۱۴۰۲ يکشنبه ۱۰ دي چاپ
نمی‌توانند حجم پولی را که خاوری به آنجا برده است برگردانند!

افشای علت عدم استرداد محمود خاوری توسط کانادا

افشای علت عدم استرداد محمود خاوری توسط کانادا

اقتصاد میهن: رئیس پلیس اینترپل فراجا با تشریح نحوه صدور اعلان قرمز برای یک متهم ، علت اینکه چرا دولت کانادا خاوری را تحویل ایران نمی‌دهد را توضیح داد.

به گزارش اقتصاد میهن، سردار مجید کریمی، رئیس پلیس اینترپل فراجا در پاسخ به اینکه چرا دولت کانادا متهم خاوری را به کشور مسترد نمی‌کند، اظهار کرد: متهم بودن خاوری برای دولت کانادا کاملا مسجل شده است و دولت کانادا کاملا در جریان است که این متهم مرتکب جرم کلاهبرداری شده است.

بخش هایی از اظهارات سردار کریمی را در ادامه می خوانید:

اما نکته قابل توجه این است که خاوری، پول بسیار زیادی را با خود به کانادا برده است و کانادا نمی‌تواند از این موضوع چشم پوشی کند و پول و این متهم را به ایران بازگرداند!

البته که استرداد مجرمین ضوابط بین‌المللی خاص خود را دارد اما ایران با کشورهای همسایه هیچ مشکلی در زمینه استرداد مجرمین ندارد.

در جاهایی که به مشکل برمی‌خوریم آنجایی است که کشورها مسائل سیاسی را در با مسائل انتظامی و پلیسی، دخالت می‌دهند.

 اعلان قرمزها به یک سری ضوابط و مقررات بین المللی است براساس قانون برخی از افعال جرم حساب می‌شود اگر فردی مرتکب این جرایم شود دستگاه قضایی برای او حکم صادر می‌کند و اگر متهم به کشور دیگری فرار کرده باشد متهم تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

دستگاه قضایی مشخصات متهم را به پلیس بین‌الملل می‌دهد و در پلیس بین‌الملل بخش اینترپل پرونده به صورت کامل جمع‌آوری شده و اعلان قرمز آن صادر می‌شود.

اینترپل ایران دستور اعلان قرمز را به سازمان جهانی اینترپل ارسال می‌کند و در اینترپل جهانی بخش شبهه قضایی محتویات پرونده بررسی و اگر نیاز به مستندات باشد درخواست مستندات را از کشور صادرکننده اعلان قرمز می‌کند و در نهایت اعلان قرمز جهانی صادر می‌شود.

ماموران پلیس اینترپل ایران برای انجام برخی از ماموریت‌های جهانی به سازمان جهانی بین‌المللی(اینترپل جهانی) اعزام می‌شوند تا در یک سری از ماموریت‌های جهانی حاضر باشند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها