۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۸ ارديبهشت چاپ
رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد

منطقه آزاد ماکو ، دروازه ورود به کشورهای دنیا

منطقه آزاد ماکو ، دروازه ورود به کشورهای دنیا

اقتصاد میهن: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت:منطقه آزاد ماکو با دارا بودن ظرفیت های بی نظیرش به عنوان دروازه ورود کشور به دنیا و کشورهای اروپایی می تواند مطرح شود.

رضا افلاطونی در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: این منطقه به لحاظ موقعیت استراتژیک جغرافیایی و با توجه به ظرفیت های مختلف اعم از لجستیک، کشاورزی، صنعت و معدن و .. می تواند هم تولید کننده محصولات کشاورزی صادرات محور باشد و هم در حوزه صنایع تبدیلی و بسته بندی، تکمیل کننده زنجیره تولید و ارزش غذایی در منطقه قرار گیرد.وی به بازار بزرگ کشورهای اوراسیا و آسیای میانه اشاره کرد و اظهار داشت: این کشورها بالغ بر ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت دارند و علاوه بر آن بازار بسیار بزرگی از طریق ترکیه به کشورهای اروپایی را داریم که همه آن ها نیازمند مواد غذایی و محصولات کشاورزی ما هستند. رئیس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: ماکو به عنوان منطقه مرزی کشور و با ظرفیت های بی بدیل آن می تواند با تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز این کشورها ، به عنوان دروازه ورود به کشورهای اروپایی مطرح شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها