۱۴۰۰ جمعه ۵ آذر چاپ
عرضه بیش از ۹ میلیارد سهام تجلی در فرابورس

گردهمایی «ومعادن»، «کچاد» و «کگل» برای “تجلی” بورس و معدن

گردهمایی «ومعادن»، «کچاد» و «کگل» برای “تجلی” بورس و معدن

اقتصاد میهن: مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در نشست پذیره نویسی سهام شرکت تجلی در فرابورس مطرح کرد: پذیره نویسی سهام تجلی هدف بزرگی دارد، هدف این است نقدینگی جمع و‌ وارد پروژه های بزرگ کشور شود. تجلی کار بزرگی بود که با توجه به «اولین بودن» دشواری های خاص خود را داشت.

نادری افزود: پذیره‌نویسی سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات نماد «تجلی» از طریق عرضه عمومی سهام از اوایل آذر از طریق سامانه معاملات فرابورس ایران آغاز می‌شود. نادری گفت: رسالت اصلی تجلی هدایت سیل عظیم نقدینگی سرگردان موجود در جامعه به سمت تولید است. این روند علاوه بر حل مسئله تامین مالی پروژه‌ها و توسعه صنعت کشور، موجب مشارکت مستقیم سهامداران در اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی شده و سودآوری قابل قبولی را برای سهامداران به همراه خواهد داشت.مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بیان کرد: مجموعه تجلی دریچه ای به سمت بازاری است که تاکنون نبوده است، الان از بازار سرمایه می توان تامین مالی کرد.

وی خاطر نشان کرد: عرضه تجلی از چند جهت اقدام مثبتی است، با عرضه عمومی سهام «تجلی» هم اجرای پروژه‌های بزرگ معدنی و صنعتی خصوصاً در زنجیره فولاد شدت خواهد گرفت و گام مهمی در راستای توسعه پایدار کشور و ایجاد مشاغل جدید برداشته خواهد شد و هم فضا برای سرمایه‌گذاری مولد سهامداران و مشارکت آن‌ها در خلق ثروت جدید برای آحاد جامعه مهیا خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: شکل‌گیری اولین شرکت سهامی عام پروژه در کشور، یعنی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات از افتخارات هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است. ایجاد و عرضه سهام این شرکت در بورس، گام مهمی در مسیر توسعه صنعت کشور از طریق جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه، شریک کردن مردم در پروژه‌های پربازده معدنی و هدایت نقدینگی به مسیر تولید است. از تمام کسانی که در این اقدام کمک‌کردند تشکر میکنم که در مجموعه هایی حضور دارند که با معادن و فلزات مشارکت کردند.

عرضه بیش از ۹ میلیارد سهام تجلی در فرابورس

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات نیزگفت: عرضه تجلی در فرابورس دارای سه وجه عرضه اولیه، افزایش سرمایه و سلب حق تقدم است.مرتضی علی اکبری، افزود: تجلی اولین شرکت پروژه‌محور بازار سرمایه است، بیش از ۹ میلیارد سهم تجلی (۱۵ درصد از سهام این شرکت) ۲ آذر امسال در فرابورس عرضه می‌شود.علی اکبری گفت: در نهایت هدف تجلی از این پذیره‌نویسی آن است که مردم را به طور مستقیم در تولید مشارکت دهیم تا بتوانند در طرح‌های مقرون به صرفه با ریسک کم وارد شوند.

وی بیان کرد: این پروژه ها در حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز داشت که ۱۷ درصد متعلق به چادرملو، ۱۷ درصد متعلق به گل گهر و ۵۱ درصد نیز متعلق به معادن و فلزات است.مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بیان کرد: تجلی در حال حاضر ۵ پروژه در قالب سه شرکت در دست اجرا دارد که در زنجیره ارزش فولاد از معدن تا محصول نهایی را شامل می شود.

وی در ارتباط با دیگر طرح های تجلی بیان کرد: ۴۸ درصد سهام شرکت فولاد سرمد ابرکوه متعلق به تجلی است. فولاد شرق خراسان نیز با ۲.۵ میلیون تن کنسانتره در حال اجراست که سرمایه آن قابل افزایش تا ۵ میلیون تن است. پروژه فولاد غرب ایرانیان با ظرفیت تولید یک میلیون تن گندله تولید از پروژه های مهمی است که تجلی سهامدار آن است مواد اولیه این شرکت را فولاد صبانور تامین می‌کند.

در ادامه این نشست مهندس تقی زاده مدیرعامل  «کچاد» همچنین در خصوص شرکت تجلی که سهام آن تا دو روز دیگر در فرا بورس عرضه می شود گفت : این شرکت پروژه محور برای اولین بار است  که در کشور ایجاد شده است و چادرملو با تمام توان خود از برنامه ها و طرح های صنعتی آن حمایت می کند .

مهندس تقی زاده همچنین تصریح کرد در حال حاضر بالغ بر ۸۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه در دست اقدام دارد که پیمانکار بخشی از آنها مشخص شده و سایر طرح ها نیز انشالله تا پایان بهمن ماه به نتیجه خواهد رسید و اولویت اصلی ما مشارکت  تجلی دراین  پروژه ها است  .

مهندس تقی زاده در ادامه این نشست با اشاره به اینکه، متاسفانه کشور با خشکسالی مواجه است و امروز آب یکی از دغدغه‌های اصلی مقامات عالی رتبه کشور است افزود: ابر پروژه خط انتقال آب شیرین خلیج فارس قادر است حداقل ۶۰۰ هزار متر مکعب آب درشبانه روز  به مناطق مرکزی و کم آب کشور انتقال دهد .

وی با بیان اینکه چادرملو هم اکنون تنها از آب انتقالی خلیج فارس در صنایع خود استفاده می کند و آماده است در تکمیل و آبرسانی به سایر مناطق کشور با ملاحظات اقتصادی مشارکت نماید تصریح کرد : هم اکنون با برنامه در دست اقدام خود در نظر داریم با همکاری و مشارکت شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی کشور ساخت ممبران های آب شیرین کن را که یکی از مهمترین قطعات سیستم های شیرین سازی آب است در داخل کشور تولید کنیم

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها