۱۴۰۲ شنبه ۲۳ ارديبهشت چاپ

پایداری سود، تنوع گرید، فروش مستقیم و بهینه‌سازی مصرف محور فعالیت‌های ۱۴۰۲ شرکت پلیمر آریا ساسول

پایداری سود، تنوع گرید، فروش مستقیم و بهینه‌سازی مصرف محور فعالیت‌های ۱۴۰۲ شرکت پلیمر آریا ساسول

اقتصاد میهن: مدیران ارشد شرکت پلیمر آریاساسول پایداری سود به‌منظور تأمین منافع ذینفعان و سهامداران، تنوع گرید محصولات تولیدی، تلاش برای فروش مستقیم محصول، بهینه‌سازی مصرف و مسئولیت‌های اجتماعی، CSR و توسعه پایدار را در اولویت و محوریت فعالیت‌های آریاساسول می‌دانند.

به گزارش روابط عمومی، جلسه «برنامه‌های اجرایی شش ماهه اول ۱۴۰۲» (Action Plan) شرکت پلیمر آریاساسول با حضور محمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل شرکت و مدیران بخش‌های مختلف به‌منظور بررسی طرح‌ها و برنامه‌های سال ۱۴۰۱ و میزان پیشرفت و نتیجه آن‌ها، همچنین برنامه‌ریزی برای طرح‌ها و برنامه‌های ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ روز دوشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در محل مجتمع این شرکت واقع در عسلویه برگزار شد.رویداد برنامه‌های اجرایی (Action Plan) بر اساس نظام ‌جامع برنامه‌ریزی شرکت آریاساسول هر شش ماه برگزار می‌شود. نظام جامع برنامه‌ریزی شرکت اهداف استراتژیک، ریسک، پروژه‌های بهبود و سایر پروژه‌ها شرکت را در رویداد اکشن پلن، به‌طور مبسوط مطرح می‌کند، این برنامه‌ها، از سوی واحد طرح و برنامه تدوین و راهبری می‌شود. تدوین این برنامه‌ها هر ساله، یک ماه قبل از شروع سال آغاز می‌شود.

کمیته‌ای منتخب از سوی مدیرعامل این برنامه تدوین شده را بررسی و صحه‌گذاری می‌کند و بعد از اعمال نقد و نظرهای اعضا نتیجه نهایی در حضور مدیرعامل و مدیران ارشد، از سوی مدیران میانی و مدیران برنامه‌ریزی هر واحد ارائه می‌شود و بر اساس نظرات نهایی برای اجرایی شدن با ذکر نقطه نظرات تمامی افراد به هر واحد به‌صورت طرح و برنامه ارائه می‌شود.برنامه اکشن پلن یازدهم، ششمین سال برگزاری این رویداد را در شرکت پلیمر آریاساسول پشت‌سر می‌گذارد و متفاوت از هر ساله برگزار شد. کمیته منتخب سال جاری از سوی مدیرعامل از بخش‌های مختلف برای نگرش از زوایای مختلف به مسائل و اهداف شرکت برگزیده شدند که برای تدوین برنامه امسال حساسیت و جزئیات بیشتری را مد نظر قرار دادند.در برنامه تدوین شده امسال بیش از ۱۳۰۰ سرفصل تعیین شد که از این میان ۱۲ پروژه به‌عنوان موراد حیاتی (Critical Issues) از سوی مدیرعامل برگزیده شدند و واحد مدیریت طرح و برنامه به‌صورت ماهانه ضمن بررسی وضعیت و پیشرفت این ۱۲ پروژه، نتیجه را برای مدیرعامل گزارش می‌کند.در کنار این موضوع ۱۳۰۰ پروژه تعیین شده هر سه ماه یکبار پس از انجام ممیزی، به‌صورت تفصیلی برای مدیرعامل گزارش می‌شود.پایداری سود و تأمین منافع ذی‌نفعان، تنوع گرید محصولات تولیدی، تلاش برای فروش مستقیم محصولات، بهینه‌سازی مصرف و مسائل مربوط به CSR و توسعه پایدار محوریت‌های این جلسه را تشکیل می‌دادند.

صنعت سبز همچنان اولویت آریاساسول

اهمیت داشتن صنعتی سبز و راهبرد مجتمعی بدون آلایندگی و کمترین آسیب به محیط زیست مدیران آریاساسول را بر آن داشت تا این جلسه را با بررسی مسائل مرتبط با اچ‌اس‌ئی آغاز کنند.دغدغه‌هایی از جمله گازهای فلر، شاخص‌های عملکرد زیست محیطی، پسماندهای صنعتی و غیرصنعتی، خط انتقال آب و طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی از سوی واحد HSE مطرح شد و حیدرزاده، مدیرعامل شرکت توجه به این مسائل را اولویت اول شرکت دانست و بر اخذ دوباره تندیس صنعت سبز برای شرکت آریاساسول تأکید کرد.تعامل سازنده مدیریت اجتماعی شرکت با محیط‌ زیست، آموزش در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست، معاینات دوره‌ای و طب صنعتی کارکنان شرکت، نوسازی ناوگان خودروهای ایمنی، تکمیل باشگاه ورزشی کارکنان ایمنی و کلینیک از دیگر مسائل مورد تأکید حیدرزاده در این حوزه بود.

تجارب برتر جهانی در مدیریت مجتمع آریاساسول

در جریان این جلسه در حوزه مدیریت مجتمع، مسائل و موارد پیش‌رو و دغدغه‌های مد نظر مورد بررسی قرار گرفت و بر استفاده از پلت‌فرم‌های جدید و تجارب برتر (Best Practices) در سطح جهان تأکید شد.تأکید بر ثبت رکورد تولید برای تمامی محصولات در سال ۱۴۰۲، مدیریت و اصلاح دقیق‌ فرآیندهای تولید، نوسازی تجهیزات بهره‌برداری، مدیریت دقیق ریسک‌های عملیاتی، هماهنگی هرچه بیشتر واحد‌های بازرگانی، مالی و تولید گریدهای جدید محصول از جمله موارد مورد تأکید حیدرزاده در رابطه با مدیریت مجتمع بود.

کارگروهی برای انتقال دانش‌ برای صنعت پتروشیمی

همچنین ایجاد ساختار سازمانی برای مهندسی معکوس و تقویت ساخت داخل، همکاری و هماهنگی خدمات فنی با طرح‌های توسعه‌، نظارت خدمات فنی برای پروژه‌ها، بهینه‌سازی فرآیندهای عملیاتی برای کاهش بهای تمام شده محصول نیز از دیگر موارد با اهمیت مطرح شده در این حوزه بود. شاید بتوان مهم‌ترین موضوعی که مدیرعامل برای مدیریت مجتمع مد نظر داشت را ایجاد کارگروهی برای پایداری و افزایش تولید دانست، کارگروهی که با مرکز نوآوری ترکیب شود و در نتیجه دانش انتقال یافته را برای استفاده سایر مجتمع‌های پتروشیمی کشور ثبت کند. البته در این مورد، مدیر حقوقی شرکت تأکید داشت که در ایجاد و استفاده از دانش و گرید‌های جدید باید مالکیت معنوی آن‌ها حفظ شود.

مدیریت‌ طرح‌های توسعه‌ چراغی به‌سوی آینده

شرکت آریاساسول همواره برای بهبود عملکرد، حفظ و افزایش سطح تولید، همزمان رضایت‌مندی کارکنان و جامعه محیطی طرح‌ها و برنامه‌های گسترده‌ای دارد. عمده طرح‌های توسعه‌ای شرکت از سوی واحد طرح‌های توسعه‌ای آریاساسول راهبری می‌شود.در جریان جلسه اکشن پلن، وضعیت و پیشرفت این طرح‌ها و امکان ایجاد طرح‌های جدید مورد بررسی قرار گرفت. احداث ورزشگاه روستای هاله در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی ، جاده دسترسی درب شرقی، افزایش ظرفیت انبار محصول، احداث ساختمان جدید کلینیک، ساختمان پیمانکاران و بررسی چندین طرح مهم در حوزه توسعه از جمله ای مواردی بود که اجرای آنها مورد تاکید قرار گرفت.مدیرعامل شرکت نیز بر تسریع در پروژه‌هایC3+، پلی‌اتیلن، کوره دهم، تکمیل پروژه‌های عمرانی هاله، جاده دسترسی، انبارها، ساختمان حراست و خط لوله آب مرتبط مهم ارتباطی در مجتمع تأکید کرد.

تقویت امور حقوقی و قراردادها لازمه آینده روشن

امور حقوقی و قراردادها دیگر اولویت این جلسه بود که برنامه اجرایی سال ۱۴۰۱ آن مورد بررسی قرار گرفت و برنامه‌های شش ماهه دوم ۱۴۰۲ آن نقد و بررسی شد.وجود نرم‌افزار قوی مدیریت امورقراردادها یکی از نقاط قوت امور قراردادهای آریاساسول به‌شمار می‌رود، اما مسائلی از جمله افزایش تورم و تغییر مداوم قوانین منطقه ویژه اقتصادی چالش‌هایی را برای این امور به‌دنبال داشته است.مدیرعامل آریاساسول برای امور قراردادها تأکید کرد که قراردادهای فروش با رویکرد قوانین بین‌المللی تنظیم شود و قراردادهای پیمانکاران مستمر اصلاح شود.

امور اداری ضامن رفاه و رضایت کارکنان آریاساسول و شرکت‌های همکار

رضایت کارکنان موضوعی است که در شرکت آریاساسول به‌شدت مورد تأکید است. مسئله‌ای که می‌تواند ضامن پایداری تولید و توسعه پایدار و تضمین کننده منافع ذینفعان، سهامداران و مشتریان باشد.بر همین اساس امور اداری با تأکید مدیرعامل همواره برای بهبود شرایط و ایجاد بسترهای بیشتر برای رفاه کارکنان شرکت آریاساسول و شرکت‌های همکار تلاش می‌کند.لازمه این موضوع ارتباط بیشتر امور اداری و منابع انسانی شرکت است تا برای بهبود خدماتی از جمله مجتمع‌های مسکونی، رستوران‌ پیمانکاران و بهبود رویه ارائه خدمات به کارکنان برنامه‌ریزی صورت گیرد که این موضوعات مورد تأکید مدیرعامل شرکت آریاساسول نیز قرار گرفت.

توسعه و آموزش سرلوحه واحد سرمایه انسانی آریاساسول

در جلسه اکشن پلن نیمه اول سال ۱۴۰۲ در حوزه منابع انسانی عملکرد این حوزه در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت.افزایش تعداد و میزان وام دریافتی از سوی کارکنان، بهبود خدمات درمانی و بهبود بیمه تکمیلی کارکنان از جمله مسائلی بود که سال گذشته تقویت شده بود.حیدرزاده در این جلسه بر ضرورت اصلاح نظام قراردادهای نیروی انسانی، اصلاح نظام ارزیابی عملکرد، پیاده‌سازی فرایند دلبستگی کارکنان، بهبود نظام جبران خدمات، نیازسنجی دقیق برای موضوع آموزش مدیران و کارکنان و پیگیری فوری اخذ کارآموز تأکید کرد.همچنین برگزاری جلسات برای کارکنان از سوی منابع انسانی و توضیح در خصوص مسائل مرتبط با آن‌ها و خدماتی که در خصوص بیمه‌های تکمیلی از آن بهره‌ می‌برند به‌عنوان ضروریات توسعه منابع انسانی مورد تأکید قرار گرفت.مدیرعامل آریاساسول تأکید کرد که اولویت سازمان جذب نیروهای جدید و جوان است و بر این اساس رویه امکان تمدید قراردادهای بازنشستگان دیگر وجود نخواهد داشت.

مرکز نوآوری ساختاری برای روزآمدی آریاساسول

مرکز نوآوری شرکت آریاساسول که یک مرکز نوپا و روزآمد به‌شمار می‌رود اتکا بر توانایی‌های داخلی، استفاده منطقی از شرکا با نگاه بین‌الملل، رویکرد رشد متوازن ارزش و ارتباط با هسته‌های دانشی را سرلوحه خود قرار داده است. همچین این مرکز اعلام آمادگی کرد تا به‌واسطه ارتباطی که با هسته‌های دانشی و علمی دارد، در زمینه جذب کارآموز به منابع‌انسانی کمک کند.مرکز نوآوری قصد دارد با ساختار‌سازی و تقویت ارتباطات درون و برون سازمانی، عملکرد اجرایی فنی را ارتقا دهد.بر همین اساس مدیرعامل شرکت آریاساسول بر تشکیل هسته‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف شرکت و ارتباط سازنده با دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران و خارج از کشور، مدیریت در تجاری‌سازی محصولات با رویکرد درون‌سازمانی و عقد قرارداد برای فروش محصولات دانش‌بنیان برای شرکت‌های همکار تأکید کرد.

تنوع‌بخشی بازار و بهبود تأمین خدمات و کالا محور فعالیت‌ بازرگانی

افزایش فروش، استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی، بهبود بازارهای فروش و تنوع بخشی، عقدقراردادهای بلندمدت با تأمین‌کنندگان مورد اعتماد، همکاری با مهندسی معکوس برای تأمین قطعات با درصد خطای کمتر و تلاش بی‌وقفه برای فروش مستقیم محصول اهم اقدام‌هایی بود که بازرگانی آریاساسول در سال‌های گذشته به‌ویژه در سال ۱۴۰۱ دنبال کرده بود.ایجاد بازارهای جدید را شاید بتوان کلیدی‌ترین هدف مدیریت بازرگانی برای تحقق اهداف سازمان برشمرد که مدیرعامل نیز تأکید جدی بر آن داشت.حیدرزاده نیز در این جلسه برتعامل بیشتر واحدها با بازرگانی از جمله مهندسی معکوس و فنی برای کاهش ریسک خرید کالا، مواد و خدمات مورد نیاز سازمان تأکید کرد.مدیریت دقیق نیازهای عملیاتی در حوزه مواد شیمیایی، مدیریت تأمین و تدارکات بر اساس نیازهای سازمان، تقویت حوزه‌های منابع برای ساخت داخل، تسریع در تأمین تجهیزات لجستیک، تقویت ساختار برای فروش مستقیم و ساماندهی انبارها از دیگر موارد مورد تأکید بود.

مدیریت امور مالی سرآمد ارائه صورت‌های مالی و برگزاری مجامع و پرداخت سود

امور مالی شرکت آریاساسول یکی از مدیریت‌های مالی سرآمد در بین سایر شرکت‌های پتروشیمی به‌شمار می‌رود. این مدیریت در سال‌های گذشته به‌ویژه در سال ۱۴۰۱، با شفافیت بالا و برگزاری به‌موقع مجمع عمومی سالیانه توجه سهامداران کلان و خرد را به خود جلب کرده است.این موضوع به‌ِویژه در پرداخت سود سهام سالیانه پس از برگزاری مجمع خودنمایی می‌کند و سهامداران تنها چند روز بعد از برگزاری مجمع سود خود را دریافت کردند. مدیرعامل شرکت نیز بر مدیریت جریان نقدینگی و تصمیمی‌سازی برای مدیریت ارشد، مدیریت وجوه ارزی- ریالی سازمان، نظارت بر بازار سرمایه و بازارگردان مطابق سال گذشته برای حفظ ارزندگی سهم و تأمین امنیت سرمایه سهامداران و برنامه‌ریزی برای برگزاری مجمع سالیانه مطابق با سال جاری به بهترین نحو و توزیع به موقع سود تأکید کرد.

مدیریت اطلاعات ضامن امنیت سازمان

مدیریت اطلاعات شرکت پلیمر آریاساسول نیز با ساختاری روزآمد و نیروهای متخصص تلاش دارد با تدوین خط مشی برای استفاده‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و همگام‌سازی مداوم نرم‌افزارهای سازمانی و استفاده از بسترهای روزآمد و تجهیزات منطبق با تکنولوژی‌های روز برای ارتقا امنیت سایبری شرکت گام بردارد و در این مسیر اقدام‌های مؤثری انجام شده است.حیدرزاده در این جلسه برای مدیریت اطلاعات تأکید کرد که ساماندهی و توسعه ERP، ساماندهی مدیریت امنیت شبکه و اطلاعات و رفع مشکلات سخت‌افزاری را در اولویت قرار دهند.توسعه ساختارها برای همکاری با شرکت‌های همکار خارجی، ساماندهی نرم‌افزارها به‌ویژه در زمینه تأمین کالا و اصلاح دسترسی افراد بر اساس حدود اختیارات از دیگر موارد مورد بررسی بود.

حسابرسی ضامن سلامت مالی بخش‌های مختلف

حسابرسی شرکت پلیمر آریاساسول در این جلسه به تشریح اقدام‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ برای شفافیت مالی در شرکت پرداخت.مدیرعامل نیز بر اصلاح ساختار سازمانی حسابرسی داخلی، پایش مستمر فرایند‌های سازمانی، انجام‌ اقدام‌های اصلاحی با همکاری تمامی مدیران، نظارت دقیق بر فرآیندها به‌ویژه در زمینه تأمین کالا و برنامه‌ریزی دقیق برای کمیته حسابرسی تأکید کرد.

روابط عمومی پویا بازوی قدرتمند مدیریت

روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول در جریان اکشن پلن یازدهم، ضمن تشریح اقدام‌های انجام شده در دوره قبل از برگزاری همایش تحول دیجیتال و اقتصاد دانش‌بنیان، برگزاری پنجمین دوره جشنواره خلاقیت و اثربخشی، برگزاری برنامه رهاسازی آهوی جبیر ، انعکاس گسترده اخبار مرتبط این شرکت در رسانه‌ها به‌ویژه صداو سیما و بسیاری از اقدامات فرهنگی خبر داد.برگزاری مجمع عمومی و فوق‌العاده شرکت و پوشش گسترده رسانه‌ای آن نیز از موضوع‌های مورد اشاره در این حوزه بود. اقدام‌های گسترده روابط عمومی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز تشریح شد. همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای برخی از تولیدات نوین رسانه‌ای و مستند‌سازی مکتوب و تصویری اقدام‌های مهم شرکت به‌ویژه تلاش نیروهای عملیاتی از جمله برنامه‌های پیش روی در ۶ ماه نخست خواهد بود.مدیرعامل شرکت نیز بر لزوم اصلاح ساختار و بازنگری در چارت سازمان برای تغییر نام روابط عمومی به روابط عمومی و امور بین‌الملل تأکید کرد.همچنین شرکت در نمایشگاه‌های ایرانی و بین‌المللی، مدیریت رسانه حوزه انرژی و مستندسازی و وقایع نگاری بخش‌های مهم در تمامی حوزه‌ها، لازم برشمرده شدند.

حراست و بازرسی و لزوم توجه به جوانب مختلف

حراست و بازرسی در این جلسه بر لزوم روزآمدی تجهیزات سخت‌افزاری این واحد همچنین نیاز به نیروی متخصص در حوزه حفاظت الکترونیک و وجود ساختار برای شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی کارکنان تأکید داشت.حیدرزاده نیز به تقویت نقاط آسیب‌پذیر از منظر امنیتی و عملیاتی و تقویت زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، هماهنگی با سایر واحدها برای افزایش امنیت سازمان و کارکنان و سناریوهای متنوع برای جلوگیری از عادی شدن رویه‌های حراستی اشاره کرد.

طرح و برنامه

در حوزه طرح و برنامه شرکت آریاساسول موضوع اصلاح و توسعه نظام مدیریت ریسک در سازمان از جمله مسائل مورد توجه بود.توسعه مدیریت دانش در سازمان، توسعه نظام آینده‌پژوهی برای چابکی سازمان و فرایندها، بازنگری استراتژی سازمان بر اساس بازار داخل و خارج و پیگیری برنامه داخلی سازمان با جدیت و فوریت نیز از سوی مدیریت تأکید شد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها