۱۴۰۱ يکشنبه ۱ خرداد چاپ

پاسدار«مدافع حرم» در تهران «ترور» شد + تصاویر (+ ۱۸)

پاسدار«مدافع حرم» در تهران «ترور» شد + تصاویر (+ ۱۸)

اقتصاد میهن: حوالی ساعت ۱۶ امروز در حوالی خیابان مجاهدین اسلام تهران دو موتور سوار با شلیک ۵ گلوله یکی از مدافعان حرم را در هنگامی که قصد ورود به منزل داشت ترور و به شهادت رساندند.

بنابر اعلام منابع آگاه، ضاربین تحت تعقیب نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار دارند. همسر وی اولین فردی بود که با پیکر این شهید مدافع حرم روبرو شد.

تایید شهادت سرهنگ صیاد خدایی توسط سپاه

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با تائید این خبر، اعلام کرد: عصر امروز (یکشنبه) در یکی از کوچه های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران، مدافع حرم “سرهنگ پاسدار صیاد خدایی” هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.به نوشته ایرنا، این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت مدافع سرافراز حرم “سرهنگ پاسدار صیاد خدایی” به خانواده وی، تاکید کرده است: اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین پیش‌بینی و در حال انجام است.

دستور ویژه به دادستان تهران درپی ترور شهید صیاد

در همین راستا علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران به دادستان تهران دستور داد تا در شناسایی و دستگیری عوامل این اقدام جنایتکارانه تسریع شود.دادستان تهران در پی دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، شخصاً در صحنه جرم حاضر شد و به‌صورت میدانی در جریان نحوه و چگونگی انجام این اقدام جنایتکارانه قرار گرفت

روایت شاهدان عینی از ماجرای ترور شهید صیاد خدایی

یکی از شاهدان عینی حادثه ترور به فارس گفت: دقایقی قبل از ترور که از خیابان قائن قصد ورود به کوچه غلامیان را داشتم با یک دستگاه خودرو پراید مواجه شدم که عرض کوچه را بسته بود و در حالی که درب صندوق عقب خودرو را باز نگه داشته بود اجازه ورود به خودروها نمی‌داد.  ماشین‌ها مجبور شدند مسیر را دور زده و از طرف دیگر کوچه از خیابان مجاهدین اسلام وارد کوچه غلامیان شوند.شاهد دیگر ماجرا که از همسایگان شهید صیاد و اولین کسی است که با اورژانس تماس می‌گیرد نیز می‌گوید همزمان با صدای ممتد تیراندازی صدای گاز شدید یک دستگاه موتور سیکلت در کوچه را شنیده است. او می‌گوید وقتی خودم را به کوچه رساندم با پیکر نیمه‌جان شهید صیاد مواجه شدم و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ترور شهید صیاد خدایی

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ‌محکوم کردن عملیات تروریستی امروز در تهران، شهادت سرهنگ سرافراز پاسدار صیاد خدایی را به خانواده این شهید و همرزمان وی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت گفت.سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ذات شرارت‌بار خود را با ترور و شهادت یکی از سپاهیان جان‌برکف نشان دادند.

خطیب زاده افزود: این جنایت ضد انسانی در حالی توسط عوامل تروریستی وابسته به استکبار جهانی صورت می‌پذیرد که در کمال تاسف با حمایت و سکوت کشورهای مدعی مقابله با تروریسم همراه است. سخنگوی وزارت امورخارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان جنایات تروریستی در طول بیش از ۴ دهه گذشته بوده است، افزود: تروریست‌های کوردل با تصور باطل خود تلاش دارند مانع حرکت ملت بزرگ ایران در تحقق آرمانهای متعالی خود شده و باعث ایجاد وقفه در مسیر عزت طلبانه مردم شوند، غافل از اینکه خون شهیدان ضامن بقا و تعالی این‌ملت و کشور است.

ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره ترور شهید خدایی

 پس از اقدام تروریستی امروز در خیابان مجاهدین اسلام تهران که به شهادت حسن صیاد خدایی از مدافعان حرم انجامید، رسانه‌ها و برخی افراد در رژیم صهیونیستی ادعاهایی در این خصوص مطرح کرده‌اند.

پایگاه روزنامه عبری زبان معاریو نوشت این ترور احتمالاً ارتباطی به مسئله هسته‌ای نداشته باشد و بیشتر به مسایل امنیتی دایر در سوریه مربوط باشد.در همین حال شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل هم مدعی شد فرد ترور شده مسئول انتقال فناوری موشک‌های پیشرفته و دقیق به حزب‌الله بوده است.

اینتل تایمز دیگر رسانه صهیونیستی نوشت: اطلاعاتی که ما از حسن خدایی داریم آن است که وی یک سرتیپ! سپاه است که سال‌های اخیر خود را در محور سوریه و لبنان بوده و یا مسئول یکی از واحد‌های تهاجمی نیروی قدس است و یا آن که در بخش لجستیکی که مقر آن در خاک سوریه است در قالب قاچاق سلاح و کمک به تولید موشک‌های دقیق فعالیت می‌کرده است.اینتل تایمز در ادامه آورده فرد ترور شده در تهران احتمالاً در فعالیت‌های پهپادی مشارکت داشته است! همچنین احتمالاً عضو واحد ۸۴۰، یگان اصلی فعال در سوریه بوده است.  کانال ۱۲ اسرائیل نیز در پوشش متناقض خود با دیگر رسانه‌های عبری مدعی شد سرهنگی که در تهران ترور شد مسئول طراحی حملات تروریستی و ربایش اسرائیلی‌ها بود!

سرتیپ کوپر فایسر رئیس سابق سرویس اطلاعات ارتش اشغالگر هم در گفتگو با یسرائیل هیوم گفت: خدایی به شکل غیر رسمی در برنامه هسته‌ای تهران دخالت داشت! اما به رغم آن تا مدت کوتاهی قبل در سوریه حضور داشت از اینرو مشخص نیست که آیا او در انتقال سلاح از این کشور به سوریه نقش داشته است یا خیر؟ الون بن دیوید خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل هم مدعی شد صیاد خدایی عامل اصلی ترور اتباع اسرائیل و ژنرال آمریکایی در آلمان بود!

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها