۱۴۰۱ شنبه ۱۰ ارديبهشت چاپ
عصبی‌ترین مردم ایران در تهران، خراسان رضوی و اصفهان!

آمارهای تکان دهنده از افزایش خشونت در ایران

آمارهای تکان دهنده از افزایش خشونت در ایران

اقتصاد میهن: سازمان پزشکی قانونی کشور آمار نزاع را که شامل درگیری‌های خیابانی و خانوادگی می‌شود، اعلام کرد و بر اساس آن بیش از ۳۰ درصد از کل ارجاعات به بخش معاینات بالینی پزشکی قانونی مربوط به آسیب دیدگان «نزاع» است.

تهران، خراسان رضوی و اصفهان در صدر آمار‌های نزاع در کشور

بر اساس این گزارش در سال گذشته، تعداد ارجاعات نزاع به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور برابر با ۵۸۶ هزار و ۲۸۳ نفر بود. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن تغییر چندانی نداشته و تنها دو دهم درصد بیشتر شده است.

در این مدت استان‌های تهران با ۹۶ هزار و ۴۹۶، خراسان رضوی با ۵۱ هزار و ۶۳۰ و اصفهان با ۴۱ هزار و ۶۴ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با سه هزار و ۴۹۰، بوشهر با سه هزار و ۶۴۱ و خراسان جنوبی با چهار هزار و ۱۶۴ نفر کمترین آمار ارجاعات نزاع را داشته‌اند.از نگاهی دیگر بیشترین نرخ نزاع بر اساس تعداد بر حسب جمعیت استان مربوط به استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، همدان و زنجان بوده و کمترین نرخ نیز مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان است.

همچنین ماه‌های خرداد با ۶۰ هزار و ۱۷۵ و شهریور با ۶۰ هزار و چهار نفر پر ارجاع‌ترین ماه‌های سال از جهت موارد نزاع در سال ۱۴۰۰ بوده است. بر اساس اعلام پزشکی قانونی، از میان مراجعه‌کنندگان نزاع در سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۹۱ هزار و ۶۲۵ نفر مرد و ۱۹۴ هزار و ۶۵۸ نفر زن بوده‌اند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها