۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير چاپ
در مجمع عمومی سالیانه شسپا اعلام شد

تکرار رکوردهای سود عملیاتی و سود خالص نفت سپاهان / تمرکز بر صادرات به بازارهای هدف جدید، اولویت‌های نفت سپاهان

تکرار رکوردهای سود عملیاتی و سود خالص نفت سپاهان / تمرکز بر صادرات به بازارهای هدف جدید،  اولویت‌های نفت سپاهان

اقتصاد میهن: مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با ارائه گزارشی از دستاوردهای چشمگیر نفت سپاهان در سال ۱۴۰۲، با اعلام درآمدی ۳۱۶ میلیون دلاری صادرات این شرکت، تمرکز بر صادرات به بازارهای هدف جدید را از اولویت‌های «شسپا» در سال ۱۴۰۳ برشمرد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد میهن ، جلسه مجمع عمومی سالیانه شرکت نفت سپاهان در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۴ با حضور بیش از ۸۹ درصد از سهامداران در هتل بزرگ ارم برگزار شد. در این جلسه، فرهاد امین دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، به تشریح عملکرد و برنامه‌های آینده شرکت پرداخت. وی با ارائه گزارش کاملی از دستاوردها و برنامه‌های شرکت در سال مالی گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲، نفت سپاهان موفق به تولید ۷۴۱ هزار تن روانکار شد و توانست ۳۲ درصد از سهم بازار این صنعت را به خود اختصاص دهد.وی با بیان اینکه ما با افتخار اعلام می‌کنیم که نفت سپاهان تنها تولید کننده محصول H5 در کشور است، اظهار داشت: شسپا بالاترین سهم صادرات را دارد. در سال گذشته، توانستیم ۷۴۳ هزار تن محصول به فروش رسانده و ۲۳ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم.امین دهقان با اعلام خبر اینکه در سال مالی ۱۴۰۲ شرکت نفت سپاهان رشد ۲ درصدی در مقدار فروش و ۲۷ درصدی در مبلغ فروش را تجربه کرد، بیان کرد: شرکت موفق به کسب ۳۱۶ میلیون دلار صادرات شد و بیش از ۲۶۴ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما عرضه شد. تاییدیه رفع کامل تعهدات ارزی نیز دریافت شد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان درخصوص پیشرفت پروژه‌ها، تاکید کرد: پروژه‌های توسعه‌ای ما با پیشرفت قابل توجهی همراه بودند. پروژه FRW با ۹۰ درصد و پروژه TDAE با ۷ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده‌اند.وی ادامه داد: طرح تولید روغن پایه گروه ۲ و ۳ نیز ۳۵ درصد پیشرفت داشته است. این پروژه‌ها نشان‌دهنده تعهد ما به بهینه‌سازی فرآیند تولید و ساخت محصولات نهایی و طراحی و تولید محصولات جدید است.امین دهقان همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲، نفت سپاهان موفق به رفع تعرض و اخذ رأی به نفع شرکت بابت جرائم گمرکی مطالبه شده به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان شد. اخذ برگ قطعی و مختومه کردن پرونده‌های مالیات عملکرد سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و صرفه‌جویی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومانی از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

فرهاد امین دهقان در ادامه سخنان خود در مجمع عمومی سالیانه شرکت نفت سپاهان درخصوص برنامه‌های آتی شرکت برای سال ۱۴۰۳، گفت: تمرکز بر صادرات به بازارهای هدف جدید از اولویت‌های ماست. تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های FRW, TDAE و HDT از جمله برنامه‌های توسعه‌ای شرکت نفت سپاهان است و در این خصوص برنامه‌های متعددی داریم.مدیرعامل شسپا، اضافه کرد: همچنین، انبار ۱۴هزار متر مربعی سردار شهید سید رضی موسوی در محوطه پالایشگاه احداث شده است و پروژه‌های پست برق ۱۵ مگاواتی، ساخت و استقرار خط تولید اتوماتیک پرکنی و کاهش هدررفت گاز خنثی در مخازن با استفاده از Pilot Operated Regulator در دست اجرا هستند.وی اضافه کرد: در حال ایجاد زیرساخت‌های فن‌آوری لازم برای تولید مواد افزودنی مورد نیاز در تولید روغن هستیم. بهینه‌سازی فرآیند تولید و کاهش هزینه‌ها از طریق اخذ انشعاب مستقل برق و گاز نیز از برنامه‌های ما برای سال آینده است.

امین دهقان با تاکید بر اینکه شرکت نفت سپاهان با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مستمر توانسته است جایگاه خود را در صنعت نفت و روانکار کشور حفظ و تقویت کند و به آینده‌ای روشن‌تر امیدوار باشد، توضیح داد: پروژه احداث واحد تولید روغن‌های گروه ۲ و ۳ برای تولید روغن پایه باکیفیت از طریق محصولات فعلی شرکت تعریف و اجرا شده و تاکنون ۳۷ درصد پیشرفت داشته است.وی با بیان اینکه نفت سپاهان به عنوان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده محصولات روانکار در کشور شناخته می‌شود، گفت: با تلاش همه همکاران، در مسیر پیشرفت و توسعه گام‌های موثری برداشته‌ایم. ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا صادرات محصولات نهایی خود را به بازارهای هدف جدید گسترش دهیم. هند، چین، پاکستان، افغانستان و امارات از جمله بازارهای هدف صادراتی ما هستند.مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در پایان، تصریح کرد: در سال مالی ۱۴۰۲، شرکت نفت سپاهان بزرگترین تولید کننده انواع محصولات و روانکارها بوده و با همت همه همکاران توانسته‌ایم حفظ پایداری تولید و سودآوری را برای ذینفعان و سهامداران به دست آوریم.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بنر ماه محرم بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها