۱۳۹۸ شنبه ۱۲ بهمن چاپ

بورس تهران اولین بورس در منا و دومین در دنیا

بورس تهران اولین بورس در منا و دومین در دنیا

اقتصاد میهن: رشد شاخص بورس تهران مقام نخست را در میان اعضای WFE در منطقه منا و دومین رتبه را در دنیا به دست آورد.

پیرو اعلام دبیرخانه فدراسیون جهانی بورس‌ها (WFE)، بورس تهران از حیث رشد شاخص اصلی از دسامبر 2018 تا دسامبر 2019 با بیش از 133 درصد افزایش، پس از بورس جامائیکا رتبه دوم جهانی را به دست آورد.براساس این گزارش بورس تهران در منطقه منا ( Middle East & North Africa)  که شامل  منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می‌شود، موفق به کسب رتبه اول شد.

براین اساس، در بورس تهران طی سال 2019 مجموعا حدود 66 میلیارد دلار سهام معامله شد که رشد بیش از 300 درصدی را نسبت به ارزش معاملات سال پیش از آن ثبت کرد. شایان ذکر است نام بورس تهران در سایر نشانگرهای فدراسیون نیز مطرح شده است، به گونه ای که ارزش بازار بورس تهران با 123 درصد رشد در سال گذشته میلادی در میان بورس های برتر این فدراسیون قرار گرفت. ارزش بازار بورس تهران در پایان سال 2019 به بیش از 320 میلیارد دلار رسید. ارزش بازار کل بورس های WFE در همین تاریخ به رقمی بیش از 74 تریلیون دلار بالغ می‌شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک تجارت بانک صادرات ایران بانک سینا فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها