۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد چاپ
بنیاد مسکن خبر داد

فرصت اقدام ملی برای خانه‌دار شدن کارگران

فرصت اقدام ملی برای خانه‌دار شدن کارگران

اقتصاد میهن: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از فرصت طرح اقدام ملی مسکن برای خانه‌دار شدن کارگران در شهرهای صنعتی و در سایر شهرها خبر داد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خطاب به کارگران شاغل در شهرهای صنعتی که قرار است طرح اقدام ملی مسکن در آن‌ها و یا در شهرهای مجاورت آن‌ها احداث شود اعلام کرده است که طرح اقدام ملی مسک فرصت مناسبی برای خانه‌دار شدن آن‌ها در فواصل نزدیک به محل کار آن‌ها است.این در حالی است که بسیاری از کارگران شاغل در شهرهای صنعتی هم‌اکنون مسافت زیادی را بین محل کار و محل سکونت خود طی می‌کنند و اغلب آن‌ها فاقد مسکن وساکن در واحدهای استیجاری هستند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطابق با تکالیف تعیین شده در این بخش، مسئولیت ساخت حدود ۱۳۸ هزار واحد مسکونی را بر عهده گرفته است. عمده این واحدها در شهرهای با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر ساخته خواهند شد. مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به کارگران شاغل در شهرهای صنعتی توصیه می‌کنند به محض بازگشایی ظرفیت و اعلام زمان ثبت نام برای مسکن ملی در صورتی که فاقد مسکن و واجد شرایط اعلام شده هستند نسبت به ثبت نام برای دریافت واحدهای مسکن ملی در این شهرها و یا شهرهای مجاور با شهرها وشهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

براساس آیین نامه و اطلاعیه وزارت راه وشهرسازی در خصوص شرایط متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، متقاضی برای آنکه مشمول دریافت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن قرار بگیرد باید چهار شرط عمومی را داشته باشند. از جمله آنکه فاقد مسکن یا زمین مسکونی باشند، حداقل ۵ سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا برای دریافت مسکن را داشته باشند، از امکانات دولتی و عمومی برای تامین زمین و مسکن استفاده نکرده باشند و همچنین متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

از سوی دیگر یک شرط مهم برای داوطلبان و متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، توانایی پرداخت آورده اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان از یک سو و همچنین توانایی مالی برای تامین مابقی سهم آورده متقاضی در طول دوره ساخت است.

این آورده به صورت مرحله‌ای و همزمان با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها از متقاضیان دریافت می‌‌شود. مسئولان بنیاد مسکن همچنین به آن دسته از متقاضیانی که در مراحل قبلی اقدام به ثبت نام و تایید برای قرار گرفتن در فهرست مشمولان طرح اقدام ملی مسکن قرار گرفته‌اند، توصیه می‌کنند در صورتی که سهم آورده نقدی خود را واریز نکرده‌اند هر چه سریعتر نسبت به واریز سهم خود اقدام کنند تا پروژه‌ها سرعت بیشتری به خود گرفته، سریعتر تکمیل و تحویل متقاضیان شود. مسوولان مسکن ملی در بنیاد مسکن تاکید می‌کنند تاخیر در تزریق منابع برای ساخت واحدهای مسکن ملی از جمله تاخیر در واریز آورده متقاضیان، می‌تواند پروژه‌ها را با تهدید ناشی از افزایش هزینه ساخت تحت تاثیر تورم ساختمانی مواجه کند. از این رو به نفع خود متقاضیان است که هر چه سریعتر آورده نقدی خود را واریز کنند تا به پروژه‌ها تزریق شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها