• آخرین فهرست احتمالی کابینه پزشکیان منتشر شد + اسامی

    اقتصاد میهن: با نزدیک شدن به روزهای اعلام اسامی کابینه دوره چهاردهم ریاست جمهوری، بازار گمانه زنی ها پیرامون افراد و اسامی که عیار آنها روی سنگ محک قرار می‌گیرد، داغ‌تر شده است. البته در این میان نام برخی از افراد به چشم می‌خورد که از معیارهای مطرح شده از سوی شورای راهبری دوره انتقالی دولت چهاردهم، فاصله فاحشی داشته و از دور دایره ارزیابی خارج بوده‌اند.

  • از افزایش تولید تا حذف اقتصاد دستوری از بازار مسکن؛ پیشنهادهایی به دولت چهاردهم برای بخش مسکن

    اقتصاد میهن: یک کارشناس بازار مسکن گفت: طبق برآورد کارشناسان تا ۳۰ سال آینده جمعیت ایران به ۱۰۵ میلیون نفر می‌رسد و نیاز به مسکن مرتباً افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر شکاف عمیق قدرت خرید با قیمت‌ها، کمبود ساخت و ساز، نرخ بالای نهاده‌های ساختمانی، بدمسکنی و تورم بلندمدت قیمت مسکن این هشدار را می‌دهد که بخش مسکن ابرچالش دولت چهاردهم خواهد بود و برون‌رفت از این وضعیت نیازمند راهکارهایی است که باید آنها را مورد توجه قرار داد.

  • مشاورین املاک تا ۱۵ مرداد به سامانه ثبت الکترونیک اسناد متصل می‌شوند

    اقتصاد میهن: معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تا ۱۵ مردادماه مشاورین املاک سراسر کشور به سامانه ثبت الکترونیک اسناد متصل خواهند شد.

  • ورود «ماهان ایر» به عربستان ممنوع شد

    اقتصاد میهن: اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان پرواز شرکت ایرانی ماهان را برای فرود در فرودگاه‌های عربستان یا پرواز بر فراز حریم هوایی آن ممنوع کرد.

  • مسکن‌ اقتصادی از لحاظ طرح آمایش سرزمینی مورد بررسی قرار گیرد

    اقتصاد میهن: نماینده مجلس با بیان اینکه طرح‌ مسکن اقتصادی باید از منظر طرح‌های آمایش سرزمینی مورد بررسی قرار بگیرد گفت:نمی توان در بخش مسکن،برای همه شهرها یک‌ نسخه واحد پیچید و‌ کسانی که‌ ایده آل گرایانه طرح مسکن اقتصادی را نقد می کنند،باید واقعیت موجود را مد نظر قرار دهند.

  • سود ۲.۱میلیاردی وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن!

    اقتصاد میهن: درحالی شورای‌عالی مسکن وام نهضت ملی مسکن را به ۸۰۰میلیون تومان افزایش داده است که سود این تسهیلات در دوره بازپرداخت ۲۰ساله بیش از ۲.۱میلیارد تومان خواهد بود.

  • سقف وام نهضت ملی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

    اقتصاد میهن: در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن در دولت سیزدهم با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهر‌ها به ۸۰۰ میلیون تومان موافقت شد.

  • تعاونی‌سازی سبب ایجاد تحول در طرح نهضت ملی مسکن می‌شود

    اقتصاد میهن: نماینده وزیر راه‌وشهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن در تشریح جزئیات «تفاهم‌نامه انبوه‌سازی طرح نهضت ملی زمین و مسکن»با بیان اینکه تعاونی‌های مسکن یکی از ابزارهای مهم برای جهش تولید مسکن هستند،گفت: این تفاهم‌نامه می‌تواند یکی از راهکارهای موثر برای افزایش سرعت و تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن باشد. به نظر می‌رسد اگر این همکاری بین دولت و تعاونی‌های مسکن به خوبی اجرایی شود، شاهد جهش تولید مسکن در آینده خواهیم بود.

  • مسکن؛ پاشنه آشیل دولت چهاردهم

    اقتصاد میهن: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران درخصوص وضعیت بازار مسکن در شرایط کنونی گفت: در حال حاضر به چند دلیل بازار مسکن وضعیت خوبی ندارد و من تصور می‌کنم اگر تمهیداتی برای حل بحران‌های این بازار اندیشیده نشود، مسکن به یکی از بزرگترین معضلات کشور تبدیل خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم و فارغ از این که چه کسی رئیس‌جمهور باشد، من فکر می‌کنم اگر دولت بعدی در حوزه مسکن درایت نکند، قطعا مسکن پاشنه آشیل دولت چهاردهم خواهد بود.

  • دومین نمایشگاه بین المللی بتن آماده 29 خرداد ماه افتتاح می شود

    اقتصاد میهن: به همت شرکت فرجاد تجارت و با همکاری کانون سراسری بتن آماده کشور ، دومین نمایشگاه بین المللی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران با حضور شرکت های معتبر داخلی و بین المللی 29 خرداد لغایت 1 تیرماه 1403 در دو سالن A4 و A5 نمایشگاه شهر آفتاب تهران و در فضایی به وسعت 8 هزارمترمربع برگزار می شود.

  • راهبرد جدی گروه کشتیرانی ایران در حمایت از ساخت داخل

    اقتصاد میهن: معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی ایران گفت: در دوران دولت شهید آیت‌ا... رئیسی، اتفاقات بسیار مهمی در حوزه تولید داخل رخ داد که سفارش ساخت شناور به سازندگان داخلی در شمال و جنوب کشور از جمله آن‌ها است؛ همچنین چند صد دستگاه انواع واگن و یکهزار TEU کانتینر با همکاری تولیدکنندگان داخلی و گروه کشتیرانی در داخل تولید شده و در اختیار ناوگان قرار گرفته است و البته این روند مطابق با مشی و منش ایشان ادامه می‌یابد.

  • راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود

    اقتصاد میهن:راه‌آهن رشت- بندرکاسپین که در آن از ۴۸۰۰ تن ریل 60E1 با گرید R260 ذوب آهن اصفهان استفاده شده، به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی و اولویت‌دار کشور با هدف تکمیل کریدور شمال-جنوب فردا سه‌شنبه ۸ خرداد و با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

  • دومین دوره نمایشگاه بتن آماده ایران در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می شود

    اقتصاد میهن: مدیرعامل شرکت فرجاد تجارت گفت: دومین نمایشگاه بین المللی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران ۲۹ خرداد لغایت ۱ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور شرکت های معتبر این صنعت در محل نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار می شود.

  • اعطای وام قرض‌الحسنه مسکن به ۸۴۸ خانوار دارای بیش از سه فرزند

    اقتصاد میهن: بانک صادرات ایران در سال 1402، به 848 خانوار فاقد مسکن با بیش از سه فرزند، 168 میلیارد و 500 میلیون تومان وام خرید و ساخت مسکن پرداخت کرد.

  • بیکاری، 60 هزار راننده کامیون ایرانی را تهدید می کند

    اقتصاد میهن: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی ایران، گفت: برای تعلیق بیمه سبز رانندگان ایرانی که از آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی شروع شده و تا پایان نیمه اول این سال ادامه دارد هنوز گره‌گشایی نشده است و این موضوع امروز اصلی‌ترین دغدغه کمیسیون حمل و نقل است.

  • کارنامه ۱۸ بانک در اعطای تسهیلات مسکن؛ صفر!

    اقتصاد میهن: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان انتقاد از عملکرد بانک‌ها در عمل به قانون مجلس در اعطای تسهیلات مسکن گفت: بانک مرکزی و بانک‌های تابعه باید در سیاست‌های اتخاذ شده، تجدید نظر کنند.

  • اجاره یک واحد ۴۰ متری، آرزو شد

    اقتصاد میهن: قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، پس از رفت و برگشت های پرشمار میان مجلس و شورای نگهبان، در جلسه علنی روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط نمایندگان خانه ملت تصویب و در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد.

  • سقوط هواپیما‌ها و هلی‌کوپتر‌های سیاسیون؛ از جهان‌آرا تا رئیسی

    اقتصاد میهن: ۲۶ مرداد سال ۱۳۵۹ آیت الله منتظری در پیامی خداوند را شکر کرد که ابوالحسن بنی صدر را به شکلی معجزه آسا از سانحه هوایی نجات داده است؛ نخست وزیر و دیگر مقامات نیز از این مسأله ابراز خرسندی و رضایت کردند.

  • خشایار باقرپور مطرح کرد : قانون سامان‌دهی بازار مسکن لازم، اما ناکافی!

    اقتصاد میهن: – دولت طرح جدیدی برای بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکن برای اجرا ابلاغ کرده است که بر اساس ‌آن نه‌تنها قیمت‌ها را در بازار دستوری می‌کند، بلکه مالیات‌های متعددی در این بازار در نظر گرفته است تا به گفته خود، سفته‌گران این بازار را مهار کند.

  • خریداران مسکن عجله کنند

    اقتصاد میهن: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: ۶ میلیون تقاضای انباشته شده مسکن در کشور داریم که برای تکمیل آنها باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

  • ساخت مسکن اقتصادی، مطالبه مردمی است

    اقتصاد میهن: نماینده مجلس با بیان اینکه ساخت مسکن کوچک متراژ مطالبه مردمی است در عین حال افزود: مشکلات مسکن سبب رواج چادرخوابی و مغازه خوابی شده است و برای حل بحران مسکن تمامی نهادهای ذی ربط باید پای کار باشند.

  • جهش تولید در بازار مصرفی مسکن با مشارکت مردم

    اقتصاد میهن: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه‌و‌شهرسازی یک میلیون واحد نهضت ملی در مشارکت با تعاونی‌ها ساخته می‌شود.

  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست

    اقتصاد میهن: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران با اشاره به اینکه ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی شروع شد، گفت: ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی از ۴۰ هزار واحد هدف‌گذاری شده در مرحله نقشه‌برداری است و تا ۱۰ روز آینده کلنگ زنی می‌شود.

  • مسکن کوچک متراژ، نیاز مبرم جامعه

    اقتصاد میهن: عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تاکید بر لزوم ساخت واحدهای مسکونی ایمن و مقاوم ،ساخت مسکن کوچک متراژ به عنوان یک‌ موضوع مهم را یادآور شد و گفت پیگیری ساخت واحدهای کوچک متراژ برای جوانان، به ویژه در گام اولیه تشکیل خانواده، امری بسیار حائز اهمیت است و باید با توجه به نیازها و محدودیت‌های مسکن، به عنوان یک راهکار مهم در حوزه مسکن در نظر گرفته شود و از تجارب کشورهای پیشرفته در این زمینه استفاده شود.

  • تولید مسکن، تشنه مشارکت مردمی است

    اقتصاد میهن: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: اساساً دولت نباید امور را تصدی‌گری کند و این بحث را باید به بدنه جامعه واگذار کند، شان دولت تسهیل‌گری و نظارت عالیه است و این خود جامعه هست که در قالب تشکل‌های مردمی بایدامور اقتصادی، تولیدی، صنعتی و … را به اجرا درآورد.

آخرین خبرها
بنر ماه محرم بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت بیمه پارسیان موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
وزارت ارشاد