۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ شهريور چاپ

شورای نگهبان طرح قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تأیید کرد /آغاز مهلت دو ماهه حذف بازنشسته ها از دستگاه‌های دولتی

شورای نگهبان طرح قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تأیید کرد /آغاز مهلت دو ماهه حذف بازنشسته ها از دستگاه‌های دولتی

اقتصاد میهن: سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی از تأیید طرح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان که موادی از آن برای اصلاح به مجلس شورای اسلامی اعاده و به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود، خبر داد.

عباسعلی کدخدایی اظهار کرد: طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان که در جلسه مورخ ششم شهریور ماه جاری مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، در جلسه مورخ 21 شهریور جاری شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده، مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.پس از تأیید طرح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان توسط شورای نگهبان، اکنون رئیس جمهور این قانون را ابلاغ می‌کند و به محض ابلاغ توسط حسن روحانی، بازنشستگان باید ظرف دو ماه از تمامی مسئولیت‌های هم‌سطح با معاونت وزارت، شهرداری، استانداری و سطوح پایین‌تر تغییر کنند و پس از این مهلت، هرگونه فعالیت بازنشستگان در این مسئولیت‌ها به جز استثنائات، ممنوع است؛ قانونی که انتظار می‌رود با نظارت دستگاه‌های مسئول با دقت اجرا شود.

بدین ترتیب حسن روحانی باید در روزهای آینده این قانون را ابلاغ کند و از زمان ابلاغ این قانون توسط رئیس جمهور، دستگاه‌ها تنها دو ماه فرصت دارند تا خود را با قانون تطبیق دهند و پس از این مدت، هرگونه فعالیت بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی خلاف قانون تلقی شده و درآمدی که از این محل کسب نمایند نیز در حکم تحصیل اموال نامشروع مورد پیگیرد قضایی قرار می‌گیرد. انتظار می‌رفت با توجه به آنکه تأیید این قانون محتمل بود، دستگاه‌های اجرایی به محض تصویب این قانون در مجلس روند تطبیق خود با قانون را به مرور آغاز کنند، ولی اکنون با تأیید این قانون توسط شورای نگهبان، این تغییرات اجتناب ناپذیر است و دستگاه‌ها مکلف هستند تا به سرعت جایگزین‌ها را مشخص نمایند.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها