۱۴۰۲ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت چاپ

تولد بچه آهوی جبیر در عرصه طبیعی پارک ملی نایبند

تولد بچه آهوی جبیر در عرصه طبیعی پارک ملی نایبند

اقتصاد میهن: زایش بهاره آهوی جبیر در عرصه طبیعی پارک ملی نایبند (عسلویه) نوید اثر بخش بودن حمایت‌های شرکت پلیمر آریاساسول از این گونه در حال انقراض است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول محمد جعفر ساعتلو ضمن اعلام خبر امید آفرین تولد بچه آهوی جبیر در عرصه طبیعی پارک ملی نایبند گفت: نسل آهوی جبیر در خارج از مناطق حفاظت شده به دلایل مختلف نظیر شکار بی‌رویه تقریبا منقرض شده است، اما شرکت پلیمر آریاساسول حامی این گونه نادر و بومی منطقه عسلویه، با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با رهاسازی چندین راس از این گونه در پارک ملی نایبند، طرح احیای آن را اجرا کرد.مدیر محیط زیست شرکت پلیمر آریاساسول، با اشاره به اینکه در مهر سال ۱۴۰۱ با حضور مدیران سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و مسئولان و معتمدین منطقه تعدادی از آهوان جبیر از منطقه حفاظت شده به عرصه طبیعی رها سازی شدند، گفت: موفقیت کامل این طرح در گرو همکاری مردم منطقه در صیانت از این گونه زیباست که علاوه بر احیای این گونه نادر جانوری به عنوان یکی از سرمایه‌های طبیعی کشور به رونق صنعت توریسم در این منطقه نیز کمک خواهد کرد. قابل ذکر است آهوی جبیر با نام محلی “جبیر”، نام علمی Gazelle Benetti شناخته می‌شود و این گونه جانوری در سال‌های دور در دشت‌های زیبا و فراخ نایبند در جنوب شرقی استان بوشهر، بسیار مشاهده می‌شد. آریاساسول تنها حامی “آهوی جبیر” است که نسبت به احیای زیست‌بوم این گونه جانوری که نماد جانوری پارک ملی نایبند است، با یک برنامه موثر و منطبق با معیارهای اکولوژیکی و بر اساس استانداردهای بین‌المللی پارک‌های ملی از قبیل، احداث ساختمان محیط‌ بانی، ساخت آبشخور و ارائه خدمات نگهبانی و حفاظتی، احداث نیروگاه‌های خورشیدی، تامین تجهیزات پایش نوین اقدام کرده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها