۱۳۹۸ يکشنبه ۱۸ فروردين چاپ

ارتقاء کیفیت زندگی در بافت های فرسوده مناطق 17 و 18 با افتتاح پروژه مسکن امید

ارتقاء کیفیت زندگی در بافت های فرسوده مناطق 17 و 18 با افتتاح پروژه مسکن امید

اقتصاد میهن: پروژه بهاران شرقی به عنوان نخستین پروژه مسکن امید در راستای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در قالب 9 بلوک با تعداد 324 واحد مسکونی و 63 واحد تجاری در مجاورت بافت های فرسوده منطقه 18 صبح امروز با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس، شهردار تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و سایر مسئولان ذیربط افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری در آیین افتتاح نخستین فاز مسکن امید در پایتخت خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در سال 1397 در راستای برنامه ملی بازآفرینی زمینه نوسازی 4 هزار و 110 پلاک را در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران فراهم کرده و امکان ساخت 14 هزار و 400 واحد را در این بافت ها فراهم نموده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که در سال گذشته در راستای طرح مسکن امید 11 زمین به مساحت 22 هکتار از طرف شهردای تهران برای ساخت مسکن پشتیبان و جایگزین در اراضی متعلق به شهرداری در مجاورت محله های فرسوده و ناکارآمد مهیا شده است، عنوان کرد: با تبدیل این زمین ها به پروژه های مسکن امید امکان احداث 4500 واحد در این اراضی فراهم خواهد شد.

علی اکبری گفت: تا امروز قرارداد ساخت 700 واحد مسکونی توسط توسعه گران بخش خصوصی منعقد شده و اقدامات شروع شده است و در خصوص 8 پروژه دیگر در حال شناسایی توسعه گر برای آغاز عملیات اجرایی هستیم. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: در کنار موضوع نوسازی مسکن در سال 98 شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران منابعی در حدود 560 میلیارد تومان برای تأمین خدمات و زیرساخت های پشتیبان سکونت در محله های فرسوده تهران پیش بینی کرده اند و 18 محله به عنوان محله های دارای اولویت در برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تأکید کرد: بحث نوسازی و مقاوم سازی مسکن و همچنین تأمین خدمات و زیرساخت های پشتیبان سکونت بصورت همزمان توسط مدیریت شهری تهران با رویکرد ارتقاء کیفیت زندگی در این محدوده ها مورد توجه قرار گرفته است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که پروژه بهاران شرقی که امروز به عنوان نماینده پروژه های نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: این پروژه نخستین پروژه مسکن امید است که در منطقه 18 و در جنوب غرب تهران در حاشیه محله های فرسوده است که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده است.

حاجی علی اکبری افزود: عملیات اجرایی این پروژه در زمینی که متعلق به شهرداری تهران است و به وسعت 2 و 3 دهم هکتار می باشد، تکمیل شده که شامل 324 واحد مسکونی و 63 واحد تجاری است و مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در این پروژه بالغ بر 104 میلیارد تومان است.

دبیر ستاد بارآفرینی پایدار کلانشهر تهران اظهار داشت: این پروژه در شهریور ماه سال 96 حدود 40 درصد پیشرفت داشته است و حدود 60 درصد از پیشرفت پروژه در 18 ماه گذشته صورت گرفته است. مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران توضیح داد: توسعه گر تمام واحدهای خود را در اختیار اقشار کم درآمد و فاقد مسکن قرار داده است و تمام 110 واحدی که متعلق به شهرداری تهران در این پروژه است به عنوان پشتیبان نوسازی محله های مناطق 17 و 18 شهر تهران برای ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان محلات بافت فرسوده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها