۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن چاپ
معاون بهره‌برداری و فروش اموال تملیکی کشور خبر داد

امحای 230 میلیارد ریال کالای قاچاق در سال جاری/ احتمال ورود کالاهای بیوتروریستی به کشور

امحای 230 میلیارد ریال کالای قاچاق در سال جاری/ احتمال ورود کالاهای بیوتروریستی به کشور

اقتصاد میهن: مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران از امحاء 400 تن کالا به ارزش 19 میلیارد ریال که توسط معاونت غذا و داروی علوم پزشکی ایران مضر شناخته شده با حضور نمایندگان دادستانی و سایر مراجع ذیربط خبر داد.

برومند میرزایی‌پور افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز 400 تن کالای سلامت محور که توزیع آن برای سلامت جامعه مضر شناخته شده است معدوم شد. وی با اشاره به اینکه این دهمین مورد امحاء است و تاکنون هزار و 970 تن کالا به ارزش 230 میلیارد ریال کالا انهدام شده است، بیان داشت: عمده این کالاها تاریخ انقضا گذشته است. بخشی دیگر از این کالاها هم جنبه بیوتروریستی تشخیص داده شدند به همین دلیل نسبت به معدوم سازی آنها اقدام می‌کنیم.

میرزایی پور که در مراسم برنامه انهدام کالاهای سلامت محور در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با بیان اینکه تشکیل پرونده برای انهدام برخی از این کالاها به سال 95 برمی‌گردد، اظهار کرد: تا زمانی که حکم قضایی برای معدوم سازی کالاها صادر نشود نمی‌توانیم نسبت به امحای آ‌نها اقدام کنیم.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیوتروریستی بودن این کالاها از طریق چه نهادی شناخته شده و کدام یک از این کالا احتمال بیوتروریستی دارد، گفت: این احتمال وجود دارد که دشمنان برخی از کالاها را آلوده و به بازار ایران ارسال کنند و از آنجایی که احتمال بیوتروریستی بودن تعدادی از این کالاها وجود داشت در برنامه انهدام و معدوم سازی قرار گرفتند که البته بیشتر مواد دخانی در معرض تهدید بیوتروریست قرار دارند. میرزایی‌پور تاکید کرد: تمام کالاهایی که امروز معدوم می‌شوند وارداتی هستند و از طریق قاچاق وارد کشور شده‌اند.

* برنامه‌ای برای انهدام کالاهای سرمایه‌ای نداریم

معاون سازمان اموال تملیکی با تاکید براینکه هیچ برنامه‌ای برای انهدام کالاهای سرمایه‌ای نداریم و نخواهیم داشت گفت: تمام کالاهای وارداتی که به تولید داخل ضربه می‌زنند به شرط صادرات به فروش می‌رسند و بخش دیگر از این کالاها که امکان استفاده از آن در مهندسی معکوس وجود دارد مورد استفاده داخل قرار می‌گیرد.

حسین میرمعینی با بیان اینکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برابر قانون می‌تواند 10 درصد عواید حاصل از فروش کالاهای ضبط شده را صرف امرار معاش خود کند، اظهارداشت: برای صیانت از سلامت جامعه اقدام به انهدام کالاهای تاریخ انقضا گذشته و اقلامی که به سلامت جامعه آسیب می‌زنند می‌کنیم. هر استانی نسبت به انجام عملیات انهدام در طول سال اقدام می‌کنند که معمولا کالاهای تاریخ مصرف گذشته یا کالاهایی که مجوز سازمان استاندارد و سازمان بهداشت را ندارند و غیرقابل مصرف هستند منهدم می‌شوند.

وی  با بیان اینکه با توجه به تعرفه‌های واردات کالا بسیاری از سودجویان نسبت به واردات کالای قاچاق اقدام می‌کنند تصریح کرد: بحث انهدام کالای قاچاق در تمام کشورها به اجرا می‌رسد اما در ایران این اقدام با وسعت بیشتری اجرایی می‌شود.معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی کشور با اشاره به انهدام کالا در سال گذشته اظهار داشت: بالغ بر 6100 تن کالا به ارزش 90 میلیارد تومان منهدم شد که این رقم در 10 ماهه اول امسال حدود 13 هزار تن به ارزش 80 میلیارد تومان بوده است.

میرمعینی افزود: 90 انبار در کل کشور در اختیار داریم که ماهانه عملیات معدوم سازی کالاهای سلامت محور و قاچاق در استان‌های مختلف انجام می‌شود. این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا در حالی که پرونده برخی از این کالاها که امروز معدوم می‌شوند متعلق به چهار سال گذشته است و چرا تاکنون منهدم نشده است گفت: برای انهدام باید حکم قضایی داشته باشیم و سه سال طول کشیده تا حکم قضایی به نفع دولت برای امحای این کالاها صادر شود.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک تجارت بانک صادرات ایران بانک سینا فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها