به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا کمرهای با اشاره به برگزاری دورههای آموزشی ویژه نوجوانان در قالب طرح مدرسه تابستانی گفت: به طور کلی، فلسفه انجام کار فرهنگی قابل دفاع است و مداخله ارگانها و نهادهای عمومی در بحث تعلیم و تربیت البته همسو با اهداف وزارت آموزش و پرورش را موثر میدانم.وی با استقبال از اقدام شهرداری تهران برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و تاکید بر موضوع یادگیری بیان کرد: در صورت تداوم این برنامهها و همکاری و هماهنگی شهرداری با وزارت آموزش و پرورش میتوان تعداد قابل توجهی از جمع ۱۵ میلیونی دانش آموزان را با طرح همراه کرد تا از ظرفیت موجود برای یادگیری به خوبی استفاده کنند و در نهایت نتیجه بهتری اخذ شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: واقعیت این است که به دلیل شرایطی که ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده، نوجوانان از بسیاری از فضاهای فرهنگی محروم شدند که این موضوع سلامت روانی آنها را تحت تاثیر قرار میدهد. در این وضعیت، حمایت شهرداری از اجرای برنامههای فرهنگی که جنبه سرگرمی و آموزشی دارد، میتواند تضمین کند که نوجوانان از میان محتواهای گوناگونی که در فضای مجازی قرار دارد، مخاطب محتوا و برنامههای سالم هستند.
کمرهای یکی از مهمترین ویژگیهای مدرسه تابستانی تهران را رایگان بودن آن معرفی و عنوان کرد: وقتی نگاهمان به یادگیری فارغ از طبقه اقتصادی یا محل سکونت افراد باشد یعنی تلاش میکنیم تا امکانات موجود را به طور عادلانه میان نوجوانان توزیع کنیم. براین اساس، همان اندازه که نوجوانان قشر مرفه یا متوسط امکان استفاده از آموزش را دارند، نوجوانی که به دلیلی مشکلات مالی از بسیاری از امکانات محروم است هم میتواند فرصت برابر برای یادگیری داشته باشد. این نوع نگاه جای تقدیر دارد.