به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن، یکی از انتقادهای عموم متقاضیان خرید بیمه نامه، نبود طرح های خاص و متناسب با نیازهای آنان است. مشتریان عموما معتقدند شرکت های بیمه طرح ها کلی و یکسانی را عرضه می کنند که نه تنها مزیت رقابتی نسبت به یکدیگر ندارند، بلکه تفاوتی در طرح های شرکت های مختلف وجود ندارد و در نتیجه مشتری قدرت انتخابی از میان شرکت ها و محصولات مختلف نخواهد داشت.در چنین شرایطی، شرکتی موفق است که طرح های بیمه ای خود را متناسب با تقاضا و نیاز مشتری طراحی کرده و آن را به درستی ارائه کند.
شرکت بیمه پارسیان در این زمینه، عملکرد مطلوبی داشته و نشان داده است با خلاقیت، می توان به خوبی محصول مورد نیاز بیمه گزار را طراحی و ارایه کرد.این شرکت به منظور برآورده سازی نیازهای بخش های خاص بازار بیمه کشور و پاسخگویی به نیازهای ویژه مشتریان، مجموعه پوشش های بیمه ای در قالب بسته محصول مختص آنها ارایه کرده است.بسته بیمه ای ویژه مدارس شامل پوشش بیمه ای مورد نیاز مراکز آموزشی دانش آموزان اولیا و مربیان، بسته ویژه سفر شامل پوشش های حوادث، خودرو و آتش سوزی قابل استفاده در زمان سفر، بسته حمایت از شبکه توزیع کالای تندمصرف به منظور حمایت بیمه ای از زنجیره تولید، عمده فروشی، خرده فروشی و فروشگاه های عرضه کالاهای فساد پذیر و تند مصرف و نیز طرح جامع پشتیبان دارنده بیمه شخص ثالث به منظور تامین نیازهای بیمه ای راننده مقصر حادثه در حوادث رانندگی، از جمله این طرح هاست.از سوی دیگر تنوع در طرح های بیمه زندگی این شرکت شامل حامی، ستاره، سکه، فراز و لیام، باعث شده است بیمه گزاران قدرت انتخاب بالایی داشته و در نتیجه طرح متناسب با خواسته خود را خریداری کنند.آن طور که که از جدول محصولات جدید بیمه ای منتشر شده از سوی بیمه مرکزی بر می آید، شرکت بیمه پارسیان از جمله شرکت هایی است که تعداد قابل توجهی محصول جدید از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۴۰۳ ارایه کرده است.