۱۴۰۱ سه شنبه ۸ شهريور چاپ

شیوع پدید گُرازخواری؛ گرانی گوشت، مردم ایران را «گُرازخور»کرده است!

شیوع پدید گُرازخواری؛ گرانی گوشت، مردم ایران را «گُرازخور»کرده است!

اقتصاد میهن: خبرگزاری دولتی ایرنا ، با انتشار گزارشی، خبر از افزایش مصرف گوشت گراز (خوک وحشی) به دلیل گرانی گوشت قرمز و ناتوانی مردم در تامین و خرید آن را داده است! واقعا باید به دولت و مسئولان محترم جایزه ویژه برای چنین اتفاقاتی اهدا شود!

نکته جالب اینکه این خبرگزاری برای عادی سازی خوردن گوشت گراز (مثل تمام مقایسه های عجیب دیگر) اعلام کرده مردم چین و آمریکا هم گوشت گراز می خورند! اما نگفته که این مردم از فقر نیست که گوشت خوک و گراز می خورند بلکه فرهنگشان، مغایرتی با خوردن گوشت خوک ندارد. در کشور ما که همه قوانین اسلامی است و یک زن به خاطر کم حجابی به ۱۵ سال زندان محکوم می شود، حرام بودن خوردن و مصرف گوشت گراز و خوک (که از قوانین اسلامی است)، هم قرار است، عادی سازی شود؟ آیا هرآنچه مردم در چین و آمریکا می خورند را مردم ایران هم می خورند که گوشت خوک خوردن را فورا به آمریکاییها نسبت دادید؟

احتمالا تا چند وقت دیگر هم این خبرگزاری برای بحران کمبود آب در شهرهای کشور، گزارش منتشر و اعلام می کند به دلیل تغییر اقلیم، بسیاری از کشورها از جمله …، آب لوله کشی ندارند!

در گزارش ایرنا آمده است: «حسن» یک شکارچی گزار است می‌گوید: «گوشت گراز را چند روز در یخچال فرز می‌کنیم تا میکروب‌هایش از بین برود. از گوشت گوسفند خوشمزه‌تر است. یک گراز شکار می‌کنیم و یک ماه از گوشت آن استفاده می‌کنیم، مگر با این گران شدن می‌شود گوشت گوسفند خورد؟» «محمود» شکارچی دیگری است که می‌گوید هر گراز، بیشتر از ۲۰ کیلو گوشت دارد. هر کیلویی معمولاً بالای ۶۰ هزار تومان فروش می‌رود. بهتر از کارگری است.براساس مصوبه شورای عالی محیط زیست در خرداد ۱۳۹۴ با موضوع تعیین بهای شکار جانوران وحشی، بهای گراز هشت میلیون ریال تعیین شد.

شکار و خوردن گوشت گراز یا خوک به دلیل همه‌چیزخوار بودن این حیوان ضررهای زیادی مانند انگل برای بدن انسان دارد. به همین دلیل در دین اسلام مصرف گوشت گراز یا خوک حرام اعلام شده است.  انگلی با نام «تریشینلا اسپیرالیس» Trichinella spiralis وجود دارد که بسیار کوچک و میکروسکوپی است و با چشم قابل رویت نیست. در صورت بلعیدن این کرم، مشکلات زیادی برای انسان ایجاد می‌شود و کرم انگل وارد عضلات و بافت‌های مختلف بدن انسان خواهد شد. این انگل در گوشت گراز و حتی می‌تواند در همه گوشت‌های نیم پز یا خام دامی وجود داشته باشد که درصد وجود آن‌ها در گرازها بیشتر است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها