش، زنجیره زیر ساخت، تولید و پشتیبانی از تولید را شاهد بودیم. عملکرد بسیار موفق «کگل» در سال ۱۴۰۱، نمایانگر این است که این شرکت می‌تواند در آینده برای سهامدارانش سال‌های پرباری را فراهم کند. میزان درآمدی که معدنی و صنعتی گل گهر در اسفندماه ۱۴۰۱ از فروش یک میلیون و ۶۶۹ هزار تن محصول خود به ثبت رساند برابر با ۶ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان بود، “کگل” در ۱۲ ماه گذشته به میانگین مقدار فروش ۹۹۸ هزار تن در هر ماه رسید. 

شروع سال ۱۴۰۲ و عمل به نقشه راه رهبر معظم انقلاب مبنی بر رشد تولید در جهت کاهش تورم موجب شد که شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تلاش‌ها و برنامه‌های خود را در راستای دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی با تبیین طرح‌های تولیدی در مسیر نقشه راه افزایش میزان تولید و اشتغالزایی تنظیم کند. بر همین اساس، گزارش ماهانه کگل نشان می‌دهد که در فروردین ۱۴۰۲ با رشد ۱۰۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفق به فروش ۴,۵۲۴ میلیارد تومان محصول شده است .همچنین گزارش ماهانه کگل از نظر مقداری نیز موفقیت این شرکت در به فروش رساندن ۱,۱۷۴,۲۵۹ تن محصول را نشان می‌دهد. این در حالی است که متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۹۹۷٫۸ هزار تن بوده است. این شرکت در حال حاضر بزرگترین تولید کننده کنسانتره و گندله ایران است که دارای ظرفیت تولید بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۰ میلیون تن گندله است. با اجرای پروژه‌های توسعه و بهینه‌سازی خطوط شرکت، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش ۳۰ میلیون تن خواهد رسید. این شرکت به منظور توسعه زنجیره ارزش خود با تأسیس شرکت‌های فولادی سهم خود را در تولید محصولات فولادی نظیر آهن اسفنجی توسعه داده‌است .

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها