۱۴۰۱ دوشنبه ۲۲ اسفند چاپ
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی خبر داد

سوبسید ۹۰ درصدی به شرکت کنندگان در نمایشگاه گردشگری روسیه

سوبسید ۹۰ درصدی به شرکت کنندگان در نمایشگاه گردشگری روسیه

اقتصاد میهن: مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از ارائه ۹۰ درصد سوبسید به شرکت کنندگان در نمایشگاه گردشگری روسیه خبر داد.

محمد حسین صوفی درباره برگزاری نمایشگاه گردشگری روسیه بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی را در دستور کار داریم. مسئولیت برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه‌های خارجی به عهده ماست. نمایشگاه فیتور را برگزار کردیم. نمایشگاه گردشگری مسکو نیز توسط کانون برگزار می‌کند. از فردا شرکت‌های گردشگری به این نمایشگاه اعزام می‌شوند.در سال ۱۴۰۲ نمایشگاه‌های دیگری نیز برگزار خواهد شد.وی افزود: جذب توریست بیشتر از روسیه هدف ما برای شرکت در نمایشگاه گردشگری روسیه است. با توجه به مشکلات اقتصادی که آژانس‌ها در حوزه کرونا داشتند قرار شد به شرکت‌کنندگان سوبسید داده شود این سوبسید برای شرکت کنندگان در نمایشگاه اسپانیا تا ۷۰ درصد نیز بوده است در نمایشگاه روسیه نیز ۹۰ درصد سوبسید به آژانس‌ها داده شد.صوفی گفت :۲۴۰ متر غرفه در نمایشگاه روسیه داریم. در اینجا هم فعالیت‌هایی برای معرفی ایران و تلاش برای ایران دوستی انجام می‌شود. برای این بار فضایی با عنوان شوروم ایجاد شده است که در آن افرادی که بخواهند بیشتر با ایران آشنا شوند توسط توراپراتورها اطلاعات می‌گیرند. در کنارش مذاکرات رو در رو انجام می‌شود. همچنین با همکاری سفارت ایران در روسیه شب ایرانی برگزار خواهد شد.صوفی درباره نمایشگاه آلمان نیز گفت: سیاست وزارتخانه بر عدم حضور ایران بود.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: کانون از قدیمی‌ترین نهادها و تشکل‌ها و سازمان‌های حوزه گردشگری در کشور است این کانون ۹۰ سال برای ارائه تسهیلات به گردشگران داخلی و خارجی تشکیل شد به خصوص برای کسانی که قصد تردد در جاده‌ها را دارند.وی بیان داشت: یکی از نهادهایی که در آن کانون عضویت دارد فیاست . ما در آنجا به صدور اسناد و گواهینامه بیان المللی می‌پردازیم. همچنین عضو فدراسیون خودروهای تاریخی عضوunwtoنیز شده ایم.صوفی گفت: عضویت در شورای ۶ نفره کمیته بررسی و تأیید صلاحیت مدیران فیا از دیگر اقدامات ما در سال جاری بوده است. یکی از حوزه‌های مؤثر کانون در حوزه صدور اسناد و مدارک بین المللی است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ادامه داد: امسال چند اتفاق مهم به وقوع پیوست که یکی از آنها سرعت در صدور گواهینامه و کارانه و پلاک بود. در کنارش کسانی که مشکل تردد داشته باشند نیز می‌توانند به صورت آنلاین وقت بگیرند. همچنین نسبت به سال گذشته با ۵۰ درصد رشد توزیع پلاک و گواهینامه رو به رو بودیم. برای کنترل بیشتر از پلاک‌ها و گواهینامه‌ها اقدام دیگری انجام شد از جمله اینکه برچسب دیجیتال تهیه شده تا امکان رهگیری پلاک‌ها را داشته باشیم.صوفی با اشاره به اینکه رالی ویژه بانوان را نیز برگزار کردیم که برای اولین بار انجام شد، گفت: میزان استفاده از کمپرها در حال حاضر بیشتر شده است ما از کمپرها در کانون حمایت می‌کنیم. برای اولین بار در با بحث تردد موتورهای سنگین همکاری کردیم.صوفی گفت: امداد خودرو همیشه با ماشین‌های معمولی انجام می‌شد اما برای اولین بار اقدام به ایجاد امداد خودرو با آفرودها کردیم.وی افزود: پیش بینی شد که در سال ۱۴۰۲ سه رالی برگزار شود. رالی پرسپولیس تا اکروپلیس از تهران و شیراز به سمت یونان برگزار می‌شود. رالی پیام آوران نوروزی نیز به سمت ازبکستان و تاجیکستان می‌رود.رالی کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر نیز برگزار می‌شود. یک رالی نیز از تاجیکستان به ایران می‌آید. قرار شد شرکت کنندگان در این رالی از افتخارات ایران بازدید کنند.

صوفی از ایجاد کمپ سایت‌ها در ورودی شهرها خبر داد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد در رونق گردشگری اتفاق بزرگی خواهد بود.وی درباره حراجی صنایع دستی گفت: بخشی از آن طرح توسط معاونت صنایع دستی در قالب صد نمایشگاه صنایع دستی انجام شد. همچنین فروش صنایع دستی به صورت متاورس نیز در سال آینده انجام خواهد شد.وی گفت: فعالیت دیگر ما در حوزه امداد خودرو هست. گردشگرانی که به ایران می آیند یا خارج می‌شوند باید بتوانند از این امکانات بهره بگیرند. وی افزود :۷ هزار خودرو تاریخی و کلاسیک وجوددارد که ۸۵۲ خودرو کارشناسی شده و برای ۳۷۶ خودرو نیز پلاک تاریخی صادر شد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها