«خانه فرهنگ و هنر دیهیم» در تهران، میزبان هشتمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران بود و به همت موسسه روابط عمومی آرمان آیین نکوداشت روز ملی روابط عمومی با حضور سخنگوی دولت، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی (IPRA)، مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت و درمان، صنایع و بنگاه های بزرگ صنعتی و اقتصادی و نیز حضور شماری از فعالان ارتباطی کشور و همچنین حضور آنلاین جمع گستردهای از فعالان ارتباطی ایرانی و بینالمللی برگزار شد.
امیدآفرینی و تقویت سرمایه اجتماعی سرلوحه روابط عمومی قرار گیرد
«علی ربیعی»، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در ارتباط برخط با تبریک روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، با اشاره به این که شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد در شرایط امروز جامعۀ ایران، ارتباطات به مثابۀ حیات بهینۀ جامعه است و این ارتباطات است که می تواند به نوعی زندگی اجتماعی نوین را سامان دهد.
سخنگوی دولت امیدآفرینی و تقویت سرمایه های اجتماعی توسط روابط عمومی های شرکتها و سازمانها را مهم دانست و در وضعیت کنونی که مورد هجمه و بمباران اطلاعاتی از طرف رسانه های معاند هستیم نیاز به اطلاع رسانی دقیق و شفاف در جامعه را ضروری قلمداد کرد. به زعم ربیعی شکل گیری دولت روابط عمومی-اطلاعاتی اجتناب ناپذیر است و نیاز است که روابط عمومی ها در این مسیر گام بردارند.ربیعی همچنین بر لزوم تغییر در ساختارهای اداری و اهمیت بیشتر به روابط عمومیها و ایجاد نظام صحیح اطلاعرسانی تأکید کرد.
حرکت به سمت دیجیتالی شدن و استفاده از تکنولوژی های نوین
همچنین در این رویداد، «فیلیپ بورمانس»، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی، در جمع ستارگان روابط عمومی ایران حاضر شد و به تشریح روابط عمومی در جهان پرداخت و خطوط آینده روابط عمومی در جهان را ترسیم کرد. او بر لزوم تسریع حرکت روابط عمومیها به سمت دیجیتالی شدن، آموزش و استفاده از تکنولوژی های نوین در روابط عمومی اشاره کرد و اعتمادسازی و تقویت سرمایه های اجتماعی را از اولویت های مهم روابط عمومی نوین برشمرد.
درو کردن جوایز جشنواره ستارگان روابط عمومی توسط «شرکت فولاد مبارکه»
معرفی و تجلیل از ستارگان روابط عمومی ایران در سال گذشته در دو بخش انجام شد و از مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولاد مبارکه، در ۳ بخش «ستاره ملی»، «ستاره مدیریت روابط عمومی»، «ستاره طلایی روابط عمومی» با اهداء تندیس تقدیر شد.در بخش «ستاره ارتباطی مدیر ارشد» هم از «حمیدرضا عظیمیان»، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، قدردانی شد. همچنین از شرکت های فولاد هرمزگان، آتیه فولاد نقش جهان و فولاد امیرکبیر کاشان که شرکت های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه هستند نیز با عنوان «ستارگان ملی» روابط عمومی تجلیل شد و گروه فولاد مبارکه با کسب 7 تندیس توانست بیشترین افتخارات را در این جشنواره از آن خود کند.
اهدای لوح «ستاره ارتباطی مدیر ارشد» به مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه
هیأت داوران این جشنواره، با عنایت به ارزیابی های انجام شده در بخش «ستاره ارتباطی مدیر ارشد» از «حمیدرضا عظیمیان»، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به دلیل نگاه و عملکرد حمایتی از حوزه ارتباطی با اهدای لوح و نشان «ستاره ارتباطی مدیر ارشد» تجلیل کردند.