۱۴۰۲ جمعه ۱۶ تير چاپ
قائم مقام بیمه مرکزی تصریح کرد

تکلیف قانونی شرکتهای بیمه گر در اخذ مفاصا حساب عوارض آزادراهی هنگام صدور بیمه نامه شخص ثالث

تکلیف قانونی شرکتهای بیمه گر در اخذ مفاصا حساب عوارض آزادراهی هنگام صدور بیمه نامه شخص ثالث

اقتصاد میهن: مقام بیمه مرکزی گفت: شرکتهای بیمه گر در اخذ مفاصا حساب عوارض آزادراهی هنگام صدور بیمه نامه شخص ثالث تکلیف قانونی دارند.

به گزارش اقتصاد میهن از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی ، دکتر مجید مشعلچی با اعلام این مطب افزود: در بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در ارتباط با موضوع عوارض آزادراهها تکالیفی بر عهده سه نهاد وزارت راه و شهرسازی، فرماندهی انتظامی کشور و شرکتهای بیمه گر گذاشته شده است، به نحوی که وزارت راه و شهرسازی مکلف به الکترونیکی کردن اخذ عوارض در تمامی آزادراهها، فرماندهی انتظامی کشور موظف به اخذ مفاصا حساب بدهیهای ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان تعویض پلاک خودرو و شرکتهای بیمه گر هم مسئول همین اخذ مفاصا حساب از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث شده اند.

او افزود هر چند معتقدم که در ابتدای اجرایی شدن این قانون مشکلاتی برای شبکه فروش عزیز و شرکتهای بیمه گر متعهد صنعت بیمه ایجاد و در توسعه امر بیمه در کشور چالشهایی را بوجود می آورد ولی بخاطر اجرایی شدن این طرح ملی و رضایت مردم تلاش و همکاری مجدانه ای خواهیم کرد. هدف قانون گذار در تصویب این قانون، تسهیل گری، حذف کاغذ و مواردی دیگر از مزایا برای مردم عزیز کشور در ترددهای آزادراهی بوده است. بیمه مرکزی حدود هفت ماه پیش شیوه نامه اجرایی این قانون را با همکاری وزارت راه و شهرسازی تدوین و به شرکتهای بیمه گر ابلاغ نموده است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها