۱۴۰۰ شنبه ۶ شهريور چاپ
دبیر انجمن خودروسازان مدعی شد

زیان ۳۵میلیونی تومانی در فروش ثبت نامی هر خودرو / ۸۵ درصد خریداران خودرو، دلال هستند

زیان ۳۵میلیونی تومانی در فروش ثبت نامی هر خودرو / ۸۵ درصد خریداران خودرو،  دلال  هستند

اقتصاد میهن: به گفته دبیر انجمن خودروسازان، روش فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی باعث ایجاد رانت شده است و فروش هر خودرو‌ حدود ۱۰۰ میلیون تومان رانت توزیع می‌کند و این در حالی است که خودروساز خودرو را با زیان ۳۵میلیونی به فروش می‌رساند.

احمد نعمت‌بخش ، با بیان اینکه خریدارانی که در قرعه‌کشی‌های خودرو شرکت می‌کنند، بیشتر دلال و واسطه‌گر هستند، گفت: متاسفانه ۸۵درصد خریداران خودرو یا دلال یا سرمایه‌گذارانی هستند که تنها به فکر سرمایه‌گذاری بوده و در اصل نیازمند نیستند، چراکه طرح قرعه‌کشی بر این اساس راه‌اندازی شد که خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.او درباره دلیل این ادعا که ۸۵ درصد خریداران خودرو، واسطه هستند توضیح داد: یک شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد داریم که خدمات پس‌ازفروش خودرو را رصد می‌کند که به منظور رضایت مشتریان راه‌اندازی شده است یعنی زمانی که خودرویی به فروش می‌رود، بعد از ۲ تا ۳ ماه شرکت بازرسی با فرد خریدار تماس می‌گیرد که آیا از عملکرد خودرو رضایت دارید یا خیر؟

آیا تا بحال مشکلی برای خودرویتان پیش آمده است یا خیر؟ که ۸۰ درصد خریداران می‌گویند خودرو را فروخته‌اند یعنی نشان می‌دهد خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده است.

ایجاد رانت در روش فروش خودرو با قرعه‌کشی

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه روش فروش خودرو با قرعه‌کشی باعث ایجاد رانت شده است، ادامه داد: قرعه‌کشی خودرو باعث ایجاد رانت شده است، یعنی فروش هر خودرو‌ی ایران‌خودرو ۱۰۰ میلیون تومان رانت توزیع می‌کند.این شرکت خودروسازی می‌توانست با ۱۰۰میلیون تومان سود خودرو را بفروشد.نعمت‌بخش با بیان اینکه ایران‌خودرو اکنون هر خودرو را با ۳۵میلیون تومان ضرر می‌فروشد، گفت: یک خریدار، خودرویی که ایران‌خودرو با ۳۵میلیون تومان ضرر می‌فروشد را می‌خر‌د و ۱۰۰ میلیون تومان سود می‌کند.

۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول سرگردان

به گفته دبیر انجمن خودروسازان، برنامه‌های پیش‌فروش باعث هجوم خریداران می‌شود چراکه بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول سرگردان داریم.دبیر انجمن خودروسازان گفت: زمانیکه قرعه‌کشی آغاز می‌شود پول‌های سرگردان هجوم می‌آورند و مردم سریع خودرو را می‌خرند، در صورتی که بار‌ها این را گفته‌ایم که خودرو اگر تک‌نرخی و از زیان خارج شود، مردم هر زمان که بخواهند می‌توانند ماشین بخرند و دیگر نیاز به قرعه‌کشی نیست، یعنی از تجربه دهه ۷۰ استفاده کنند که خودرو را باید در حاشیه بازار فروخت. به اعتقاد نعمت‌بخش جسارت و تصمیم‌گیری در بازار خودرو وجود دارد اما متاسفانه در قیمت‌گذاری این قاطعیت وجود ندارد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها