۱۴۰۰ سه شنبه ۹ آذر چاپ

بی توجهی به تحول دیجیتال، بزرگ ترین پاشنه آشیل صنعت بیمه

بی توجهی به تحول دیجیتال، بزرگ ترین پاشنه آشیل صنعت بیمه

اقتصاد میهن: رئیس پژوهشکده بیمه با بیان اینکه دانش لازم در این زمینه و بستر لازم برای رایانش ابری ، ارتقای نیرو انسانی و بازارهای کلان اقتصادی را نداریم ، گفت:تحول دیجیتال آینده محکوم صنعت بیمه است

دکتر حمید کرد بچه که در نشست تشریح جزییات بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه در جمع خبرنگاران سخن می گفت،اضافه کرد:اپیدمی و پاندمی قبل از شیوع ویروس کرونا جزوه 8 ریسک جهانی بود که با شیوع ویروس کرونا جزوه به سه تهدید اصلی صنعت بیمه محسوب می شود. به گفته وی تغییر اقلیم از قبیل سیل، زلزله آتش سوزی و ... جزوه تهدید های دیگر صنعت می توان نام برد.

دکتر کردبچه در تشریح جزییات همایش گفت، بیست‌و‌هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با عنوان «نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی، با محوریت تحول دیجیتال» در دو روز متوالیِ 13 و 14 آذر ماه به صورت حضوری(مدیران ارشد صنعت بیمه) و مجازی(سایر علاقه‌مندان) و با برنامه‌های متنوعی از جمله نکوداشت روز بیمه، انتخاب چهره ماندگار صنعت بیمه در سال 1400، انتخاب کتاب سال صنعت بیمه، معرفی مدیران و کارمندان شایسته صنعت، جشنواره بیمه در رسانه و همچنین سخنرانی‌های تخصصی، ارائه 24 پنل‌ تخصصی و چند کارگاه مجازی برگزار خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر تمایز و منحصربه‌فرد بودن این همایش افزود: همایش‌های ملی بیمه و توسعه به خصوص در چند سال اخیر به عنوان بستری برای گفتگو طراحی شده است چرا که پرداختن به موضوع گفتمان‌سازی به دلیل نقصی که در این زمینه در صنعت بیمه وجود دارد، لازم و ضروری است. همایش‌های ملی بیمه و توسعه با این سطح از ارتباط بین اعضا، کارشناسان و مدیران صنعت در نوع خود بی‌نطیر و بسیار ارزشمند است و به دلیل آن که زمینه گفتگوی نظام‌مند و سیستماتیک بین مخاطبان را فراهم می‌کند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر کردبچه با تاکید بر این که کلیه برنامه‌های همایش در راستای گفتمان‌سازی در صنعت بیمه است خاطرنشان کرد، 24 پنل علمی تخصصی در این همایش برگزار خواهد شد که تمرکز آن‌ها بر گفتگوی دورن صنعتی بین کارشناسان و متخصصین صنعت و دانشگاه و با محوریت تحول دیجیتال در صنعت بیمه است. دکتر کردبچه تصریح کرد، به جز 8 پنل علمی که توسط پژوهشکده بیمه مدیریت می‌شود، سایر پنل‌ها تحت مدیریت صنعت و جامعه دانشگاهی و با پشتیبانی پژوهشکده برگزار می‌شوند. وی همچنین از برگزاری پنل گفتگو با بیمه‌گذاران برای اولین بار در همایش‌‌های ملی بیمه و توسعه خبر داد.

رییس پژوهشکده بیمه، بی توجهی صنعت بیمه به تحول دیجیتال را بزرگ ترین تهدید برای این صنعت دانست و تاکید کرد: اقداماتی در این زمینه انجام شده که یا ناقص یا ناشی از درک ضعیف از تحول دیجیتال است درحالی که در سال 2030 اساسا فرآیندها، سازمان کار و نیروی انسانی متحول خواهد شد و چیز دیگری خواهد بود.وی با بیان این نکته که صنعت بیمه به موضوع تحول دیجیتال به صورت جدی توجه نمی کند به شرکت های بیمه هشدار داد که اگر اسب خود را زین نکنند کشور نخواهد توانست در بخش بیمه با دنیا تعامل داشته باشد و صنعت بیمه کشور حتی قادر به حل مشکلات خود نیز نخواهد بود.

کردبچه با اشاره به این نکته که ما در کشور بستر لازم را برای کلان داده ها، رایانش ابری و ارتقای نیروی انسانی و افزایش مهارت ها فراهم نکرده ایم، ادامه داد: البته چند شرکت هوشمند روی این موضوع ها سرمایه گذاری کرده و مدیریت دوگانه تشکیل داده اند و در کنار مدیریت سنتی به مدیریت دیجیتال نیز توجه نشان داده اند. قنبرزاده، دبیر علمی همایش بیمه و توسعه هم به دریافت 283 مقاله از سوی دبیرخانه علمی همایش اشاره کرد و گفت: 61 مقاله به صورت ارائه پذیرفته شده که از این تعداد 29 مقاله در روزهای همایش و بقیه در روزهای دیگر ارائه خواهد شد ضمن این که 69 مقاله هم به صورت پوستر پذیرفته شده است.

بر اساس این گزارش، همایش بیمه و توسعه در روزهای ۱۳ و ۱۴ آذر با رویکرد دیجیتالی و با محورهای مختلفی نظیر نکوداشت روز بیمه، مباحث کارشناسی و برگزاری پنل های تخصصی برگزار می شود و مقامات ارشد اقتصادی به طرح دیدگاه های خود می پردازند.نشست صبح روز نخست همایش به برنامه های عمومی و گفتمان سیاستگذاران و تصمیم سازان صنعت بیمه اختصاص دارد و پس از آن کارگروه ها و کمیته های تخصصی بخش پنل ها را مدیریت خواهند کرد.معرفی مدیران شایسته صنعت بیمه،انتخاب چهره ماندگار، برگزیدگان کتاب سال، تجلیل از خانواده جانباختگان صنعت بیمه در دوران کرونا، جشنواره بیمه و رسانه و برنامه های متنوع دیگر در حاشیه این همایش برگزار می شود.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه جانبی از دستاوردهای صنعت بیمه نیز برگزار می‌‌شود که در آن بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه، سندیکای بیمه‌گران ایران، صندوق بیمه کشاورزی و  10 شرکت دانش‌بنیان، محصولات، خدمات، فعالیت‌ها و نوآوری‌های خود درحوزه‌های مختلف صنعت بیمه را طی دو روز به نمایش خواهند گذاشت. تمامی برنامه‌های همایش به صورت زنده و مستقیم از طریق وب‌سایت همایش به آدرس seminar.irc.ac.ir، صفحه پژوهشکده بیمه در آپارات و صفحات اینستاگرام بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه، سندیکای بیمه‌گران و شرکت‌های بیمه پخش خواهد شد و به همه شرکت‌کنندگان اعم از مدعوین و مخاطبانی که بعد از ثبت نام از طریق وب سایت همایش به صورت مجازی در برنامه‌های همایش شرکت می‌کنند، گواهی حضور اعطا می‌شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها