۱۴۰۱ يکشنبه ۵ تير چاپ

سقف دلاری برای واردات خودرو، برداشته شد

سقف دلاری برای واردات خودرو، برداشته شد

اقتصاد میهن: : نماینده مرودشت در مجلس از تدوین آیین‌نامه واردات خودرو در ۱۰ بند در وزارت صمت خبر داد و گفت که شرط سقف دلاری برداشته شده و قرار است واردات خودرو با تعرفه انجام شود.

آزادسازي واردات خودرو از آن دسته مسائلي است كه از سال ۱۳۹۷ تاكنون بين مجلس، دولت و بازار خودرو در حال رفت و آمد بوده و حالا تصميماتي براي سال ۱۴۰۱ گرفته شده است.جليل رشيدي كوچي، نماينده مرودشت در مجلس شوراي اسلامي، در تشريح آخرين اخبار تدوين آيين‌نامه اجرايي واردات خودرو، اظهار كرد: طبق آخرين اخباري كه به بنده رسيده، آيين‌نامه اجرايي واردات خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوين شده و در نوبت تصويب در هيات دولت است. وي با بيان اينكه اين آيين‌نامه در ۱۰ بند تدوين شده است، افزود: طبق اخباري كه بنده دارم شرط سقف دلاري برداشته شده و قرار است واردات خودرو با تعرفه انجام شود.نماينده مرودشت در مجلس اظهار كرد: نظر نمايندگان مجلس هم اين بود كه واردات خودرو بدون سقف باشد و از طريق تعرفه كنترل شود.

رشيدي با بيان اينكه با اين روش خودرو‌هاي ارزان‌قيمت و اقتصادي با تعرفه كمتر و خودرو‌هاي با قيمت بالا بايد تعرفه بيشتري بپردازند، ادامه داد: نظر ما اين بود كه خودرو‌هاي با حجم موتور پايين و كم‌مصرف يعني خودرو‌هاي اقتصادي كمتر از ۱۰ هزار دلار بين ۵ الي ۱۰درصد و خودرو‌هاي ۴۰ يا ۵۰ دلاري با تعرفه ۹۵ تا صددرصد تعرفه بپردازند.وي بيان كرد: قرار است بنده جلسه‌اي با آقاي فاطمي‌امين وزير صنعت، معدن و تجارت داشته باشم و درباره آيين‌نامه تدوين شده براي واردات خودرو بحث و تبادل‌نظر شود.عضو كميسيون شورا‌هاي مجلس در پايان ضمن انتقاد از تاخير ۳ ماهه در تدوين آيين‌نامه واردات خودرو، گفت: تاخير در تدوين آيين‌نامه‌اي كه همه موارد آن مشخص است جاي نگراني دارد؛ ما نگران هستيم كه خدايي نكرده مافيا در اين مورد نفوذ كرده باشد.

مصطفي طاهري، رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي نيز اخيرا گفته است؛ هدف از واردات خودرو، بيشتر واردات خودروهاي اقتصادي خواهد بود و با بررسي‌هاي به عمل آمده در طول سالياني كه خودرو وارد مي‌كرديم حداكثر تا ۱۰۰ هزار خودرو در طول سال بوده است كه در حال حاضر نيز همين رقم كافي است. رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه كاهش قيمت خودرو، تنظيم بازار و رقابت‌پذيري از مهم‌ترين اهداف واردات خودرو محسوب مي‌شود، يادآور شد: واردات خودرو براي ما هدف نيست بلكه وسيله‌اي براي دولت و كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي است تا به اهدافي چون ارتقاي توليد و كيفيت و از همه مهم‌تر رضايت مشتريان دست يابد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها