۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد چاپ

فاضلاب شهري به بازار بزرگ تهران رسيد

فاضلاب شهري به بازار بزرگ تهران رسيد

اقتصاد میهن: شهردار منطقه۱۲ تهران گفت: پس از دو دهه انتظار و در راستاي حفظ محيط‌زيست و جلوگيري از ورود پسماندهاي رستوران‌ها و مغازه‌هاي بازار به انهار سطحي و دفع بوي نامطبوع، بازار تهران به فاضلاب شهري متصل شد.

به گزارش اقتصاد میهن، وحيد رضا اناركي محمدي در اين باره افزود: به‌طور مشخص در بازار تهران كه يك عرصه حدودا ۱۱۲ هكتاري است وضعيت فاضلاب مبهم نيست، از اين جهت كه عمده اين آب‌ها كه توسط پاساژها و مراكز توليد مي‌شود در يك شبكه به روز جمع‌آوري نمي‌شود و عمدتا به صورت چاه‌هاي جذبي به لايه‌هاي زيرين زمين نفوذ مي‌كند و اين موضوع مخاطرات بسياري به دنبال دارد. شهردار منطقه۱۲ تاكيد كرد: استفاده از چاه جذبي به ‌عنوان روش قابل قبول براي دفع فاضلاب نيست؛ زيرا اگرچه لايه‌هاي خاك در سطح محدود مي‌تواند قابليت جذب آلاينده‌ها را به خود داشته باشد، ولي در سطح وسيع و كنترل نشده اين خاصيت آن از بين مي‌رود و آلودگي‌هاي فاضلاب حتي در اعماق بيش از ۱۰۰ متري زمين و تا شعاع بيش از ۳۰ كيلومتري نفوذ مي‌كند و عوارض خطرناك آن سلامت شهروندان و كسبه بازار را تهديد مي‌كند. اناركي‌محمدي ادامه داد: پس از برگزاري بيش از ۵ هزار ساعت جلسه به همراه شهردار ناحيه ۳ با شركت آب و فاضلاب و ارگان‌هاي ذي‌ربط در‌خصوص اتصال بازار به شبكه فاضلاب شهري و بررسي موانعي چون بافت زمين بازار، حصار‌هاي كارگاهي آبفاي تهران در سبزه ميدان از نيمه مردادماه شروع به كاتر زني كردند. شهردار منطقه ۱۲ در ادامه درباره خطراتي كه بازار تهران را تهديد مي‌كند، گفت: عزم همگاني براي اصلاح شبكه‌هاي برق وگاز كشي ايجاد شده است، زيرا استفاده كسبه و مغازه داران از پيك‌نيك‌هاي گازي و برق‌كشي‌هاي نا ايمن و فرسوده از عوامل بزرگ آتش‌سوزي و ايجاد سانحه در بازار است. بنابر اعلام روابط‌عمومي شهرداري منطقه۱۲، وي در پايان عزم جدي و هم‌افزايي همه ارگان‌ها و سازمان‌هاي ذي‌ربط دركنار همراهي و همكاري كسبه در امر ايمن‌سازي بازار بزرگ تهران را الزامي دانست.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک مسکن بانک ملی بانک تجارت بانک سینا بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها