۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت چاپ

سید ابراهیم رئیسی به شهادت رسید + تصاویرتلخ

سید ابراهیم رئیسی به شهادت رسید + تصاویرتلخ

اقتصاد میهن: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، به علت سانحه‌ای که برای بالگرد حامل وی و همراهانش رخ داد،‌ به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن، آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و مالک رحمتی استاندار تبریز نیز در این سانحه در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و آنان نیز به شهادت رسیدند. سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، یک نیروی سپاه انصارالمهدی، خلبان و کمک خلبان و یک مسئول فنی نیز جزو شهدای این سانحه هستند. ابراهیم رئیسی و همراهانشان پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند، اما این بالگرد در میانه راه و در منطقه ورزقان دچار سانحه شد و سقوط کرد.بعد از گذشت حدود ۱۵ ساعت از وقوع حادثه سرانجام امدادگران جمعیت هلال احمر با کمک پهپادهای دید در شب اعزامی از ترکیه، موفق به شناسایی محل سقوط و کشف بالگرد در منطقه «طویل» شدند.

بالگرد سوخته شده رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش

رئیس سازمان مدیریت بحران : پیکر شهدای بالگرد قابل شناسایی بود؛ نیازی به آزمایش DNA نیست

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: پیکر شهدا با وجود اینکه سوخته بودند قابل شناسایی بود و توسط امدادگران به آمبولانس‌ها انتقال داده شد و به معراج شهدای تبریز منتقل شدند. تنها پیکر آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز از نظر ظاهری وضعیت بهتری نسبت به دیگر شهدا داشت و کمتر دچار سوختگی شده بود چرا که وی بعد از سانحه هوایی تا یک ساعت زنده بوده و حتی با آقای غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور ارتباط تلفنی برقرار کرده بود.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان نیز با تایید این خبر گفت: صبح امروز بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شد و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر درحال حرکت به سمت موقعیت شناسایی شده هستند. وی همچنین حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز گفت که امدادگران به محل سقوط بالگرد رسیده و در موقعیت حضور دارند. اما با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها