۱۳۹۹ پنج شنبه ۴ دي چاپ

ترامپ ایران را تهدید کرد

ترامپ ایران را تهدید کرد

اقتصاد میهن: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد به تهدید جمهوری اسلامی ایران پرداخت. او هشدار داده که اگر نیروهای آمریکایی کشته شوند ایران مسئول است.

ترامپ بامداد پنجشنبه در صفحه توئیتر خود، بدون ارائه هیچ مدرکی و صرف به اشتراک گذاشتن تصویری از چند گلوله خمپاره نامشخص، ایران را به انجام حمله راکتی روز یکشنبه به سفارتخانه آمریکا در بغداد متهم کرد. او در این توئیت مدعی شد: «سفارتخانه ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت. سه راکت عمل نکردند. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران. اکنون ما زمزمه‌هایی از حملات بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم.»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس تهدید کرد: «توصیه ایمنی دوستانه به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم. بازنگری کنید ».

سفارت آمریکا در بغداد شامگاه یکشنبه هدف حمله راکتی قرار گرفت.

این سفارتخانه پس از حمله راکتی یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «راکت‌هایی که منطقه بین المللی را هدف گرفت، پاسخ سامانه‌های دفاع هوایی سفارتخانه را به همراه داشت». بر اساس بیانیه صادر شده از سفارت آمریکا، خسارات اندکی بر اثر این حمله به ساختمان این سفارتخانه وارد آمد؛ اما این حمله تلفات جانی برجای نگذاشت.

نشست امنیتی در کاخ سفید

همزمان خبرگزاری رویترز گزارش می دهد مقام‌های امنیتی ارشد دولت آمریکا روز چهارشنبه، در جلسه‌ای در کاخ سفید، درباره گزینه‌های پیش روی این کشور در مقابل هر نوع حمله به پایگاه‌های نظامی یا دیپلماتیک آمریکا در عراق به توافق رسیده‌اند.رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولت نوشت که کریس میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، مایک پومپئو وزیر خارجه و رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی در کاخ سفید درباره حمله احتمالی جلسه داشته‌اند.

به نوشته رویترز مقام‌های امنیتی ارشد درباره "طیفی از گزینه‌ها" صحبت کرده‌اند که به‌زودی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ارائه خواهد شد. مقامی که با رویترز صحبت می کرد نگفت آیا این گزینه ها شامل اقدام نظامی خواهد بود یا نه.او گفت: "همه گزینه ها طوری طراحی شده اند که غیرالتهاب آور باشند و مانع حملات بیشتر شوند." با نزدیک شدن سالگرد شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی در 13 دی ماه نگرانی مقامات آمریکایی درباره احتمال انتقام‌گیری ایران افزایش یافته است.  در همین راستا تحرکات آمریکا در منطقه نیز افزایش یافته است چند روز پیش زیردریایی هسته ای این کشور وارد خلیج فارس شد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها