۱۴۰۱ پنج شنبه ۴ اسفند چاپ

آیت‌الله جوادی آملی: اگر نان نباشد؛ دین هم نیست

آیت‌الله جوادی آملی:  اگر نان نباشد؛ دین هم نیست

اقتصاد میهن: آیت الله جوادی آملی بیان داشت: قرآن و نهج البلاغه را جدی بگیرید، حتما در حوزه ها تدریس شود و برای مردم نیز بیان شود، چرا که با آشنا شدن با معارف قرآن و نهج البلاغه است که می توانیم دریابیم وظیفه ما چیست.

این مرجع تقلید شیعیان در دیدار امام جمعه شهر آمل بیان داشت: بین مردم و مسئولین نباید فاصله ای باشد و باید همگان مانند یک خانواده در کنار هم و برای اعتلای کشور همکاری نمایند.وی ادامه داد: مردم باید اداره کشور را بر عهده خود بدانند و هر جا نیاز به راهنمایی مسئولین بود وارد شوند و هر جا خلاف و اختلاسی دیدند، با مدرک گزارش نمایند تا مشکلات کشور حل شود، با سر و صدا و اغتشاش نه تنها عقلاً کاری جلو نمی رود که تجربه نیز نشان داده مشکلی حل نخواهد شد!

وی اظهار داشت: مشکلات کشور در سایه مدیریت صحیح و با عقل و تدبیر حل می شود، حکومت اسلامی در حقیقت مبین و مفسر قرآن کریم است و اگر قرآن فرموده که ما امنیت، آزادی، استقلال و اقتصاد می آوریم، باید این موارد توسط حکومت اسلامی در عمل برای مردم به صورت صحیح پیاده شود که در این صورت جلوی توهین به قرآن و قرآن سوزی ها نیز گرفته خواهد شد.

آیت الله العظمی جوادی آملی ادامه داد: مرحوم کلینی روایتی از پیامبر گرامی اسلام نقل کرده است که «اَللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی اَلْخُبْزِ وَ لاَ تُفَرِّقْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ فَلَوْ لاَ اَلْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لاَ صَلَّیْنَا وَ لاَ أَدَّیْنَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَلَّ» که خدایا بین مردم و نان آنها جدایی نیانداز، اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. نان یعنی اقتصاد مملکت، اگر اقتصاد صحیح نباشد خبری از دین نخواهد بود!آیت الله جوادی آملی بیان داشت: رهبر اگر علی بن ابیطالب علیه السلام هم باشد، داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، اگر مسئولین درست عمل نکنند و مدیریت نداشته باشند، مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.  وی در پایان اظهار داشت: ما به این نظام امید داریم و خون های پاک شهداء پشتوانه انقلاب اسلامی است، لذا از خارج نشینان و بیگانگان که دندان طمع تیز کرده اند، هیچ کاری ساخته نیست؛ اما مسئولین هم باید همت کنند و با توجه به امکانات فراوان کشور، با برنامه ریزی صحیح وضعیت کشور را سامان دهند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها