۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ خرداد چاپ
«لطفا برای تحول به کشور ما بیایید!»

فرش قرمز عربستانی‌ها زیر پای ستاره‌های ایرانی

فرش قرمز عربستانی‌ها زیر پای ستاره‌های ایرانی

اقتصاد میهن: در آستانه آغاز سومین فصل فوتبال باشگاهی زنان عربستان، تیم‌های شاغل در این لیگ به دنبال جذب ستاره‌های ایرانی هستند.

به گزارش اقتصاد میهن، فوتبال در عربستان مورد توجه حاکمان این کشور قرار گرفته و در کنار سرمایه‌گذاری کلان در زمینه توسعه فوتبال مردان و جذب ابرستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو و نیمار جونیور، شرایط در زمینه فوتبال زنان هم تغییر چشمگیری داشته و یکی از مهم‌ترین اتفاقات، تشکیل لیگ برتر فوتبال زنان عربستان بود؛ لیگی که از فصل ۲۳-۲۰۲۲ فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از آنکه النصری‌ها توانستند در ۲ دوره اخیر به مقام قهرمانی برسند، حالا مقدمات برای برگزاری سومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان عربستان در حال انجام است.

تیم ملی زنان عربستان نزدیک به ۲ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و فعلاً نامش در رتبه صدوهفتادوپنجم جهان به چشم می‌خورد. برای سرعت بخشیدن به توسعه فوتبال زنان، عربستانی‌ها به دنبال جذب بازیکنان خارجی هستند تا بتوانند سطح کیفی رقابت‌های داخلی خود را افزایش بدهند. دومین دوره لیگ برتر فوتبال زنان عربستان در حالی به پایان رسید که هر تیم اجازه جذب حداکثر ۸ بازیکن خارجی را داشت که از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، برزیل، اسپانیا، فرانسه و انگلیس، ستاره‌های نام‌آشنای به تیم‌های عربستانی پیوستند.

میرایم دیگوئز از اسپانیا، امیناتا دیالو از فرانسه و میسا جباره از اردن جزو ستاره‌های النصر عربستان در فصل اخیر بودند که نقش پررنگی در قهرمانی این تیم داشتند؛ به‌ویژه میسا جباره که جزو برترین ۱۰ گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی زنان محسوب می‌شود. حالا در آستانه آغاز فصل ۲۵-۲۰۲۴ و در حالی‌که قرار است این رقابت‌ها حدود ۵ ماه دیگر آغاز شود، نیم‌نگاه مسئولان برخی تیم‌های عربستانی به جذب ستاره‌های ایرانی است تا بتوانند فهرست خود را با حضور چهره‌های شاخص فوتبال زنان تقویت کنند.

۵ ستاره ایرانی در تیررس عربستانی‌ها

النصری‌ها البته پیش از حضور در فصل جدید لیگ برتر عربستان، باید در مرحله مقدماتی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا هم شرکت کنند. در این زمینه پیگیری‌های بیشتر خبرنگار «فوتبال ۳۶۰» حکایت از آن دارد که ۵ بازیکن نام‌آشنای فوتبال زنان ایران موردتوجه مسئولان تیم‌های عربستانی قرار گرفته‌اند و مذاکرات با آن‌ها در حال انجام است؛ آن‌هم در شرایطی‌که به لحاظ سطح کیفی و کسوت برگزاری مسابقات، شرایط در فوتبال زنان ایران در مقطع کنونی مناسب‌تر از عربستان است اما با این وجود، سیر پیشرفت فوتبال در عربستان، شتاب بیشتری دارد و همین مسئله باعث شده تا ستاره‌های فوتبال زنان ایران به حضور در لیگ برتر عربستان ترغیب شوند.

برنامه ویژه عربستانی‌ها برای جذب ستاره‌های ایرانی

یکی از ستاره‌های فوتبال زنان ایران با اشاره به اینکه با توجه به عدم پاسخ رسمی به پیشنهاد عربستانی‌ها، فعلاً تمایلی به نشر جزئیات مذاکرات ندارد، در گفت‌وگویی درباره پیشنهاد مطرح شده توضیح داد: «پیش از شروع فصل قبل، پیشنهادات غیررسمی مطرح بود اما حالا شرایط تغییر کرده و رغبت تیم‌های عربستانی به جذب بازیکنان ایرانی بیشتر شده است و آن‌ها پیگیر هستند تا بتوانند سطح کیفی مسابقات خود را با حضور ستاره‌های ایرانی افزایش بدهند».

تاریخی که به دست زنان ایرانی نوشته می‌شود؟

لیگ برتر فوتبال زنان ایران در دوره هفدهم حدود ۳ ماه دیگر آغاز خواهد شد و تکلیف ستاره‌های ایرانی برای حضور در این رقابت‌ها مشخص نیست اما آنچه مشخص است اینکه انتقال آن‌ها به لیگ برتر عربستان می‌تواند منشأ تحولی تازه در فوتبال ایران باشد؛ به‌ویژه آنکه حتی در فوتبال مردان هم تاکنون هیچ ستاره ایرانی‌ای سابقه بازی در رقابت‌های باشگاهی عربستان را به‌دست نیاورده و باید دید در این زمینه زنان فوتبال ایران موفق به طلسم‌شکنی و تاریخ‌سازی خواهند شد یا خیر.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها