۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۹ ارديبهشت چاپ

درخواست دهها هزار نفر برای حذف بودجه صدا سیما و تقسیم آن بین مردم

درخواست دهها هزار نفر برای حذف بودجه صدا سیما و تقسیم آن بین مردم

اقتصاد میهن: گروهی از مردم با راه‌اندازی کارزاری از رئیس دولت و رئیس مجلس خواستند بودجه صدا و سیما حذف و بین مردم پخش شود.

این کارزار بعد از آن راه‌اندازی شد که جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت جام در مجلس در توییتی به دولت پیشنهاد کرده بود حالا که یارانه آرد و نان هدفمند شده و به صورت مستقیم به مردم پرداخت می‌شود بودجه صدا و سیما هم حذف شود و پول آن به مردم پرداخت شود تا «هرکسی دوست داشت اشتراک بخرد و برنامه‌های متنوع صدا و سیما و اخبار ۲۰:۳۰ تماشا کند و هرکس دوست نداشت پولش را صرف امورات زندگی کند.»

حالا گروهی از مردم با راه‌اندازی کارزاری که تا امروز نزدیک به ۴۴ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند از این پیشنهاد حمایت کرده‌اند. در متن این کارزار آمده است:

«با توجه به اینکه یارانه کالاهای اساسی که مستقیما با حیات مردم مرتبط است توسط دولت به اصطلاح «هدفمند» شده است، ساخت بی‌شمار شبکه‌های تلویزیونی که از پول بیت‌المال تأمین می‌شوند و تعداد بسیار کمی از مردم آن را مشاهده می‌کنند فقط هدر رفت بیت‌المال است.در شرایط فعلی که اکثریت مردم جامعه مشکلات معیشتی فراوانی دارند و وضعیت اقتصادی کشور به هیچ عنوان مساعد نیست، درخواست می‌شود بودجه در نظر گرفته شده برای صداوسیما به شکل مستقیم بین مردم تقسیم شود. چنین پیشنهادی پیشتر توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مطرح شده بود. ما امضاکنندگان ذیل، حمایت خود را از این پیشنهاد اعلام می‌کنیم.»  این کارزار همچنان تا تاریخ ۲۱ آبان ۱۴۰۱ در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/40900) در حال جمع‌آوری امضاست.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها