۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۱ بهمن چاپ

تخته گاز «بانک ایران زمین» در جاده بانکداری دیجیتال با سامانه «بوم»

تخته گاز «بانک ایران زمین» در جاده بانکداری دیجیتال با سامانه «بوم»

اقتصاد میهن: بانکداری الکترونیکی یکی از دستاوردهای تجارت الکترونیکی محسوب می شود که با رشد روزافزون حجم تجارت الکترونیکی در جهان و با توجه به نیاز تجارت به انجام عملیات بانکی جهت نقل و انتقال منابع مالی، بانکداری الکترونیکی نقش بسیار اساسی در تجارت الکترونیکی امروزه کشورها ایفا می کند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادی میهن امروزه اهمیت و نقش  بانکداری الکترونیکی، یکی از از ضروریات صنعت نوین بانکداری به شمار می آید، و در فضای رقابتی موجود در نظام مالی،  بانکهایی که با سرعت به سوی ارائه خدمات و ارتقاي خدمات برخط، می روند، فرصت آن را خواهند داشت که مشتریان بیشتری را جذب کنند و مناطق جغرافیايی بیشتری را تحت پوشش قرار دهند تا اعتبار خود را افزایش دهند. استقرار نظام بانکداری الکترونیکی، مستلزم توجه به امکان پذیر بودن آن در محیط فنی، اقتصادی، مالی و نیروی انسانی است که از این حیث، باید به موارد فنی مربوط به در دسترس بودن سخت افزار، نرم افزار و آگاهی از چگونگی توسعه سیستم بانکداری الکترونیکی که جوابگوی نیاز مشتریان باشد، توجه ویژه داشت.

در دوره‌ای که ارائه خدمات به مشتریان نهایی در بازار‌های مالی و خدمات کسب و کار‌های نوپا، به شدت نیازمند سهولت و سرعت ارتباط و استفاده از سرویس‌های بانکی است، بانک ایران زمین که از سال 1395 نام «بانک ایران زمین، بانک دیجیتال» را بر خود نهاده است در مسیر دستیابی به اهداف فناورمحور و دسترسی سریع مشتریان به خدمات بانکی در ایران زمین و با بهره‌برداری از آخرین تحولات تکنولوژی بر بستر هوش مصنوعی و فناوری بلاکچین،  اقدام به تولید محصولات جدیدی همچون سامانه «بوم» ایران زمین کرده است.

بانک ایران زمین با «بوم» در مسیر بانکداری دیجیتال

ارائه سرویس های بانکداری باز به مشتریان یکی از اهدافی است که بانک ایران زمین در سال های اخیر دنبال کرده و با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا توانسته سامانه بوم ایران زمین را اجرایی کند.از میان این پروژه ها می توان به زیرساخت بوم ایران زمین اشاره کرد که فاز اول این پروژه‌ در مرکز نوآوری ایران زمین انجام و عملیاتی شد. بانک ایران زمین در ادامه مسیر تحقق بانک دیجیتال برای پاسخ گویی به نیازهای مشتریان این بانک وارد دوره جدیدی شد و در همین راستا شرکت توسعه فناوری‌های روز فراز تاسیس شد تا در کنار سامانه بوم، علاوه بر ادامه توسعه زیرساخت ‌های امنی چنل و بوم ایران زمین، کلیه نیازهای نرم‌ افزاری بانک ایران زمین را پاسخ دهد.چشم انداز بلندمدت بانک ایران زمین در استفاده و طراحی این سامانه های جدید، ایجاد، توسعه و بهبود نیازمندی‌ های نرم‌ افزاری یک بانک دیجیتال است. بانک دیجیتال ایران زمین از سال ها پیش بر بستر بانکداری باز استوار شد. این در حالی است که بانکداری باز نیازمند ارائه سرویس ها و خدمات بانکی به صورت دیجیتال است که بوم فراز ایران زمین به همین منظور طراحی شده است.

سامانه های اختصاصی برای مشتریان بانک ایران زمین

مشتریان بانک ایران زمین اعم از حقیقی و حقوقی می توانند علاوه بر استفاده از سامانه‌های موبایل و اینترنت بانک ایران زمین با بهره‌گیری از سرویس‌ها و API های بوم فراز، خدمات شخصی‌سازی شده خود را در سامانه‌های اختصاصی دریافت کنند. سند باکس بوم ایران زمین نیز به کمک سامانه بوم آمده و محیط مناسبی را برای توسعه خدمات دیجیتال این بانک برای مشتریان ایجاد می کند.این بانک در راستای ایجاد و توسعه یک اکوسیستم بانکی متفاوت، فرصت مناسبی را برای کسب و کار‌ها و همچنین استارتاپ‌ها و فین تک‌ها فراهم کرده است تا با نوآوری در سرویس های بانکی، اقدام به تولید و ایجاد محصولات جدید کنند و به سودآوری برسند.

سامانه بوم ایران زمین چیست؟

مرکز نوآوری ایران زمین به کمک بانک ایران زمین آمده تا در دوره ای که ارائه خدمات به مشتریان نهایی در بازارهای مالی و خدمات کسب و کارهای نوپا نیازمند سهولت و سرعت استفاده از سرویس های بانکی است، زیرساخت بانکداری باز را ایجاد کند و نتیجه این همکاری ارائه سامانه بوم بود. سامانه «بوم» توانسته بیش از ۳۰۰ سرویس بانکی را به صورت API های استاندارد به شرکت ها و کسب و کارهای مالی یا سرمایه ای ارائه کند. همچنین این سامانه بسیاری از خدمات بانکی را در قالب ویجت به مشتریان این بانک ارائه می دهد. سامانه بوم ایران زمین نیاز کسب و کارها و به ویژه استارتاپ ها را شناسایی و خدمات اختصاصی آن کسب و کار را ارائه می کند تا زمینه رشد بیشتر و سریع تر محصول و خدمات آنها را فراهم کند.برخی از پرکاربردترین ویجت ها و سرویس های موجود در بوم ایران زمین شامل انتقال وجه از کارت به سپرده، دریافت صورت حساب کارت، دریافت حساب همراه موجودی، تبدیل شماره کارت به شماره شبا، استعلام سپرده، دریافت مانده حساب، دریافت مانده کارت، دریافت اطلاعات دارنده کارت، مسدودی کارت، انتقال وجه سپرده به سپرده، انتقال وجه پایا – تکی، برداشت از حساب مستقیم (Direct Debit) است.

به جرات می توان گفت که بانکداری الکترونیکی نقش عمده ای در ایجاد رفاه مشتریان، کاهش هزینه های حاصل از آن و همچنین صرفه جویی در وقت مردم جامعه را در بردارد که با شناخت هرچه بیشتر و بالا بردن سطح دانش و آگاهی عموم مردم می توان مشکلات را کاهش داد. تردیدی نیست که لازمه ورود به بازار جهانی و عضویت در آنها، برخورداری از نظام بانکی قدرتمند و کارآمد است تا بتوان به موازات سایر کشورهای توسعه یافته، وارد بازار شد و زمینه تجارت الکترونیکی کارآمد را فراهم کرد و باید اذعان داشت که با تمهیدات اندیشیده شده در بانک ایران زمین، دست اندرکاران این بانک توانسته اند همسو و هم راستا با  فناوری های نوین جهانی، قدم های بزرگی را در نیل به اهداف  بانکداری الکرتونیکی بردارند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها