۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۱ ارديبهشت چاپ
با ظرفیت یک میلیون تن در سال ؛

انتظار ۱۶ ساله به سر آمد؛ کارخانه فولادسازى غدیر افتتاح شد

انتظار ۱۶ ساله به سر آمد؛ کارخانه فولادسازى غدیر افتتاح شد

اقتصاد میهن: سرانجام بعد از 16 سال انتظار کارخانه فولادسازى غدیر نی‌ریز با ظرفیت یک میلیون تن در سال در دوره مدیریت مهندس مصطفی‌پور در فولاد غدیر نی‌ریز راه اندازی شد.

به گزارش  اخبار ملل ، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در جریان آیین راه اندازی کارخانه فولاد غدیر نی ریز گفت: طرح احداث کارخانه فولاد سازی غدیر نی ریز که از سال ۸۶ قرار بود اجرایی شود سرانجام پس از ۱۶ سال در زمان مدیریت مدیرعامل جدید طی ۱۶ ماه اجرایی شد.محمد آقاجانلو در رابطه با استانی بودن طرح فولادسازی غدیر نی ریز بیان کرد: احداث واحد فولادسازی غدیر نی ریز یکی از ۷ طرح استانی بوده که با سرعت مطلوب اجرایی پروژه توانست امروز به مرحله راه اندازی برسد. همچنین واحدهای فولادسازی سپید دشت و قائنات هم در سال جاری به بهره برداری خواهند رسید که در مجموع ۳ میلیون تن به ظرفیت تولید کشور اضافه خواهد شد.مدیرعامل شرکت ملی فولاد افزود: در بحث اجرایی فولاد غدیر نی ریز کمترین مشکلات قراردادی را در میان طرح های فولادسازی داشتیم.همچنین در ادامه این آیین نامه اجرایی مجید ابن الرضا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ابراز کرد: در طرح فولاد سازی غدیر نی ریز مجموعا ۲۶۰ میلیون دلار هزینه شده است که به همین دلیل یکیاز طرح های عظیم فولادی کشور امروز راه اندازی خواهد شد.ابن الرضا افزود: مجموعه وزارت دفاع و شخص آقای آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر سرمایه گذاری در طرح های حوزه معدنی وصنعتی تاکید ویژه ای داشته و به همین دلایل این وزارتخانه سرمایه گذاری در این حوزه را در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد.

* گندله سازی غدیر نی ریز همانند فولاد سازی این مجموعه به سرعت راه اندازی شود

در ادامه این مراسم مصطفی محمد نجار فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع عنوان کرد: آهن اسفنجی ۸۰۰ هزار تنی غدیر نی ریز یکی از محصولات با کیفیت زنجیره فولاد را تولید می کند که با راه اندازی واحد فولادسازی این شرکت، محصول فولادی با کیفیتی نیز همانند آهن اسفنجی تولید و روانه بازار خواهد شد.نجار افزود: واحدگندله سازی ۲.۵ میلیون تنی غدیر نی ریز هم با سرعت مطلوبی همانند واحد فولاد سازی به بهره برداری برسد تا قدم به قدم به سمت تکمیل زنجیره فولادسازی در این مجتمع نزدیک شویم.

* بهره‌برداری آزمایشی واحد فولادسازی غدیر نی‌ریز

با اجرایی شدن تست گرم واحد فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، بهره‌برداری آزمایشی از این بخش آغاز شد. مدیرکل صمت فارس در حاشیه آغاز بهره‌برداری آزمایشی واحد فولاد مجتمع غدیر نی‌ریز گفت: راه‌اندازی اولیه (تست گرم) پروژه فولادسازی در فاز دوم مجتمع غدیر نی‌ریز در حالی آغاز شد که در زمان بهره برداری با ظرفیت یک میلیون تن شمش فولادی به میزان سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.حمیدرضا ایزدی افزود: با بهره برداری از واحد فولادسازی نی‌ریز، برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و همچنین اشتغال فاز اول ودوم مجتمع بیش از ۱۷۰۰ نفر خواهد رسید.او با اشاره به اینکه پروژه فولادسازی نی‌ریز توسط متخصصان ایرانی اجرا شده است، اضافه کرد: کارگران با دست‌های توانمند خود چرخ‌های اقتصاد را به گردش در می‌آورند و موجب توسعه و پیشرفت کشور می‌شوند. ایزدی با اشاره به نقش بنگاههای اقتصادی در مهار تورم و رشد تولید نیز گفت: نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد مهمترین سرمایه هر شرکت و مجموعه تولیدی است و کارگران که از شریف‌ترین طبقه اجتماعی هستند در صف مقدم این جبهه قرار دارند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها