۱۴۰۳ سه شنبه ۱۴ فروردين چاپ
گزارش عملکرد ۱۴۰۲ در سامانه کدال نشان داد؛

ارزش پرتفوی بیمه ملت از ۵۳ هزار میلیارد ریال عبور کرد

ارزش پرتفوی بیمه ملت از  ۵۳ هزار میلیارد ریال عبور کرد

اقتصاد میهن: براساس گزارشی که در سامانه کدال در دسترس عموم قرار گرفته، این شرکت در پایان دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ از محل فروش حق بیمه به درآمد بیش از ۵ هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان رسید.

به گزارش اقتصاد میهناز روابط عمومی ، بیمه ملت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به سال مالی ۱۴۰۱ از فروش حق بیمه حدود ۳ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود که مقایسه درآمد سال ۱۴۰۲ با سال گذشته، نشان از حدود ۷۰ درصد رشد در جذب و افزایش ارزش پرتفوی این شرکت دارد.صورت‌های مالی منتشر شده شرکت بیمه ملت نشان می‌دهد نسبت خسارت این شرکت در این دوره زمانی ۱۹ درصد کاهش یافته و به ۵۱ درصد رسیده است. در سال مالی گذشته این نسبت در حدود ۷۰ درصد بوده است. باید توجه داشت که بر اساس اعلام بیمه مرکزی، میانگین نسبت خسارت در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در صنعت بیمه کشور در حدود ۵۶ درصد بوده است.

بنابراین گزارش بیشترین سهم رشته‌های بیمه‌ای در پرتفوی شرکت بیمه ملت در طول سال مالی ۱۴۰۲ به رشته شخص ثالث تعلق داشته و رشته‌های درمان و زندگی پس از شخص ثالث بیشترین سهم را داشته‌اند.این گزارش حاکی است شرکت بیمه ملت با سرمایه ثبت شده ۳۰۶۵۷۲۱۳ میلیون ریال، تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ به درآمد ۴۹۱۱ میلیارد تومانی از فروش حق بیمه رسیده بود که در اسفند ماه مبلغ ۴۵۳ میلیارد تومان به پرتفوی شرکت افزوده شد.

بررسی وضعیت صورت‌های مالی شرکت نشان می‌دهد به دلیل ترمیم و بهینه سازی پورتفوی شرکت در سال ۱۴۰۲ و مدیریت منابع ریسک‌زا و کنترل ریسک‌های بیمه‌گری، مجموع خسارت‌های پرداختی شرکت در مقایسه با مجموع حق بیمه صادره صرفاً ۲۴ درصد رشد داشته که نشانگر روند رو به رشد عملکرد این شرکت بوده است.گفتنی است بودجه پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود ولی چندی پیش علیرضا یزدان دوست، مدیرعامل این شرکت نوید تحقق پرتفوی تا مرز ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را داده بود که طبق گزارش منتشر شده در سامانه کدال، شرکت با دستیابی به درآمد ۵۳۶۸ میلیارد تومانی فراتر از پیش بینی‌ها عمل کرده و مهر تاییدی بر عملکرد موفق شرکت در سال ۱۴۰۲ زده شده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها