۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت چاپ

سرویس جدید فیبر نوری ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد

سرویس جدید فیبر نوری ایرانسل توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد

اقتصاد میهن: سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، امروز توسط رئیس‌جمهوری رسماً افتتاح شد. ششصدمین سایت 5G ایران و توسعه دسترسی اینترنت پرسرعت در ۳۳۶ روستا، دیگر پروژه‌های ایرانسل بودند که امروز به صورت آنلاین توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شدند.

به گزارش  پایگاه خبری اقتصاد میهن از روابط عمومی ایرانسل، سرویس اینترنت فیبر نوری که به عنوان سرویس «فیبر به خانه (FTTH یا Fiber to the Home)» شناخته می‌شود، همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها» به بهره‌برداری رسیده و بابل در استان مازندران، نخستین شهری است که سرویس اینترنت پرسرعت فیبر نوری ایرانسل، در این شهر ارائه شده است.امروز در این مراسم که با عنوان «آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری‌اطلاعات (۲۰ ماه خدمت)» برگزار شد، ششصدمین سایت ۵G ایران که چهارصد و بیستمین سایت نسل پنج ایرانسل محسوب می‌شود نیز، در شهر بابل به صورت آنلاین توسط رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید و آزمایشگاه ۵G همراه اول هم راه‌اندازی شد. پیش از این، چهارصدمین سایت ۵G ایرانسل در روز ۱۳ بهمن ۱۴۰۱، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در ساختمان مرکزی ایرانسل، به بهره‌برداری رسیده بود. افتتاح سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در روستای کویره گویز شهرستان سقز استان کردستان به نمایندگی از ۱۶۹ سایت ارتباطی روستایی برای پوشش ۳۳۶ روستا به صورت آنلاین توسط رئیس‌جمهوری، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در فاز نخست پروژه فیبر نوری ایرانسل در شهر بابل که با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است، ۲۵هزار خانوار در این شهر تحت پوشش اینترنت پرسرعت فیبر نوری قرار می‌گیرند. برای پروژه احداث ۴۲۰ سایت نسل پنج تلفن همراه در دولت سیزدهم نیز، اعتباری معادل ۲۸ هزار میلیارد ریال هزینه شده و پروژه توسعه روستایی نیز در این فاز، اعتباری معادل ۵۳۱۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است. ذطرح افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت هسته شبکه ارتباطی کشور، اتصال جزایر همیشه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی از طریق کابل‌کشی فیبر دریایی، رونمایی از اتصال ۹۵ درصدی دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و نیز رونمایی از سامانه ملی سنجش برخط میزان رضایت مردم از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور، از جمله دیگر طرح‌هایی بودند که در این مراسم، افتتاح شدند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها